ساختمان سبزی در نروژ 2 برابر برق مصرفی را فراوری می نماید

به گزارش اخبار ورزشی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، این ساختمان که Brattørkaia نام دارد، توسط شرکت نروژی Snøhetta ساخته شده و هر روز دو برابر برق مصرفی خود را فراوری می نماید و از همین رو یک نیروگاه محسوب می گردد.

ساختمان سبزی در نروژ 2 برابر برق مصرفی را فراوری می نماید

ساختمان یادشده در شهر Trondheim در مرکز نروژ واقع شده است و زیربنای آن به 18 هزار متر مربع می رسد. بخش های زیادی از این بنا با صفحات آلومینیومی سیاه پوشانده شده و در مرکز آن یک فضای بیضی شکل به عنوان فضای سبز و باغ در نظر گرفته شده است.

از جمله دیگر بخش های این ساختمان می توان به کافه، مرکز ملاقات و دفاتر اداری اشاره نمود. ساختمان یادشده به گونه ای طراحی شده که به حداکثر میزان ممکن در برابر تابش نور آفتاب قرار بگیرد. سه هزار متر مربع از این ساختمان با صفحات خورشیدی پوشانده شده و از این طریق هر سال 500 هزار کیلووات ساعت انرژی فراوری می گردد که دو برابر احتیاج آن است.

از جمله دیگر مزایای این ساختمان می توان به سیستم های تهویه با عایق بندی عالی و یک سیستم بازیابی حرارت اشاره نمود که به حفظ درجه حرارت ساختمان یاری می نماید. یک پمپ گرمایی نیز در این ساختمان نصب شده که از آب دریا برای ایجاد گرما و سرما بهره می گیرد. برای تأمین آب دستشویی های این ساختمان نیز از آب باران استفاده می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 241

به "ساختمان سبزی در نروژ 2 برابر برق مصرفی را فراوری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان سبزی در نروژ 2 برابر برق مصرفی را فراوری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید