دستاورد محققان در حوزه کیت کرونا در انتظار تاییدیه های وزارت بهداشت

به گزارش اخبار ورزشی، طرح یکی دیگر از شرکت های دانش بنیان در زمینه فراوری کیت های تشخیص کووید-19 از سوی معاونت علمی و وزارت بهداشت مورد پذیرش نهاده شد و به گفته آنها این طرح درمرحله ارائه نمونه های اولیه به انستیتو پاستور برای دریافت تاییدیه ها قرار گرفته است.

دستاورد محققان در حوزه کیت کرونا در انتظار تاییدیه های وزارت بهداشت

مدیر عامل یکی از شرکت های دانش بنیان در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به زمینه های تحقیقاتی این شرکت، گفت: این شرکت از سال 1389با هدف تامین بخشی از نیازهای آزمایشگاهی و تشخیصی کشور، فعالیت خود را با واردات محصولات آزمایشگاهی شروع کرد و در ادامه این فعالیت ها از سال 1393 وارد حوزه طراحی و ساخت کیت های تشخیصی شدیم.

امیرلطیف دیزجی ساخت کیت های تشخیص اعتیاد را از زمینه های تحقیقاتی این شرکت نام برد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر پیروز به فراوری 38 محصول تشخیصی و آزمایشگاهی از جمله انواع کیت های تشخیصی شده ایم.

وی در مورد فعالیت های این شرکت در شرایط شیوع کرونا، یادآور شد: ما در دو حوزه کرونا اقدام به طراحی و ساخت کیت های استخراج و تشخیص ویروس کرونا کردیم. این کیت ها برای تست های تشخیصی و غربالگری است که بر روی نمونه های خون و پلاسما انجام می گردد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با تاکید بر اینکه در حال حاضر دانش فنی فراوری این کیت ها را در اختیار داریم، یادآور شد: در صورت اخذ تاییدیه های لازم، قادر هستیم در کمتر از یک هفته این کیت ها را به بازار ارائه دهیم.

این محقق با اشاره به آخرین شرایط فرآیند فراوری کیت های فراوریی شرح داد: ما مکاتباتی با انستیتوپاستور برای ارائه نمونه ها انجام دادیم تا در صورت نهایی شدن، نمونه کیت های فراوریی را به این انستیتو ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگاران، این شرکت از جمله هشت شرکتی است که طرح آن در فراخوان مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت درمان وزارت بهداشت در زمینه فراوری کیت های تشخیص کووید-19 مورد تایید قرار گرفته است و در صورت تایید این شرکت محصولات خود را به فاز فراوری انبوه خواهد رساند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 783

به "دستاورد محققان در حوزه کیت کرونا در انتظار تاییدیه های وزارت بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستاورد محققان در حوزه کیت کرونا در انتظار تاییدیه های وزارت بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید