راب از حمله به مواضع الحشد الشعبی دفاع کرد

به گزارش اخبار ورزشی، وزیر امور خارجه انگلیس از حملات اجرا شده به مواضع الحشد الشعبی دفاع کرد و گفت هرکس بخواهد به مواضع انگلیس و ائتلاف آمریکایی آسیب بزند با پاسخ سختی روبرو می شود.

راب از حمله به مواضع الحشد الشعبی دفاع کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس از حملات انجام شده علیه مواضع الحشد الشعبی در عراق دفاع کرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، راب روز جمعه مدعی شد: پاسخی که به حمله بزدلانه به مواضع ائتلاف داده شد، سریع، قاطع و متناسب بود.

وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه خود ادعا کرد: نیروهای انگلیسی در کنار نیروهای ائتلاف در عراق حضور دارند تا به فعالیت های ضد تروریستی کمک کنند و هر کسی که بخواهد به آن ها آسیبی بزند، باید منتظر پاسخی سخت باشد.

راب روز گذشته (پنجشنبه) نیز در بیانیه ای نوشت: باید مسئولین [حمله] را پیدا کنیم. از درخواست رئیس جمهور عراق مبنی بر انجام تحقیقات فوری برای شناسایی عاملان آن استقبال می کنم. اما ما باید شاهد اقدام و عمل [در این خصوص] باشیم.

وی افزود در تماس شب گذشته با مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در این خصوص به توافق رسیدند که دفاع در برابر این اقدامات اسفناک ضروری است.

وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای در خصوص گفت وگوی تلفنی پامپئو و راب گفت: وزیر پامپئو و وزیر راب بر اتحاد ایالات متحده و پادشاهی متحده در خصوص این موضوع تأکید کردند و آنها تمامی حملات علیه نیروهای ائتلاف را که از تلاش های دولت عراق برای شکست داعش پشتیانی می کنند، محکوم کردند.

رسانه های عراقی چهارشنبه شب از شلیک بیش از ده فروند راکت کاتیوشا به پایگاه نظامیان آمریکا در التاجی (شمال بغداد) خبر دادند. آمریکا با طرح این ادعا که این حمله کار کتائب حزب الله وابسته به سازمان الحشد الشعبی عراق بوده، از کشته شدن سه نظامی و زخمی شدن 12 نفر خبر داد.

حزب الله عراق و هیچ کدام از دیگر گروه های الحشد الشعبی مسئولیت حمله به التاجی را نپذیرفتند و برخی از احتمال تکرار صحنه سازی آمریکا به منظور حمله به مقرهای الحشد الشعبی نظیر حمله آذر ماه گذشته به پایگاه نیروهای الحشد الشعبی در القائم خبر می دهند.

بامداد چهارشنبه منابع عراقی گزارش دادند که جنگنده های آمریکایی فرودگاه در دست احداث کربلا را که در منطقه مرزی با حوزه استحفاظی استان نجف در نزدیکی منطقه الحیدریه واقع است با سه فروند موشک هدف گرفتند.

دایره اطلاع رسانی نهاد امنیتی عراق هم بامداد جمعه بیانیه ای درباره حمله آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی در چهار منطقه عراق صادر کرد.

منابع المیادین هم خبر دادند که جنگنده های آمریکایی در حمله به منطقه السعیدات در بخش جرف الصخر یک بخش درمانی و یک پایگاه نگهداری از تجهیزات نظامی را بمباران کردند.

پنتاگون بامداد جمعه طی بیانیه ای مسئولیت حمله به پایگاه های حزب الله عراق قبول و گفت که 5 هدف که اغلب آنها انبار تسلیحاتی بوده را هدف قرار داده است.

پنتاگون در این بیانیه مدعی شد در این حملات هوایی انبار تسلیحاتی که از آنجا موشک هایی که در حمله به پایگاه نظامی التاجی در شمال بغداد استفاده شد را هدف قرار داده است.

در این بیانیه آمده حمله ای که ائتلاف بین المللی انجام داده دفاعی بوده و پاسخ مستقیم به تهدیدی است که گروه های مسلح مورد حمایت ایران علیه نیروهای ائتلاف بین المللی بوجود آورده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 751

به "راب از حمله به مواضع الحشد الشعبی دفاع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راب از حمله به مواضع الحشد الشعبی دفاع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید