رئیس آینده کمیسیون اروپا: اتحادیه اروپا باید زبان قدرت را یاد بگیرد

به گزارش اخبار ورزشی، رئیس جدید کمیسیون اروپا بر این باور است که اتحادیه اروپا دیگر نمی تواند برای دستیابی به منافع خود به قدرت نرم تکیه کند.

رئیس آینده کمیسیون اروپا: اتحادیه اروپا باید زبان قدرت را یاد بگیرد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، اورزولا فون در لاین رئیس آینده کمیسیون اروپا روز آدینه در اظهاراتی گفت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا دیگر نمی توانند برای پیشبرد و دستیابی به منافع خود به قدرت نرم تکیه نمایند و باید بازوی امنیتی خود را بیشتر توسعه دهند و سیاست خود را بر تجارت متمرکز نمایند.

وی در سخنانی درباره وضعیت اروپا ضمن تاکید بر نقاط قوت اتحادیه اروپا به خصوص آزادی و دموکراسی در دنیا پرآشوب و متلاطم امروز، اضافه کرد: برگزیت موجب شده است تا اعضای باقی مانده در اتحادیه اروپا، یک گروه منسجم تر و فشرده تر را تشکیل دهند. ما باید راستا اروپایی خود را با اطمینان ادامه دهیم. قدرت نرم امروز به تنهایی کافی نیست، اگر ما اروپایی ها می خواهیم خود را در دنیا تثبیت کنیم. اروپا باید زبان قدرت را یاد بگیرد.

وزیر دفاع سابق آلمان گفت: این بدان معناست که از یک سو ما باید بازوهای امنیتی خودمان را تقویت کنیم و از سوی دیگر بر قدرت فعلی و قابل دسترس خودمان بیشتر از قبل تمرکز داشته باشیم.

وون درلین که متحد نزدیک آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان است، از اول دسامبر رسما ریاست کمیسیون اروپا را بر عهده خواهد گرفت.

وی نخستین زنی خواهد بود که ریاست این نهاد مهم اروپایی را در اختیار خواهد داشت. وون درلین 61 ساله در بروکسل متولد شده است.

رئیس آینده کمیسیون اروپا تاکید نمود: ما باید راهبردی تر از قبل عمل کنیم، آن هم با نگاهی به منافع خارجی اروپا. این به نفع اتحادیه اروپا است که کشورهای غرب بالکان بتوانند به این بلوک مالی و سیاسی ملحق شوند.

این در شرایطی است که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در نشست اخیر بروکسل با گسترش اتحادیه اروپا مخالفت نموده است. وی بر این باور است که روند پیوستن به اتحادیه اروپا باید اصلاح گردد.

ولی رئیس جدید کمیسیون اروپا گفت: ما درخواست های زیادی از مقدونیه شمالی و آلبانی داشته ایم و آنها به طور کامل عمل نموده اند. اکنون ما باید به وعده خود عمل نموده و مذاکرات پیوستن آنها به اتحادیه اروپا را تسهیل کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 413

به "رئیس آینده کمیسیون اروپا: اتحادیه اروپا باید زبان قدرت را یاد بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس آینده کمیسیون اروپا: اتحادیه اروپا باید زبان قدرت را یاد بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید