فناوری ساخت کیت های سنجش آب بومی سازی شد

به گزارش اخبار ورزشی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست حمهوری، ایران رتبه اول فراوری ماهی قزل آلا را در دنیا دارد. شرکت های دانش بنیان با ساخت محصولاتی مانند کیت سنجش آب نقشی اساسی در توسعه پرورش آبزیان ایفا می نمایند، فعالیت این شرکت ها و همت متخصصان جوان ، کشور را به یکی از 25 کشور اول دنیا در فراوری آبزیان تبدیل نموده است.

فناوری ساخت کیت های سنجش آب بومی سازی شد

امروزه در حدود 47 درصد از ماهیان و آبزیانی که در دنیا به مصرف انسان می رسد ، به وسیله صنعت پرورش آبزیان فراوری می گردد. بر اساس پیش بینی فائو تا سال 2030 سهم فراوریات آبزی پروری از صید آبزیان پیشی می گیرد. با توجه به افزایش تاثیر فناوری در میزان فراوری ماهیان و عدم کارایی روش های سنتی سعی شده است تا شرکت های دانش بنیان هر روز بیشتر با فرصت های کاری جدید در حوزه شیلات آشنا شوند .

یکی از فناوری های موثر در ازدیاد فراوری ماهی، کیت سنجش آب است. میزان کیفیت آب و مواد درون آن، تاثیر چشمگیری در کیفیت و کمیت ماهیان پرورش یافته دارد. به همین منظور کیت های سنجش جداگانه ای برای پایش کیفیت آب فراوری می گردد. کیت های سنجش کنترل کیفیت آب شامل کیت های آمونیاک، نیترات، نیتریت، پی اچ و فسفات هستند که دانش فنی فراوری آن به صورت کامل در داخل کشور بومی سازی شده است .

این کیت ها برای استفاده در مزارع تکثیر و پرورش آبزیان شامل انواع ماهی و میگو و همچنین جهت استفاده در آکواریوم های آب شور و شیرین کاربرد دارد.

بومی سازی 5 کیت اصلی

بیتا ارچنگی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت پیروز شده تا فناوری 5 کیت کنترل کیفیت آب را بومی سازی کند . این کیت ها قابلیت استفاده هم زمان در آب های شور و شیرین را دارد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اضافه نمود: واحد تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان توانسته دو کیت جدید برای سنجش غلظت قلیایی آب و همچنین کیت سنجش میزان اکسیژن آب را فراوری کند.

وی اضافه نمود: محصولات آنها با یک پنجم قیمت نمونه خارجی به بازار عرضه می گردد ، با این همه از نظر کیفیت تفاوت چندانی با نمونه خارجی ندارند .

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 317

به "فناوری ساخت کیت های سنجش آب بومی سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری ساخت کیت های سنجش آب بومی سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید