تبریز، استفاده از تجربیات مالزی برای ایجاد اشتغال جایگزین روستائیان حاشیه دریاچه ارومیه

به گزارش اخبار ورزشی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: مهمانانی از کشور مالزی داریم که در حوزه ایجاد اشتغال روستایی، کاهش مهاجرت و مسائل کمبود آب در حوضه دریاچه ارومیه تجربیات خود را ارائه می نمایند.

تبریز، استفاده از تجربیات مالزی برای ایجاد اشتغال جایگزین روستائیان حاشیه دریاچه ارومیه

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از تبریز، محمدصادق پورمهدی صبح امروز در جلسه ستاد احیا دریاچه ارومیه که با حضور کارشناسان مالزیایی در اتاق بازرگانی برگزار گردید، با تاکید بر اینکه منطقه خاورمیانه امروزه با چالش بزرگ کمبود آب روبرو است گفت: مسائل آب و هوایی چالش هایی از جمله معضلات زیست محیطی و مسائل حوزه سلامت برای ساکنین منطقه بوجود آورده است و دریاچه اورمیه نیز به همین دلیل دچار کاهش تراز آبی شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز سوال این است که چه باید کرد؟ اضافه نمود: باید گفت استفاده از متخصصین جهت کاهش مهاجرت های روستاییان، ایجاد مشاغل جایگزین کشاورزی و حل مسائل بهداشتی و سلامت بسیار الزامی است و مخصوصا باید از تجربیات سایر کشورها استفاده کنیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نکته ای که مورد غفلت واقع شده است این است که انتقال تجربیات و دانش از کشورهایی که در این موضوعات تجربیاتی ارزنده دارند باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه نمود: امروز خوشحالیم که مهمانانی از کشور مالزی داریم که در حوزه ایجاد اشتغال روستایی، کاهش مهاجرت و مسائل کمبود آب تجربیات خود را ارائه خواهند کرد.

پورمهدی با اشاره به اینکه این تجربیات باید در آینده به تدریج به بهره برداران و روستائیان منتقل گردد ابراز داشت: مراکز آموزشی ما نیز باید با متخصصان سایر کشورها در این حوزه ارتباط بیشتری داشته باشند و نباید فراموش کرد که در دنیای امروز اغلب مشکلت و معضلات عمومی به تدریج بین کشورها قابل انتقال است و لذا همگان باید به همدیگر یاری نمایند.

به گزارش خبرنگاران، کارشناسان مالزیایی طی دو روز در کارگروه هایی مقالات و مطالب خود را به کارشناسان و مدیران سازمان های ذی ربط در حوزه توسعه روستایی منتقل خواهند کرد.

ح

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 407

به "تبریز، استفاده از تجربیات مالزی برای ایجاد اشتغال جایگزین روستائیان حاشیه دریاچه ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبریز، استفاده از تجربیات مالزی برای ایجاد اشتغال جایگزین روستائیان حاشیه دریاچه ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید