قاضی فدرال با قانون منع مهاجرتی ترامپ مخالفت کرد

به گزارش اخبار ورزشی، قاضی فدرال ایالت مریلند آمریکا گفت قانون منع مهاجرتی ترامپ ربطی به مسائل مشروع امنیت ملی این کشور ندارد و در حکمی با اجرای آن مخالفت کرد.

قاضی فدرال با قانون منع مهاجرتی ترامپ مخالفت کرد

به گزارش ، به نقل از هیل، قاضی فدرال ایالت مریلند آمریکا از به جریان افتادن یک چالش قانونی علیه دستور منع مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اطلاع داد.

قاضی تئودور چوانگ از ایالت مریلند بعد از آنالیز سه پرونده تلفیقی مربوط به آمریکایی های مسلمانی که بعد از قانون مهاجرتی، از خانواده خود جداافتاده اند، به شاکیان اجازه داد از دولت آمریکا مدارک و شواهد درباره دلیل اعمال این قانون بخواهند.

این قاضی سپس در حکمی 46 صفحه ای تاکید نمود که با توجه به ادله و مدارک کافی، قانون منع مهاجرتی ترامپ احتمالا ربطی به مسائل مشروع امنیت ملی این کشور ندارد.

فیضه پاتل یکی از مدیران برنامه آزادی و امنیت ملی در اندیشکده برنان در واکنش به این تصمیم قاضی ایالت مریلند گفت: این یک پیروزی بزرگ برای مسلمانان آمریکا و تمام آمریکایی های است که آزادی مذهب را ارج می نهند. دادگاه، اقدام دولت برای مختومه کردن این پرونده را رد کرد و اکنون ما می توانیم با قطعیت ثابت کنیم که منع (مسافرتی) مسلمانان نه بر اساس مدرک بلکه بر اساس تعصبات اجرا شده است.

دیوان عالی ایالات متحده سال گذشته میلادی اجرای قانون منع مهاجرتی ترامپ را پذیرفت، اما حکم قاضی چوانگ نشان می دهد که نبرد حقوقی بر سر این طرح ممنوعیت هنوز به خاتمه نرسیده است.

کاخ سفید و وزارت دادگستری آمریکا هنوز به سوالات خبرنگار هیل درباره این حکم دادگاه مریلند واکنش نشان نداده اند.

منبع: فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 104

به "قاضی فدرال با قانون منع مهاجرتی ترامپ مخالفت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاضی فدرال با قانون منع مهاجرتی ترامپ مخالفت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید