راه اندازی نخستین مرکز آموزش اورژانس و مدیریت حوادث در شیراز

به گزارش اخبار ورزشی، نخستین مرکز بین المللی آموزش اورژانس پیش بیمارستانی، بیمارستانی و مدیریت حوادث و بلایای طبیعی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی خواهد شد.

راه اندازی نخستین مرکز آموزش اورژانس و مدیریت حوادث در شیراز

به گزارش خبرنگاران، به نقل از ایسنا، در دیدار روسای سازمان اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پیرامون راه اندازی نخستین مرکز آموزش و شبیه ساز اورژانس پیش بیمارستانی، بیمارستانی و مدیریت حوادث و بلایای طبیعی در شیراز گفت و گو و گفتگو کردند.

رییس سازمان اورژانس کشور در این نشست هم اندیشی گفت: با توجه به فعالیت ها و ظرفیت های سازمان اورژانس کشور، در شصت و ششمین نشست وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی در تهران، مصوب شد به عنوان فوکال پوینت منطقه در بعضی از فعالیت ها و اقدامات به ویژه در مورد آموزش تیم های واکنش سریع فوریت های پزشکی، مهارت افزایی تیم ها، فعالیت های مرکز پایش مراقبت های درمانی(MCMC) و ستاد حوادث غیرمترقبه (EOC) و همچنین برنامه ملی پاسخ به حوادث غیر مترقبه کشور باشیم و نیز بتوانیم به تیم های کشورهای مدیترانه شرقی آموزش دهیم.

پیرحسین کولیوند اضافه کرد: با توجه به ظرفیت ها، امکانات، توانمندی ها، منابع موجود و نیروی انسانی و ساختمان جدید مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و موافقت و اعلام آمادگی علی بهادر رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای همکاری بیشتر، تصمیم برآن شد که یک مرکز آموزشی ملی و بین المللی در شیراز راه اندازی گردد، البته تمامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، در این زمینه همکاری، همیاری و مشارکت دارند.

او ادامه داد: این مرکز آموزشی و مهارت افزایی ملی و بین المللی، در بخش های پیش بیمارستانی و بیمارستانی و برای همه رشته ها مانند طب اورژانس، جراحی، ارتوپدی، قلب و عروق و پزشک های عمومی فعالیت دارد.

رییس سازمان اورژانس کشور بیان نمود: با توجه به بازدید ها و بازخوردهای دریافتی، اورژانس فارس یکی از مراکز اورژانس علمی با تیمی جهادی و تلاشگر است که نیروهای آن دلسوزانه و به طور شبانه روزی فعالیت می نمایند؛ کنترل کیفیت، رسیدن به مددجو، مدت زمان رسیدن بر بالین بیمار و ارایه انواع خدمات در حوادث ترافیکی، از جمله فعالیت های اورژانس فارس به شمار می رود که قابل تقدیر است.

علی بهادر رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، آمادگی این دانشگاه را برای همکاری در تمامی زمینه ها به ویژه با توجه به وجود اساتید و متخصصان مجرب، در حوزه های آموزشی و پژوهشی اعلام نمود.

این نشست با حضور دکتر پیرحسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور، دکتر علی بهادر رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر علی اکبری معاون درمان و دکتر مهرداد شریفی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، دکتر محمد فتحی معاون توسعه مدیریت و منابع و دکتر سید پژمان آقازاده معاون آموزشی سازمان اورژانس کشور، همچنین جمعی از مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار گردید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 478

به "راه اندازی نخستین مرکز آموزش اورژانس و مدیریت حوادث در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی نخستین مرکز آموزش اورژانس و مدیریت حوادث در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید