قیمت نفت افزایش یافت

به گزارش اخبار ورزشی، قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه تحت تاثیر کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا افزایش پیدا کرد.

قیمت نفت افزایش یافت

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آینده نفت برنت 14 سنت (0.2 درصد) افزایش یافت و به 63 دلار و 32 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت برنت شب گذشته حدود یک درصد کاهش پیدا نموده بود.

بهای معاملات آینده وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 17 سنت (0.3 درصد) افزایش یافت و به 56 دلار و پنج سنت در هر بشکه رسید.

به گفته هو فریم، مدیرکل شرکت فریم فاندز، از یک سو کاهش فراوری اوپک و تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و کاهش اخیر ذخایر نفت آمریکا و در مقابل کندی رشد اقتصاد جهانی و افزایش فراوری آمریکا وجود دارد. در مجموع خوش بینی در بازار نفت ضعیف شده و سرمایه گذاران نگران تاثیر منفی کندی رشد اقتصاد جهانی روی تقاضا برای نفت هستند.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص های مدیران خرید که در آمریکا و اروپا منتشر شده است، ضعیف تر از حد مطلوب بوده اند و نگرانی ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی در بحبوحه جنگ تجاری میان آمریکا و چین را تایید نموده اند.

در این بین، آماری که از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر شد، نشان داد ذخایر نفت این کشور هفته گذشته حدود 11 میلیون بشکه کاهش یافته است که بسیار بالاتر از کاهش چهار میلیون بشکه ای مورد پیش بینی تحلیلگران بود. موسسه امریکن پترولیوم هم در گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد، اعلام نموده بود سطح ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 19 ژوییه بیش از حد انتظار کاهش پیدا نموده و با 11 میلیون بشکه کاهش، به 449 میلیون بشکه رسیده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 157

به "قیمت نفت افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید