برلین: اتحادیه اروپا حدود 1500 کودک پناهجو در مرز یونان را می پذیرد

به گزارش اخبار ورزشی، دولت آلمان می گوید اتحادیه اروپا میخواهد حدود 1500 کودک پناهجوی گرفتار در مرز ترکیه-یونان را بپذیرد.

برلین: اتحادیه اروپا حدود 1500 کودک پناهجو در مرز یونان را می پذیرد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با تداوم بحران پناهجویانی که در مرز ترکیه با یونان گرفتار شده اند، آلمان و اتحادیه اروپا به فکر پذیرش تعدادی از بچه ها در میان آنها افتادند.

به نوشته وبگاه شبکه دویچه وله، دولت آلمان امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای گفت: اروپا در حال آنالیز یک راه حل انسانی [برای بحران پناهجویان از سمت ترکیه] برای تشکیل ائتلافی جهت پذیرش بچه ها [پناهجو] است.

برلین در این بیانیه توضیح داد که میخواهد با مشارکت در طرح پذیرش 1000 تا 1500 کودک پناهجو، به یونان و اتحادیه اروپا یاری کند.

به نوشته دویچه وله، این تصمیم بعد از ملاقات آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به اعضای کابینه ائتلافی برلین برای آنالیز شرایط پناهجویان در مرزهای اروپا در بحبوحه شیوع گسترده ویروس کرونا اتخاذ شده است.

دولت ترکیه از چند روز پیش و به بهانه کشته شدن ده ها نظامی خود طی ماجراجویی جدید در سوریه، گذرگاه های مرزی به سمت اروپا را به روی پناهجویانی که می خواستند به این قاره بروند، باز کرد. دولت یونان اما با استفاده از چند هزار نیروی امنیتی و پلیس به ممانعت از ورود پناهجویان پرداخت. (جزئیات بیشتر)

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 700

به "برلین: اتحادیه اروپا حدود 1500 کودک پناهجو در مرز یونان را می پذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برلین: اتحادیه اروپا حدود 1500 کودک پناهجو در مرز یونان را می پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید