شورای پناهندگان نروژ: تحریم ها مانع یاری رسانی به سیل زدگان ایرانی است

به گزارش اخبار ورزشی، یک سازمان غیردولتی مستقر در نروژ که در زمینه مسائل بشردوستانه فعالیت می نماید در گزارشی امروز دوشنبه نوشته یاری رسانی به میلیون ها پناه جوی افغانستانی و قربانیان سیل در ایران به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران به خطر افتاده است.

شورای پناهندگان نروژ: تحریم ها مانع یاری رسانی به سیل زدگان ایرانی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک سازمان غیردولتی مستقر در نروژ که در زمینه مسائل بشردوستانه فعالیت می نماید در گزارشی امروز دوشنبه نوشته کمک رسانی به میلیون ها پناه جوی افغانستانی و قربانیان سیل در ایران به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران به خطر افتاده است.

شورای پناهندگان نروژ روز دوشنبه نوشته بانک ها از بیم تحریم ها از انتقال پول به سازمان های امدادرسانی خودداری می نمایند. این سازمان از دولت های کمک نماینده خواسته سازمان های بشردوستانه را در کمک رسانی به هزاران فرد آسیب پذیر در ایران کمک نمایند.

جان ایگلند، دبیر کل شورای پناهندگان نروژ گفت: سازمان های بشردوستانه، اکنون به دلیل تحریم هایی با انگیزه های سیاسی که اکنون فقیرترین آدم ها را تنبیه می نمایند، فلج شده اند. اکنون یک سال است که ما کوشش نموده ایم بانک هایی پیدا کنیم که از کوشش های ما در جهت حمایت از پناهندگان افغانستانی و قربانیان بلایا در ایران حمایت نموده و پول طرف های اهدانماینده را منتقل نمایند.

پایگاه ریلیف وب که این خبر را گزارش داده نوشته تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا علیه ایران به اندازه ای گسترده هستند که موجب می گردد بانک ها از انتقال پول های مربوط به فعالیت های بشردوستانه به ایران امتناع نمایند.

ایگلند گفت: بانک های نروژی و سایر بانک های بین المللی از بیم تحریم های امریکا از انتقال پول هایی که دولت ها بابت فعالیت های امدادرسانی به ما داده اند خودداری می نمایند.

بیش از سه میلیون تبعه افغانستان در حال حاضر در ایران زندگی می نمایند. این گروه یکی از بزرگترین جمعیت پناه جویان را تشکیل می دهند. علاوه بر این، کمک های اهداشده به قربانیان سیل در ایران می تواند به بهبود وضعیت آنها کمک کند.

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام کارزاری همه جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته و در کوشش است کشورهای دیگر را به حمایت از تحریم های یکجانبه علیه ملت ایران فرا بخواند.

دولت آمریکا در زمان وقوع زلزله کرمانشاه و سیل در مناطقی از ایران با انتشار بیانیه هایی به کشورها و سازمان ها درباره ضرورت رعایت قوانین تحریم ها هشدار می داد. این در حالی است که دولت آمریکا ادعا می نماید فعالیت های بشردوستانه مشمول تحریم نیستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 164

به "شورای پناهندگان نروژ: تحریم ها مانع یاری رسانی به سیل زدگان ایرانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای پناهندگان نروژ: تحریم ها مانع یاری رسانی به سیل زدگان ایرانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید