آمریکا باز هم کره شمالی را تحریم کرد

به گزارش اخبار ورزشی، به تازگی سه گروه مرتبط با دولت کره شاقتصادی هدف تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا نهاده شد. طبق گفته این وزارتخانه، این گروه ها در حملات به زیرساخت های اقتصادی و سرقت میلیون ها دلار پول از نهادهای مختلف دست داشته اند.

آمریکا باز هم کره شمالی را تحریم کرد

طبق اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، این سه گروه -که طبق گزارشات به نام های لِزاروس، بلونوروف و انداریال شناخته می شوند- سرقت های عظیمی از موسسات اقتصادی و حساب های ارز دیجیتال به عمل آورده اند.

طبق گفته همین وزارتخانه، هر سه این گروه ها با اداره فرماندهی شناسایی (اصلی ترین اداره اطلاعاتی پیونگ یانگ) مرتبطند؛ همچنین اتهام ارسال ویروس های مخرب کامپیوتری در مواردی چون کوشش به سرقت آنلاین میلیاردها دلار پول به نفع دولت کره شاقتصادی، متوجه گروه های مذکور است.

سیگال مندلکر، معاون وزیر خزانه داری آمریکا گفته است: خزانه داری قصد اقدام علیه گروه های هک در کره شاقتصادی که دست به حملاتی سایبری جهت پیشبرد برنامه های غیر مجاز موشکی و تسلیحاتی زده اند، دارد.

او ضمناًِ بیانیه خود آورده است: ما به اعمال تحریم های کنونی آمریکا و سازمان ملل علیه کره شاقتصادی ادامه خواهیم داد و با همکاری جامعه بین الملل، امنیت سایبری شبکه های اقتصادی را بهبود خواهیم بخشید.

یکی از اقدامات گروه لزاروس که از زمان تاسیس در سال 2007 معروف است، حمله به سیستم عمومی سلامت بریتانیا عنوان می گردد؛ طی این حمله، سیستم بیمارستان ها با مشکل روبرو شد و هزاران بیمار از دریافت خدمات سلامت محروم ماندند. در این عملیات، بیش از 112 میلیون دلار ضرر به دولت انگلیس وارد شد.

به همین دلیل، گروه بلونوروف به همراهی لزاروس، در سال 2018 پیروز شدند مبلغ 80 میلیون دلار از بانک مرکزی بنگلادش دزدی نمایند.

گروه انداریال نیز در هدف قرار دادن کسب وکارها، افراد و نهادهای دولتی پیشینه دارد؛ سرقت اطلاعات کارت های بانکی و نفوذ به خودپردازها از دیگر فعالیت های این گروه است.

این سه گروه طبق آنچه وزارت خزانه داری مدعی است، در سال 2017 و 2018 اقدام به دزدی احتاقتصادی 571 میلیون دلار ارز دیجیتال از بازارهای آنلاین در آسیا کردند.این تحریم های تازه ، هر نهادی که خارج از نظام اقتصاد جهانی با این گروه ها در ارتباط باشد را هدف قرار می دهد و دولت آمریکا را قادر می سازد تا دارایی های آنان را توقیف کند.

سازمان اف بی آی در سپتامبر 2018، فردی به نام پارک جین هیوک -که از اعضای گروه لزاروس عنوان می گردد- را به هم دستی در چند حمله سایبری از جمله در خصوص سونی پیکچرز و دزدی از بانک مرکزی بنگلادش متهم نموده بود.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 291

به "آمریکا باز هم کره شمالی را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا باز هم کره شمالی را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید