5 نکته مهم که قبل از خرید انواع شانه و برس باید بدانید

به گزارش اخبار ورزشی، انتخاب ابزاری متناسب با نوع موی شما اولین قدم برای مراقبت صحیح از موهایتان است. به همین دلیل سوالات زیادی در خصوص این دسته از ابزارها پرسیده می گردد که بخش از آن ها شامل مواردی همانند شانه بخرم یا برس؟ دندان های برس باید باریک باشد یا پهن؟ پلاستیکی بهتر است یا چوبی؟ و مواردی از این دست می گردد. با توجه به همین دغدغه ها هم این بار در خبرنگاران مگ به سراغ آنالیز انواع شانه ها و برس ها (چه برای آقایان و چه خانم ها) می رویم و نکات مهم در خرید هر یک را بازگو می کنیم.

5 نکته مهم که قبل از خرید انواع شانه و برس باید بدانید

برس بهتر است یا شانه؟

برای پاسخ به این سوال ضروری است بدانید که به طور کلی، استفاده از شانه زمانی که موها خیس است رویه ای صحیح تر در مرتب کردن موها به شمار می رود، چراکه شانه بهتر از برس می تواند گره های مو را بدون شکستن ساقه مو باز کند. در عوض، برس بر روی موهای خیس تهاجمی تر عمل می نماید و ممکن است خطر شکستن ساقه موها را به همراه داشته باشد. با این حال، برس های مو برای پاک کردن شوره ها و ماساژ پوست سر گزینه هایی ایدئال اند.

شانه هایی با دندانه های پهن

همانطور که گفته شد، شانه ای با دندانه های پهن برای شانه کردن موهای خیس و باز کردن گره ها به روشی ظریف انتخابی ایدئال است. علاوه بر این، می توان به راحتی از آن برای اعمال یکنواخت ماسک های مو بعد از زدن شامپو استفاده کرد. در خصوص افرادی با موهای فر هم باید تاکید کنیم در صورتی که هم تمایل به شانه کردن موها دارید و هم علاقه مندید که حالت طبیعی موهای فر خود را حفظ کنید باید از گزینه هایی بهره ببرید که دندانه های درشت چوبی و با فاصله از یکدیگر دارند.

ایدئال برای:

موهای فر و مجعد، چراکه پهنای زیاد دندانه های شانه از شکستن موج های طبیعی مو جلوگیری می نماید و آسیب به آن ها را به شکل قابل توجهی کم می نماید.

شانه هایی با دندانه های باریک

همانطور که از شکل این نوع شانه تعیین است، چنین ابزاری برای ایجاد خطوط صاف و تقسیم یکنواخت موها طراحی شده است. علاوه بر این، شانه های دندانه باریک به منظور آماده سازی موها به شکل شیک تر برای کسانی که موهای نازکی دارند، هم انتخابی مناسب است، چراکه به موهای این دسته از افراد به زیبایی حجم می دهد.

ایده ئال برای:

موهای صاف

استفاده از ژل مو با یاری شانه

استفاده از ژل مو با دست بدون شک پرکاربردترین تکنیک برای اعمال ژل بر روی موها است. با این حال، استفاده از شانه ای مناسب می تواند انتخاب خوبی برای جایگزینی باشد. به عنوان مثال، اگر موهای شما مقدار ای میانه دارد، می توانید با یاری شانه ای متناسب موهای خود به سمت عقب ببرید، و مدلی زیبا به آن ها بدهید.

انتخاب شانه بر اساس متریال سازنده ی آن ها

طی یک نگاه کلی استفاده از شانه های چوبی برای جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن بر روی موها کاربردی هستند. از طرفی مدل های فلزی این کالا ساختاری بادوام و مستحکم دارند و به یاری آن ها می توان گره های مو را بدون کندن موها باز نمایند. در کنار شانه های چوبی و فلزی به تازگی مدل های کربنی هم محبوبیت بالایی کسب نموده اند، زیرا در برابر حرارت مقاوم هستند و همانند گزینه های چوبی، بار الکتریکی موها را تخلیه می نمایند. اما در خصوص شانه های پلاستیکی باید بدانید که مطمئناً مقرون به صرفه ترین انتخاب در بین مدل های مختلف شانه، محصولاتی پلاستیکی است، اما این نوع از کالاها در بیشتر مواقع برای کاربران ناامید نماینده هستند. با این حال، شانه های پلاستیکی ساخته شده از استات سلولز یا نایلون می توانند به عنوان نمونه هایی بهتر تلقی شوند.

آشنایی با انواع برس و کاربرد هر کدام

بر خلاف شانه که معمولا در دو نوع دندانه باریک و دندانه پهن در بازار وجود دارد، برس مو در چهار مدل اصلی در بازار وجود دارد که در این بخش به شکلی دقیق در خصوص هر یک صحبت خواهیم کرد.

برس های بیضی شکل

برس بیضی شکل یا بالشتی اولین چیزی است که با نام بردن از برس به فکر افراد می رسد. این نوع از ابزارهای مرتب سازی موها برای باز کردن گره های مو بدون تحریک پوست سر ایدئال هستند. با این حال، همانطور که قبلا دیدیم، برای شانه کردن موهای خیس چندان توصیه نمی شوند.

ایده ئال برای:

موهای صاف (به خصوص اگر بلند) و مجهد است.

برس های پهن و مستطیلی شکل

یکی از گزینه های مناسب برای خشک کردن موها برس هایی مستطیلی و پهن است چراکه این کار را به شکلی سریع انجام می دهند و در کنار آن احتمال ایجاد موخوره را کاهش می دهند. این نوع از کالاها می توانند از متریال مختلفی همانند چوب، فلز و پلاستیک ساخته شوند.

ایده ئال برای:

موهای صاف، به خصوص اگر ضخیم و بلند است.

برس با الیاف طبیعی

بزرگ ترین مزیت این دسته از برس ها در این است که روغن طبیعی فراوری شده به وسیله پوست سر را به روشی همگن در طول موها (زمانی که خشک هستند) پخش می نماید. به این ترتیب موها کمتر چرب اما براق می شوند. علاوه بر این، هنگام استفاده از شامپوهای ویژه موهای خشک، برترین گزینه برای برس موها به حساب می آیند، چراکه به جای مانده های مواد شوینده را به خوبی از موها جدا می نماید و موهایی تمیز و خوش بو را به شما هدیه می نماید.

اگر موهای شما در دسته موهای نازک قرار می گیرد، یعنی حجم میانه مایل به پایین دارد، تقریبا صاف است و زود چرب می گردد باید از برس هایی بهره ببرید که دندانه های آن ها از موهای طبیعی ساخته شده است. معمولا کسانی که موهای صاف و نازک دارند در مرتب کردن موهای خود مسئله ای ندارند و تصور می نمایند با یک شانه ساده احتیاج آن ها رفع می گردد، در حالی که این نوع برس ها می توانند تفاوتی چشمگیر در بافت و حجم چنین موهایی ایجاد نمایند.

ایده ئال برای:

موهای صاف یا مجعد

برس های حرفه ای مو؛ از مدل های استوانه ای گرفته تا کروی

این دسته از محصولات به منظور حالت دادن به موها و ایجاد مدل هایی خاص به کار می روند و ممکن است استفاده از آن ها برای افراد غیر متخصص پیچیده باشد. از برس های استوانه ای شکل برای ایجاد فولد در موها استفاده می گردد. در حالی که گزینه های استوانه ای عمدتاً برای صاف کردن موهای مجعد یا ایجاد فرهای طبیعی به کار می رود. بعلاوه برس هایی از نوع کروی با دندانه هایی غیر همگن برای خشک کردن سریع و ایجاد حجم حرفه ای در موها کاربردی است.

ایده ئال برای:

موهای مجعد و صاف

تنگل تیزر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

برس تنگل تیزر (Tangle Teezer) یک برس پیشرفته از برندی با همین نام است که از همان اوایل عرضه به کالایی محبوب در بین اغلب افراد به ویژه افرادی با موهایی فر تبدیل شده است. موفقیت این نوع برس به طور مستقیم با قدرت گره گشایی آن از موها نسبت دارد. درواقع، شکل این نوع کالا به گونه ای است که می تواند گره های موهای ضخیم را بدون شکستن ساقه آن ها باز کند. به همین علت، برای کسانی که موهایی فر دارند، این ابزار گزینه ای راهگشا است. اما به یاد داشته باشید که شانه کردن موها در حالت خشک با استفاده از تنگل تیزر می تواند به موها آسیب بزند.

5 نکته مهم که قبل از خرید انواع شانه و برس باید بدانید

اگر جزو موارد استثنا نیستید و تنها در پی یک برس یا شانه ای باکیفیت و متناسب برای موهای خود هستید، در نظر گرفتن فاکتورهای زیر می تواند به انتخابی بهتر و در نتیجه تضمین سلامت موهای شما بسیار یاری کند.

1. به جنس دندانه ها توجه کنید

به طور کلی برس های مو می توانند دندانه هایی از مواد مصنوعی، طبیعی یا ترکیبی از این دو ماده داشته باشند. در این میان گزینه هایی با دندانه های مصنوعی که معمولا از جنس نایلونی هستند برای موهای زبر، ضخیم و پر گره مناسب اند. گزینه هایی با دندانه های طبیعی در توزیع همگن چربی سر بر روی موها کاربردی اند و معمولا از جنس موی گراز هستند. برس هایی با موی طبیعی نرم و بادوام اند و بیشتر برای موهای ظریف و صاف کاربردی اند.

2. بهتر است دندانه های برس بالشتک داشته باشند

دقت کنید که کالای انتخابی دارای بالشتک های پارچه ای در انتهای دندانه ها باشد زیرا وجود این نوع از بالشتک ها بر روی دندانه ها باعث می گردد که در هنگام شانه کردن موها آسیب کمتری به پوست سر و موها وارد گردد.

3. برس یا شانه ای با دسته ارگونومیک خریداری کنید

هنگام خرید به دسته برس دقت کنید. زیرا برس هایی که دسته ارگونومیک دارند به شما این امکان را می دهند که ابزار را بهتر در دست بگیرید و کنترل بهتری هم در هنگام برس زدن موهایتان بر آن داشته باشید.

4. برای موهای اکستنشن شده، گزینه هایی با دندانه های حلقه ای خریداری کنید

برس های دندانه حلقه ای گزینه های مناسب برای موهای اکستنشن شده به حساب می آیند، چراکه طراحی این مدل محصولات به گونه ای است که دندانه های آن باعث کشیده شدن اکستنشن های نصب شده روی مو نمی شوند.

5. انعطاف پذیری دندانه ها را در نظر داشته باشید

هنگام خرید انواع برس دقت کنید که دندانه ها نرم و انعطاف پذیر باشد. بعلاوه همانطور که قبلا هم اشاره شد، فاصله ی بین دندانه های شانه یا برس هم از جمله فاکتورهای مهم در خرید، به ویژه برای افرادی با موهای فر یا مجعد است.

پرفروش ترین مدل های برس و شانه برای انواع موها

اینکه بدانید چه برسی برای موهای شما مناسب است، مساله ای است که با فاکتورهای زیادی همانند نوع و جنس موها، مقدار، نوع کوپ و حالتی که می خواهید به آن ها بدهید در ارتباط است. با این حال در این قسمت چند نمونه از پرفروش ترین مدل های این کالا را به شما معرفی می کنیم چراکه احتمالا بتوانید محصول مدنظر خود را در بین این گزینه ها پیدا کنید.

برس مو گره باز کن مدل 001

اولین گزینه پرفروش و خوش قیمت برس در بین انواع شانه ها و برس های بازار، برس مو گره باز کن مدل 001 است که تعیینات آن شامل دندانه هایی از جنس پلاستیک و با ساختاری نرم و منعطف است. سایز سری این نوع کالای مراقبت از مو دارای سری 1 سانتی متری است و بدنه ای مستحکم و سبک دارد.

برس مو مدل چوبی بامبو کد 752

یکی از انتخاب های میان رده و چوبی که از کیفیت مناسبی هم برخوردار است، برس مو مدل چوبی بامبو کد 752 است. این محصول دارای تعیینه هایی همانند سری ای جنس چوب، دسته چوبی و سایز سری 100 میلی متری است. بعلاوه دندانه های محصول به گونه ای طراحی شده است که ماساژ ریز ژاکه ای را به سهولت بر روی پوست سر انجام می دهد. گفتنی است که ساختار چوبی برس از ایجاد هر گونه الکتریسیته ساکنی بر روی موها جلوگیری می نماید.

برس مو دکتر مورنینگ مدل DR/PE1

یکی از مدل های سر سرامیکی با پشتیبانی از فناوری یونی، برس مو دکتر مورنینگ مدل DR/PE1 است. این کالای سلامت مو از برند معتبر دکتر مورنینگ است که مقدار سری آن به 100 میلی متری می رسد. در حالت کلی DR/PE1 یکی از محصولات کاربردی و پرفروش است که ارزش خرید بالایی هم دارد.

برس مو مستر براش مدل BET-HCP

وجود سری پلاستیکی، چنگک اضافی برای نظافت، دارای حلقه آویختن بر روی دسته، سایز سری 35 و بدنه ای پلاستیکی از جمله تعیینات کلی برس مو مستر براش مدل BET-HCP است که کالایی مناسب برای استفاده خانم ها و آقایانی با موهای ساده به شمار میرود.

برس چوبی بالشتکی دلگان مدل W18-000001 بسته 2 عددی

برس چوبی بالشتکی دلگان مدل W18-000001 مدلی بالارده در بین انواع برس های سایت است که تعیینات آن شامل محدوده سری 20 الی 40 میلی متری، قابلیت پشتیبانی از حالت یونی (البته نه چندان موثر)، برس چوبی بالشتکی با دسته کرکی فشرده و دسته برس دوم با فوم 23 میلی متری می گردد.

برس مو دلگان مدل W01-P0014-002-VW19

برس مو دلگان مدل W01-P0014-002-VW19 یک کالای حرفه ای است که تعیینات آن شامل طول برس 23 سانتی متری، مدل هرمی، با امکان باز کردن گره های مو و کیفیت بالا می گردد. بعلاوه گفتنی است که برس پیش رو از دسته ای ارگونومیک برخوردار است و دندانه های چوبی آن همراه با بالشتک مخصوص به منظور مراقبت از پوست های حساس به بازار عرضه شده است.

برس اکستنشن تنگل تیزر مدل 72402

برس اکستنشن تنگل تیزر مدل 72402 گزینه ای بسیار باکیفیت است که وزن سبک و سری 50 میلی متری آن این کالا را به گزینه ای مناسب برای افرادی با موهای اکستنشن شده تبدیل نموده است. به طور کلی سری تنگل تیزر مدل 72402 موها را نمی کشد و آن ها را به برترین شکل شانه می نماید، بعلاوه از ایجاد گره در میان تار موهای به خصوص موهای فردار، به برترین شکل جلوگیری می نماید.

شانه مو مدل چوبی

اگر قصد خرید برس ندارید و در پی یک شانه چوبی باکیفیت برای مراقبت از موهای خود هستید، محصول پیش رو می تواند به خوبی از پس احتیاج شما بر آید. این نوع شانه چوبی قیمت بسیار پایینی دارد و برای مرتب کردن موها به دور از الکتریسیته ساکن به ویژه برای آقایان گزینه ای ایدئال است.

برس و شانه مو مدل چوبی کد ALL-2

برس و شانه مو مدل چوبی کد ALL-2 یک پک دو تایی از شانه و برس چوبی است که با توجه به کیفیتی که دارد، جزو گزینه های معقول برای خرید به شمار می رود. دندانه های چوبی هر دوی این محصولات ملایم، پهن و مستحکم است و هیچ گونه بار الکتریکی ای را در زمان مرتب کردن موها ایجاد نمی نماید. از طرفی برس این مجموعه به شکل تخت با دندانه های طبی و ضدموخوره است که دوام بالایی هم دارد.

شانه چوبی دیارا مدل DN4

آخرین محصولی که قصد معرفی آن را داریم، شانه چوبی دیارا مدل DN4 است که گزینه ای مقرون به صرفه، بادوام و کیفیت مناسب است. این نوع شانه جزو کالاهای تمام چوب به شمار می رود و علاوه بر عدم ایجاد الکتریسیته ساکن، از دندانه هایی پهن و درشت پشتیبانی می نماید که برای مرتب کردن موهای مجعد و فر دار مناسب است.

سخن انتهای

در این راهنمای خرید انواع شانه ها و برس های مخصوص برای هر نوع مویی را آنالیز و نکات لازم برای انتخاب گزینه ای متناسب با موهای شما را بیان کردیم. در انتها تاکید می کنیم کسانی که موهایی با فر حجیم دارند هرگز نباید از برس موهای بلند و صاف استفاده نمایند. بعلاوه افرادی با موهای نازک و صاف هم احتیاجمند رعایت یک سری از نکات به منظور حفظ سلامت موهای خود هستند. بنابراین با توجه به موارد ذکر شده در این مقاله، دیگر جای هیچ گونه اشتباهی در انتخاب برس و شانه ای مناسب برای کسانی که این نوشته را خوانده اند، باقی نمی ماند.

منبع: Kmax

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 خرداد 1402 بروزرسانی: 3 خرداد 1402 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 2121

به "5 نکته مهم که قبل از خرید انواع شانه و برس باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته مهم که قبل از خرید انواع شانه و برس باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید