رویکرد دولت تثبیت اشتغال و حفظ بنگاه های مالی موجود است

به گزارش اخبار ورزشی، خبرنگاران/اصفهان معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رویکرد دولت در شرایط کنونی کوشش برای تثبیت اشتغال و نگهداشت بنگاه های مالی موجود است.

رویکرد دولت تثبیت اشتغال و حفظ بنگاه های مالی موجود است

عیسی منصوری امروز پنج شنبه (ظهر)در کارگروه اشتغال شهرستان شاهین شهر و میمه، در محل فرمانداری این شهرستان، سود دهی بازارهای مالی را بیش از بازارهای تولیدی دانست و اظهار کرد: رویکرد دولت در شرایط کنونی ایجاد اشتغال جدید و افزایش بنگاه های جدید مالی نیست، بلکه کوشش برای تثبیت اشتغال و نگهداشت بنگاه های مالی موجود است.

وی فضای کسب و کار شهرستان در اقتصاد را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: مهاجرپذیری و خروج سرمایه از شاهین شهر و میمه ناشی از فقدان پاسخگویی سرمایه گذاری است که نهایتا منجر به خروج سرمایه های انسانی و مالی شهرستان می گردد.

به گزارش خبرنگاران، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فضای کسب و کار هر منطقه را محصور در خط قرمزهای آن منطقه دانست و اضافه کرد: محدودیت ها و خط قرمزها حاصل عدم تعامل و همکاری در منطقه است در گام نخست باید برای حل مسائل اقدام به شناسایی معضلات کرد و با حذف روندهای مانع تراشی و سختگیری های بیش از اندازه برای توسعه هر منطقه اقدام کرد.

وی با تاکید بر اجرای الگوی بسته های کارآمدی در شهرستان، اعلام نمود: برای اجرای این الگو در گام نخست باید مسائل و مسائل همه دستگاه ها آنالیز گردد، در گام دوم باید مطالعاتی در ظرفیت ها و پتانسیل شهرستان در راستای توسعه کسب و کار آنها انجام گردد، که در نهایت پس از توسعه کسب و کار شاهد توسعه شاهین شهر و میمه خواهیم بود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهترین راه چاره در توسعه مالی شاهین شهر را پذیرش قاعده اقتصاد دانست و اضافه کرد: ایجاد و استقرار الگوی بسته کارآمدی در شاهین شهر و میمه می تواند پله ای و در بازه زمانی میان مدت منجر به توسعه مالی و اشتغال زایی در شهرستان گردد.

لازم به ذکر است، شهرستان شاهین شهر و میمه با 230 هزار نفر جمعیت و رشد 37 درصدی آن در سال، دومین شهر هدف مهاجرت استان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 491

به "رویکرد دولت تثبیت اشتغال و حفظ بنگاه های مالی موجود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویکرد دولت تثبیت اشتغال و حفظ بنگاه های مالی موجود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید