علائم کرونا تغییر نکرده، روش های تشخیصی ارتقاء یافته اند

به گزارش اخبار ورزشی، خبرنگاران/خوزستان رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز در مورد تغییر علائم بیماران مبتلا به کرونا گفت: علائم ویروس کرونا تغییر نکرده اند بلکه روش های تشخیصی ما ارتقاء یافته اند.

علائم کرونا تغییر نکرده، روش های تشخیصی ارتقاء یافته اند

دکتر ساسان موگهی اظهار کرد: تصمیماتی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای اعلام تعدادی از بیمارستان ها به عنوان بیمارستان سفید یا سبز و پاک ماندن بیمارستان ها اتخاذ شده است تا مردم بتوانند خدمات درمانی را دریافت نمایند. بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز به عنوان یکی از عظیم ترین مراکز درمانی جنوب غرب کشور، به این منظور اختصاص یافته و تمام تمهیدات لازم برای پاک ماندن آن اتخاذ شده است.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: مراجعه نمایندگان در درب ورودی اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) غربالگری می شوند و اگر علائمی مانند تب، سرفه و تنگی نفس داشته باشند به فضایی جدا از دیگر بیماران راهنمایی می شوند و پس از آن، همکاران متخصص و فوق تخصص کارهای تشخیصی را برای این افراد انجام می دهند و در صورتی که تشخیص داده گردد بیماری مشکوک یا مبتلا به کروناویروس است، به یکی از بیمارستان های ویژه کرونا انتقال می یابد و در غیر این صورت، به بخش تخصصی مورد نظر در بیمارستان راهنمایی می گردد.

موگهی در مورد تغییر علائم بیماران مبتلا به کرونا گفت: علائم ویروس کرونا تغییر ننموده اند بلکه روش های تشخیصی ما ارتقاء یافته اند. شاید اگر سه ماه پیش بیماری با علائم گوارشی به مراکز درمانی مراجعه می کرد به این مساله فکر نمی کردیم که ممکن است به کرونا مبتلا باشد و روش های تشخیص مناسب نیز در اختیارمان نبود اما اکنون که روش های تشخیصی مناسب در اختیار ما قرار گرفته شده و کیت به اندازه کافی موجود است، این بیماران را آنالیز می کنیم و متوجه می شویم که مثبت کروناویروس هستند.

وی بیان نمود: علائم کرونا متفاوت هستند اما تنگی نفس، سرفه، تب، بدن درد و از دست رفتن حس بویایی و چشایی نشانه های عمده این بیماری هستند. اخیرا مواردی از سکته حاد قلبی یا مغزی و یا افرادی با درد شکم به مراکز درمانی مراجعه نموده اند که با اخذ تست PCR (تست نمونه مخاط)، مثبت تشخیص داده شده اند. در حال حاضر اگر بیماری با علائم غیرقابل توجیه به مراکز درمانی مراجعه کند، از نظر کرونا غربالگری می گردد.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز با تاکید بر لزوم در خانه ماندن و رعایت پروتکل های بهداشتی اضافه نمود: روز گذشته از محله ای عبور کردم و مشاهده کردم که مهمانی در خیابان برگزار شده بود در حالی که مردم باید به این نتیجه برسند که نباید چنین کارهایی انجام دهند.

وی که شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، گفت: مگر استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی چه آسیب و ضرری به مردم می رساند؟ بعضی می گویند ماسک گران است که بارها گفته ایم می توانند از یک پارچه سه لایه به عنوان ماسک استفاده نمایند.

موگهی توضیح داد: همچنان سازمان بهداشت جهانی و متخصصین تاکید می نمایند که این بیماری به وسیله هوا منتشر نمی گردد اما به وسیله قطرات ریز تنفسی منتقل می گردد به همین دلیل می گوییم مردم بیشتر از قبل رعایت نمایند زیرا ممکن است حین صحبت کردن، قطرات تنفسی پرتاب گردد؛ بنابراین استفاده از ماسک پارچه ای ساده هم می تواند مشکل ما را حل نماید.

وی اضافه نمود: رها کردن ماسک و دستکش در خیابان می تواند عامل انتقال ویروس باشد و باید ماسک دستکش در کیسه قرار داده شده و سپس در سطل دردار انداخته گردد یا حداقل باید در سطل زباله انداخته گردد.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز با بیان اینکه 40 درصد موارد PCR منفی کاذب هستند، توضیح داد: ارزش تست PCR بسیار بالا است و اگر تست PCR فردی مثبت باشد، مثبت کرونا تلقی می گردد. گاهی افرادی با علائم بیماری مراجعه می نمایند اما تست PCR آنها منفی است که باید بدانند این تست 40 درصد احتمال اشتباه دارد.

وی اضافه نمود: مردم باید توجه نمایند هیچ چیزی جای تشخیص پزشکی را نمی گیرد و انکار این قضیه، جز آسیب وارد کردن به خود آن ها و اطرافیانش سود دیگری ندارد.

موگهی در مورد تست های سرولوژی، گفت: ارزش این تست ها محدود است زیرا تست سرولوژی، آنتی بادی بدن را معین می دهد و در دو هفته اول احتمال ساختن آنتی بادی کم است. ممکن است ابتدا این آزمایش منفی باشد اما نمی تواند ردنماینده باشد و مثبت بودن آن اهمیت زیادی دارد و نشان از ابتلای این افراد به کرونا است.

وی اضافه نمود: 80 درصد موارد ابتلا به کرونا، فاقد علامت هستند و یا علائم خفیف دارند. شاید 15 تا 20 درصد افراد مبتلا به کرونا دچار درگیری های ریه شوند بنابراین سی تی اسکن نرمال نیز به معنای عدم ابتلا به کرونا نیست.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز بیان نمود: با توجه به اینکه این بیمارستان، مرکز بستری بیماران غیر کرونایی است، مسئله ای که داریم، تردد همراهان بیماران است. اکنون دیدار در بیمارستان ها ممنوع است زیرا افرادی که برای دیدار بیماران مراجعه می نمایند ممکن است ویروس را به بیماران منتقل نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 936

به "علائم کرونا تغییر نکرده، روش های تشخیصی ارتقاء یافته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم کرونا تغییر نکرده، روش های تشخیصی ارتقاء یافته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید