خبرنگاران کرمانشاه رتبه 17 جذب تسهیلات کرونا را دارد

به گزارش اخبار ورزشی، کرمانشاه- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور مالی استاندار کرمانشاه با تاکید بر حمایت از واحدهای آسیب دیده از کرونا، اظهارداشت: کرمانشاه در جذب تسهیلات حمایتی واحدهای آسیب دیده از کرونا رتبه 17 کشور را کسب نموده است.

خبرنگاران کرمانشاه رتبه 17 جذب تسهیلات کرونا را دارد

راهنمایی حاتمی روز شنبه در نشست اشتغال و سرمایه گذاری که در استانداری کرمانشاه برگزار گردید، اظهارداشت:چرا استان های دیگر باید بیش از 100 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت نموده باشند، اما رقم پرداختی در کرمانشاه نزدیک به 12 میلیارد تومان باشد.

وی با تاکید بر نقش بانک ها در اشتغالزایی گفت: بانک های استان باید فرایند پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی را تسریع نمایند.

معاون استاندار کرمانشاه اضافه نمود: این عملکرد برای استانی با این نرخ بالای بیکاری قابل پذیرش نیست، آن هم در شرایطی که استان های همجوار مانند ایلام، لرستان و کردستان نیز در زمینه پرداخت این تسهیلات عملکرد بهتری داشته اند.

حاتمی با تذکر به بانک های استان نسبت به تاخیر در پرداخت تسهیلات مطرح نمود: بانک ها و دستگاه های مربوطه تا انتها هفته جاری مهلت داد فرایند پرداخت تسهیلات را تسریع نمایند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با پوشش بیمه تامین اجتماعی در سطح کرمانشاه گفت: اکنون سطح پوشش بیمه بیکاری در استان مطلوب نیست از این رو باید به عنوان یک برنامه جدی افزایش سطح پوشش بیمه در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار کرمانشاه اضافه نمود: باید به سمتی پیش برویم که سطح زیرپوشش تامین اجتماعی از 39 درصد به 45 درصد افزایش پیدا کند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: کوشش می کنیم تا انتها سال جاری حدود 100 هزار نفر به جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در استان اضافه گردد.

حمیدرضا قاسمی با بیان اینکه اکنون 770 هزار نفر در استان کرمانشاه معادل 39.6 درصد جمعیت، زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اضافه نمود: از نظر پوشش بیمه تامین اجتماعی استان 28 کشور هستیم که صندلی مناسبی نیست.

وی با اشاره به هدف گذاری که برای ارتقا پوشش بیمه تامین اجتماعی در کرمانشاه انجام شده، یادآور شد: بنا داریم تا انتها سال جاری پوشش تامین اجتماعی در استان را به 45 درصد برسانیم که برای این منظور برنامه مدونی در نظر گرفته ایم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: برای ارتقا پوشش تامین اجتماعی در کرمانشاه نیازمند اضافه شدن 35 هزار بیمه شده اصلی هستیم که معادل افزایش 15 درصدی بیمه شدگان است.

قاسمی با بیان اینکه برای سال جاری براساس برنامه سازمان تامین اجتماعی افزایش سه درصدی بیمه شدگان در استان در نظر گرفته شده بود، تاکید نمود: باید پنج برابر آنچه که برای ما معین شده، عمل کنیم.

وی اضافه نمود: بنا داریم از این تعداد 15 هزار نفر بیمه شده اجباری، 12 هزار نفر بیمه شده غیراجباری، سه هزار نفر بیمه شده کشاورزی و مابقی در سایر بخش ها باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1019

به "خبرنگاران کرمانشاه رتبه 17 جذب تسهیلات کرونا را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرمانشاه رتبه 17 جذب تسهیلات کرونا را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید