آنالیز مدارک متقاضیان طرح ترافیک خبرنگاری در کارگروه هفت نفره

به گزارش اخبار ورزشی، دبیر کارگروه آنالیز مدارک و اسناد متقاضیان استفاده از سهمیه ویژه خبرنگاری از آنالیز مدارک خبرنگاران متقاضی طرح ترافیک خبرداد.

آنالیز مدارک متقاضیان طرح ترافیک خبرنگاری در کارگروه هفت نفره

فرهاد خوانساری در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد آخرین وضعیت آنالیز مدارک خبرنگاران برای دریافت سهمیه طرح ترافیک با بیان اینکه از زمان شروع ثبت نام طرح ترافیک خبرنگاران اعضای کمیته 7 نفره ای که در این راستا تشکیل شده کار آنالیز آثار و مدارک را شروع نموده است، گفت: تعداد افرادی که برای دریافت سهمیه خبرنگاران ثبت نام نموده اند نسبت به سال گذشته تا حدودی افزایش داشته است اما از آنجایی که بعضی اطلاعات تکراری است، می بایست نسبت به احصای مدارکی که با هم همپوشانی دارند اقدام کنیم تا آمار تعیینی از تعداد ثبت نامی ها به دست آید.

وی با بیان اینکه بر اساس مجوز شورای شهر می بایست 2060 سهمیه در قالب سهمیه خبرنگاران ارائه گردد گفت: اما سال گذشته به دلیل مشکلاتی که در مورد طرح ترافیک خبرنگاران اعمال شد با درخواست مسئولان و موافقت مدیریت تعداد سهمیه ها به 2240 مورد افزایش یافت اما برای سال 98 هنوز مصوبه ای در مورد افزایش تعداد سهمیه ها نداریم و به نظر می رسد باید سهمیه خبرنگاران را در غالب همان 2060 سهمیه ساماندهی کنیم.

خوانساری با بیان اینکه سال جاری بنا بر مصوبه شورای شهر یک نفر نماینده از کمیسیون حمل و نقل و یک نفر نماینده از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز در کارگروه معین سهمیه ها حضور دارند، گفت: همچنین یک نماینده از معاونت مطبوعات، نماینده از اصناف رسمی که مجوز وزارت ارشاد را دارند همچون نماینده عکاسان مطبوعاتی و نمایندگان نماینده روزنامه نگاران استان تهران به همراه نماینده مدیران مسئول رسانه های غیر دولتی در این جلسه حضور دارند.

وی با بیان اینکه از شروع ثبت نام سهمیه ها، آنالیز مدارک شروع شد؛ در پاسخ به این سوال که در هنگام ثبت نام سمت فرد ثبت نام نماینده اعم از دبیر، سردبیر و مدیر پرسیده شده است و آیا این تاثیری در ارائه سهمیه دارد یا نه؟ اظهار کرد: طبیعتاً بر اساس مصوبه شورای شهر این طرح می بایست به خبرنگاران، روزنامه نگاران و عکاسان خبری تعلق بگیرد و سال جاری برای اولین بار در سامانه تهران من از افراد خواستیم تا سمت خود را تعیین نمایند که براین اساس خبرنگاران، روزنامه نگاران و عکاسان خبری در اولویت اصلی قرار دارند اما از آنجایی که سردبیران و دبیران بعضا در فرآینده خبر همکاری دارند، در ارائه سهمیه حتماً زحمات این افراد نیز در نظر گرفته می گردد.

به گفته دبیر کارگروه آنالیز مدارک و اسناد متقاضیان استفاده از سهمیه ویژه خبرنگاری، اعضای این کارگروه کوشش می نمایند تا 31 اردیبهشت ماه نسبت به آنالیز مدارک خبرنگاران ثبت نامی اقدام نمایند با این حال تا زمانی که کار آنالیز تمام نگردد، طرح ترافیک 97 برای این افراد دارای اعتبار است.

خوانساری با بیان اینکه به مانند سال گذشته طرح افرادی که پس از آنالیز اطلاعات مشمول دریافت طرح ترافیک باشند به وسیله پیامک ارسالی به آنها اطلاع داده می گردد گفت: همچون سال گذشته ساز و کاری را نیز برای اعتراض به سهمیه ها اعلام می کنیم.

وی با بیان اینکه با وجود تمدید زمان ثبت نام همچنان افرادی در تماس با ما اعلام می نمایند که هنوز ثبت نام نکردند اضافه نمود: این افراد عملاً نمی توانند طرح ترافیک دریافت نمایند مگر آنکه تصمیم گیری در مورد ثبت نام مجدد انجام گیرد اما تاکنون مصوبه ای در این زمینه نداشتیم.

خوانساری با بیان اینکه از افراد درخواست شده بوده که گزینه دریافت کارت بلیت ویژه خبرنگاران را نیز انتخاب نمایند گفت: سال جاری برخلاف سال گذشته همزمان با ثبت نام طرح ترافیک ثبت نام کارت بلیت نیز انجام گرفت و از افراد خواسته شد که گزینه کارت بلیت را هم فعال نمایند تا در صورتی که طرح ترافیک به خبرنگاران تعلق نگرفت حداقل بتوانند از کارت بلیت استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه افراد مشمول هر دوی این خدمات نمی شوند گفت: اگر افراد حائز دریافت طرح ترافیک خبرنگاری نباشند کارت بلیت دریافت می نمایند و دقت داشته باشید که نام دریافت نمایندگان طرح ترافیک و بلیت بروی سامانه شفافیت با قید نام رسانه منتشر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 107

به "آنالیز مدارک متقاضیان طرح ترافیک خبرنگاری در کارگروه هفت نفره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مدارک متقاضیان طرح ترافیک خبرنگاری در کارگروه هفت نفره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید