ایمنی گله ای کار می نماید؟ ، مبتلایان کرونا 50 تا 85 برابر آمار رسمی است

به گزارش اخبار ورزشی، پژوهشگران دانشگاه استفورد در ایالت کالیفرنیا با آزمایش های گسترده به این نتیجه رسیده اند که آمار واقعی مبتلایان به ویروس کرونا بیش از 50 تا 80 برابر آمار رسمی در آمریکاست.

ایمنی گله ای کار می نماید؟ ، مبتلایان کرونا 50 تا 85 برابر آمار رسمی است

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، یافته های این پژوهش روز آدینه منتشر شد اما برای تایید نهایی باید یکی دو مرحله دیگر راستی آزمایی را هم پشت سر بگذارد. بر این اساس، دانشمندان استنفورد 3330 نفر از ساکنان منطقه سانتا کلارا را آزمایش کردند و به این نتیجه رسیدند که ویروس بین 50 تا 85 برابر بیش از آمارهای رسمی شیوع پیدا و مردم را آلوده نموده است.

برای اینکه راه چاره قرنطینه در کاهش شیوع ویروس و افزایش بیماران مبتلا به کووید-19 موثر باشد، مقام های بهداشتی باید ابتدا از آمار دقیق مبتلایان مطلع باشند. در این مرحله، آزمون گستردگی ویروس در یک منطقه خاص می تواند نقش حیاتی داشته باشد. آزمایش منطقه سانتا کلارا به شیوه دریافت خون از انگشت دست انجام شد و نشان داد کدام شهروند آمریکایی پیش تر کرونا گرفته و بهبود یافته است.

در تاریخی که آزمایش در سانتا کلارا صورت گرفته بود، آمارهای رسمی نشان می داد 1094 نفر به ویروس مبتلا شده و 50 نفر هم از جهان رفته اند اما با تعمیم دادن یافته های 3330 مورد آزمایش می توان نتیجه گرفت تعداد مبتلایان به کرونا در آن منطقه در روزهای ابتدایی آوریل 48 هزار تا 81 هزار نفر بوده است. این عدد 50 تا 85 برابر آمار رسمی است که مقام های بهداشتی ایالت کالیفرنیا اعلام نموده بودند.

زیاد بودن تعداد مبتلایان نسبت به آمار رسمی و البته ثابت ماندن تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا یک سویه امیدوارکننده هم دارد؛ اینکه نرخ مرگ کووید-19 بسیار کمتر از آمار اعلام شده است. تا امروز نرخ مرگ و میر کروناویروس در کالیفرنیا 4.1 درصد بود و اگر آمار تعداد مبتلایان واقعی را در نظر بگیریم، نرخ مرگ ناشی از ابتلا به کرونا بسیار بسیار پایین می آید و به حدود 0.12 درصد تا 0.2 درصد می رسد.

نتیجه مهم این آزمایش شاید شگفت انگیزتر هم باشد؛ ایمنی گله ای که بعضی آن را به شدت کوبیده اند، راه چارهی واقعی برای گذر کردن از بحران کروناست و باعث می گردد مردم با پشت سر گذاشتن دوره بیماری زودتر به کار بازگردند. این روشی است که سوئدی ها در پیش گرفته و به نتیجه هم رسیده اند. هر چند دانشمندان معتقدند تا کاربردی کردن یافته های این آزمایش راهی دراز در پیش است و نمی توان آن را به تمام جهان تعمیم داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 845

به "ایمنی گله ای کار می نماید؟ ، مبتلایان کرونا 50 تا 85 برابر آمار رسمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمنی گله ای کار می نماید؟ ، مبتلایان کرونا 50 تا 85 برابر آمار رسمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید