سودان، اعتراف برهان به حق قربانیان جنگ دارفور برای شکایت به دادگاه لاهه

به گزارش اخبار ورزشی، رئیس شورای حاکمیتی سودان گفت: این حق قربانیان جنگ دارفور است که برای مجازات عمرالبشیر به دادگاه کیفری بین المللی لاهه شکایت نمایند.

سودان، اعتراف برهان به حق قربانیان جنگ دارفور برای شکایت به دادگاه لاهه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه سودان تریبون، سرلشکر عبدالفتاح برهان در ملاقات با هیئتی از آوارگان جنگ دارفور در کاخ ریاست جمهوری سودان گفت: تسلیم عمرالبشیر به دادگاه کیفری لاهه مشروط بر آن است که دستگاه قضایی سودان نتواند او را به خاطر جنایت هایی که مرتکب شده است، مجازات کند.

رئیس شورای حاکمیتی سودان 29 آبان ماه گذشته گفته بود: خارطوم عمرالبشیر را به دادگاه های بین المللی تحویل نخواهد داد. این سخن، با انتقاد شدید ائتلاف آزادی و تغییر، اتحادیه مهندسان و گروه های مسلح (دارفور) روبرو شد.

در این ملاقات برهان توضیح داد: در صورتی که دستگاه قضایی سودان نتواند عدالت را درباره عاملان جنایت جنگ دارفور اجرا کند، برای محاکمه آنها در جای دیگر مانعی وجود ندارد. ما خود را ملزم می دانیم که حق قربانیان این جنگ ادا گردد.

برهان بدون اینکه به فرد خاصی اشاره کند، خواهان اعتراف به خطاهایی شد که در دارفور اتفاق افتاده است و گفت: ما باید به خاطر چنین اشتباهاتی که بعضی دولتمردان خارطوم مرتکب شده اند، عذرخواهی کنیم و بکوشیم بحران دارفور را حل و فصل کنیم تا هیچ کس سلاح علیه دیگری برندارد.

جنگ دارفور در سال 2003 بین جنبش های این منطقه و نظام عمرالبشیر آغاز شد. در این جنگ بیش از 200 هزار نفر جان خود را از دست دادند و صدها هزار نفر دیگر آواره شدند. دادگاه کیفری لاهه در سال 2009 و 2010 دستور بازداشت عمرالبشیر را به اتهام ارتکاب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت صادر نموده بود.

اکنون رئیس جمهور برکنارشده سودان در زندان کوبر خارطوم به سر می برد و دادگاه سودان درحال محاکمه او به اتهام فساد اقتصادی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 571

به "سودان، اعتراف برهان به حق قربانیان جنگ دارفور برای شکایت به دادگاه لاهه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودان، اعتراف برهان به حق قربانیان جنگ دارفور برای شکایت به دادگاه لاهه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید