سفر خلیلزاد به اروپا و روسیه برای گفت وگو درباره صلح افغانستان

به گزارش اخبار ورزشی، وزارت خارجۀ آمریکا اظهار داشت که زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان دور جدید سفرهایش برای بحث در خصوص روند صلح افغانستان را به بروکسل ، پاریس و مسکو شروع نموده است.

سفر خلیلزاد به اروپا و روسیه برای گفت وگو درباره صلح افغانستان

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام نمود که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با شروع دور تازه سفرهای منطقه ای خود به بروکسل و پاریس با متحدان اروپایی،نمایندگان ناتو و سازمان ملل در خصوص تسریع کوشش ها برای رسیدن به صلح در افغانستان صحبت خواهد نمود.

براساس این بیانیه، خلیلزاد پس از آن نیز با مقامات روسی و چینی در خصوص چگونگی انتها بخشیدن به جنگ در افغانستان گفت وگو می نماید .

از سوی دیگر هم، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با مهم توصیف کردن نقش دولت افغانستان در گفت وگوهای صلح با طالبان گفت که امیدوار است کوشش های خلیلزاد به سهیم شدن دولت افغانستان در گفت وگوها منجر گردد.

این در حالی است که وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه (28 مهر) در سفر غیر منتظره به کابل از سرگیری مذاکرات صلح را با تاکید بیشتری پیگیری نمود.

دور جدید سفرهای خلیلزاد در حالی شروع شد که دو ماه پیش مذاکرات صلح آمریکا و طالبان پس از 9 دور مذاکرات به دستور ترامپ لغو شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 374

به "سفر خلیلزاد به اروپا و روسیه برای گفت وگو درباره صلح افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر خلیلزاد به اروپا و روسیه برای گفت وگو درباره صلح افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید