عراق، پیغام مسعود بارزانی به مصطفی الکاظمی، تأکید بر لزوم توافق اربیل بغداد

به گزارش اخبار ورزشی، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق در پیامی به نخست وزیر این کشور بر لزوم توافق اربیل بغداد در راستای برطرف اختلافات موجود تأکید نموده است.

عراق، پیغام مسعود بارزانی به مصطفی الکاظمی، تأکید بر لزوم توافق اربیل بغداد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق در پیغامی به مصطفی الکاظمی اعلام نموده است که حزب متبوع وی خواستار و مدافع برطرف اختلافات به وسیله تفاهم و تبادل نظر بوده است.

در پیغام بارزانی به نخست وزیر عراق آمده است: اکنون نیز در همان جهت گام برمی داریم و با همراهی احزاب و جریان های دیگر اقلیم کردستان در راستای تحقق حقوق قانونی مردم کُرد به کوشش ها ادامه خواهیم داد.

به گفته وی، جریان های سیاسی اقلیم کردستان علیه به حاشیه راندن مبارزات و دستاوردهای گذشته و شراکت کُردها در حکمرانی کنونی عراق خواهند ایستاد.

رئیس حزب دموکرات کردستان عراق در پیغام خود همچنین گفته است که با نخست وزیری مصطفی الکاظمی فرصت برطرف قانونی اختلافات و مسائل موجود میان اربیل و بغداد فراهم شده است.

مسعود بارزانی در عین حال گفته است که اجرایی کردن قانون اساسی عراق می توانست مانع بخش زیادی از مسائل و مسائل کنونی گردد.

پیغام بارزانی در حالی است که در روزهای گذشته رسانه های کُردی از شکست مذاکرات اربیل بغداد در زمینه توافق نفت بودجه خبر داده بودند.

همزمان خشنود بارزانی در تبادل نظری تلفنی با نخست وزیر عراق از توافق ارسال 320 میلیارد دینار با هدف پرداخت حقوق کارمندان کُرد از سوی دولت مرکزی خبر داده است، بعضی از رسانه های نزدیک به برهم صالح نیز اعلام نموده اند که تبادل نظری تلفنی نخست وزیران اقلیم و عراق با پادرمیانی وی بوده است.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1048

به "عراق، پیغام مسعود بارزانی به مصطفی الکاظمی، تأکید بر لزوم توافق اربیل بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، پیغام مسعود بارزانی به مصطفی الکاظمی، تأکید بر لزوم توافق اربیل بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید