اتحادیه اروپا با تمدید 6 ماهه مهلت برگزیت موافقت کرد

به گزارش اخبار ورزشی، سران اتحادیه اروپا در جلسه خود در بروکسل با درخواست انگلستان برای تمدید ضرب الأجل خروج این کشور از اتحادیه، موافقت نموده اند.

اتحادیه اروپا با تمدید 6 ماهه مهلت برگزیت موافقت کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد توسک رئیس شورای اروپایی بامداد پنج شنبه (به وقت تهران) خاطرنشان کرد که سران اتحادیه اروپا در جلسه خود در شهر بروکسل، با تمدید ضرب الاجل خروج بریتانیا از این اتحادیه سیاسی (برگزیت) موافقت نموده اند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، سران 27 کشور در واکنش به درخواست لندن برای تمدید مهلت خروج از اتحادیه، موافقت نموده اند که این ضرب الاجل که چند روز دیگر فرامی رسد، تا 31 اکتبر (9 آبان) به تعویق بیافتد. قرار است توسک در دیدار با نخست وزیر انگلیس این توافق را نهایی کند.

همچنین قرار است روند پیشرفت حرکت بریتانیا به سمت خروج از اتحادیه، 30 ژوئن (9 تیر) در نشستی مورد آنالیز سران اتحادیه قرار گیرد. به نوشته گاردین، این نشست به درخواست امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در متن توافق گنجانده شده، تا اتحادیه اروپا اطمینان یابد که انگلیس به تعهدات خود از جمله برگزاری انتخابات مجلس اروپا، پایبند می ماند.

تراز می نخست وزیر انگلستان روز چهارشنبه به سران اتحادیه توصیه نموده بود با درخواست این کشور برای تمدید ضرب الاجل برگزیت تا دستکم 9 تیر ماه موافقت نمایند، چراکه خروج بدون توافق و بدون تعیین شدن وضعیت سیاسی و مالی پس از برگزیت، می تواند برای دو طرف تبعاتی داشته باشد. می در عین حال گفته بود کوشش می نماید برگزیت در اسرع وقت اجرایی گردد.

روزنامه گاردین به نقل از کمیسیون انتخابات انگلستان نوشته است که مهلت 6 ماهه اتحادیه اروپا برای تصمیم گیری در خصوص نحوه اجرای برگزیت آنقدر هست که اگر مجلس انگلیس تصمیم گرفت، همه پرسی در خصوص خروج از اتحادیه برای بار دوم برگزار گردد.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال 1395 در یک همه پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای سال جاری تکمیل گردد، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در خصوص وضعیت رابطه سیاسی و مالی پس از اجرای برگزیت، به یک بار تعویق در این فرآیند منجر شد. خودداری چندباره مجلس انگلستان از تصویب توافق های می با سران اتحادیه اروپا این تعویق را نیز در یاری به حصول توافق نهایی بی نتیجه کرد و نهایتا می چند روز پیش با موافقت مجلس رسما از اتحادیه اروپا خواست موعد خروج را تا تیر ماه به تعویق بیاندازند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 89

به "اتحادیه اروپا با تمدید 6 ماهه مهلت برگزیت موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا با تمدید 6 ماهه مهلت برگزیت موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید