در گفت و گو با خبرنگاران عنوان کرد؛ تشکیل شورای عالی انجمن اولیا و مربیان از تابستان سال جاری

به گزارش اخبار ورزشی، مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش با اشاره به تشکیل شورای عالی انجمن اولیا و مربیان از تابستان، شورا را عاملی برای توجه به دغدغه خانواده ها نسبت به نظام تعلیم و تربیت دانست.

در گفت و گو با خبرنگاران عنوان کرد؛ تشکیل شورای عالی انجمن اولیا و مربیان از تابستان سال جاری

نورعلی عباسپور مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار ، درباره راه اندازی شورای عالی انجمن اولیا و مربیان اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری سال 95، انجمن اولیا و مربیان باید به عنوان تشکلی مستقل و غیردولتی عمل نموده و اساسنامه آن هم اصلاح گردد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر اساسنامه اصلاح شد و در اصلاحیه هم به این موضوع اشاره شده است که باید شورای عالی انجمن داشته باشیم، بنابراین در چنین شرایطی به ایجاد این شورا اقدام می کنیم تا در سطح کشور فعالیت خود را ادامه دهد.

عباسپور با اشاره به اینکه شورای عالی انجمن اولیا و مربیان در راستای عمل به سند تحول بنیادین است، ادامه داد: این شورا در مرداد یا شهریور سال جاری فعالیت خود را شروع می نماید.

ورود خانواده ها به تصمیم گیری های کلان نظام تعلیم و تربیت

مدیر کل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ماموریت های در نظر گرفته شده برای این شورا گفت: قصد داریم تا شورا در سطح کلان و تصمیم گیری های حوزه ستادی وارد عمل گردد و از این طریق مطالبات خانواده ها از آموزش و پرورش را در تصمیم گیری ها لحاظ کنیم.

وی با اشاره به آماده کردن مقدمات اداری و اقتصادی این شورا گفت: در شرایط فعلی انجمن های اولیا و مربیان در سطوح مدرسه، منطقه و استان فعالیت دارند که از میان اعضای برگزیده نفراتی به شورای عالی انجمن اولیا و مربیان می پیوندند و در کنار اعضای ستادی و مدیران کل استان ها برای نظام تعلیم و تربیت تصمیم گیری خواهند داشت.

اعضای شورای عالی انجمن اولیا و مربیان

عباسپور به ترکیب اعضا در این شورا هم اشاره و اعلام کرد: در مجموع 23 نفر در شورای عالی انجمن اولیا و مربیان شرکت می نمایند که 13 نفر آنها از اعضای انجمن اولیا و مربیان و 10 نفر دیگر اعضای انتصابی یعنی از عوامل حوزه ستادی هستند.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: بعد از تشکیل شورای عالی انجمن اولیا و مربیان کارگروه هایی تشکیل می گردد تا از ظرفیت اعضای شورا برای تصمیم گیری های کلان استفاده گردد چرا که اغلب افراد فعال در انجمن های اولیا و مربیان افرادی دغدغه مند، کارآفرین و متعهد هستند بنابراین در شورای عالی این انجمن می توانیم از ظرفیت های چنین افرادی بهره مند شویم.

وی اعلام کرد: اعضای شورای عالی انجمن اولیا و مربیان می توانند دیدار هایی با وزیر، نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان مرتبط با نظام تعلیم و تربیت داشته باشند و دغدغه های خود را بیان نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 129

به "در گفت و گو با خبرنگاران عنوان کرد؛ تشکیل شورای عالی انجمن اولیا و مربیان از تابستان سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در گفت و گو با خبرنگاران عنوان کرد؛ تشکیل شورای عالی انجمن اولیا و مربیان از تابستان سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید