میلان در آستانه تاریخ سازی در سری A

به گزارش اخبار ورزشی، تیم فوتبال میلان در صورتی که نتواند در هفته پایانی فصل جاری سری A پیروز به کسب پیروزی گردد، اتفاقی را رقم خواهد زد که پیش از این تنها یک بار اتفاق افتاده است.

میلان در آستانه تاریخ سازی در سری A

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، اعضای تیم فوتبال میلان ایتالیا و طرفداران آن شب سختی و پراسترسی را پیش رو دارند. آنها در آخرین هفته از فصل جاری سری A میهمان رقیبی سرسخت مانند آتالانتا هستند. نبردن این بازی به معنا از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان خواهد بود (البته اگر تیم های یوونتوس و ناپولی پیروز شوند). به این ترتیب شاگردان استفانو پیولی محکوم به کسب پیروزی هستند. در طرف دیگر اما نباختن در این بازی برای آتالانتا هم بسیار مهم است. این تیم اگرچه از بابت کسب سهمیه لیگ قهرمانان مطمئن شده اما در صورت قبول شکست خانگی، به رده سوم سقوط خواهد نمود و پاداش اقتصادی اش کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

میلان در حالی در این شرایط خطرناک قرار گرفته است که قهرمان نیم فصل یا به قول ایتالیایی ها قهرمان زمستانه سری A در فصل جاری شد. افت میلان در نیم فصل دوم سبب شد که این تیم اکنون در رده چهارم قرار بگیرد و اگر امشب نتواند آتالانتا را شکست دهد، به دومین تیم در تاریخ سری A تبدیل خواهد شد که در یک فصل قهرمان نیم فصل می گردد و فصل را خارج از 4 رده بالای جدول به سرانجام می رساند. آخرین باری که چنین اتفاقی برای یک تیم ایتالیایی رخ داد، فصل 36-1935 بود که یونتوس قهرمان زمستانه شد اما فصل را در رده پنجم به سرانجام رساند.

تا کنون 67 درصد از تیم هایی که در ایتالیا قهرمان نیم فصل شده اند، در سرانجام فصل اسکودتو را برده اند. این درصد در عصر سه امتیازی شدن پیروزی ها در فوتبال به 69 افزایش پیدا کرد. میلان طی 10 سال گذشته سومی تیمی بوده است که قهرمان زمستانه سری A می گردد و در سرانجام نمی تواند اسکودتو را کسب کند. ناپولی در فصول 16-2015 و 18-2017 چنین ناکامی را تجربه کرد و در آن دو فصل یوونتوس قهرمانی را از چنگ تیم جنوب ایتالیا درآورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1561

به "میلان در آستانه تاریخ سازی در سری A" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میلان در آستانه تاریخ سازی در سری A"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید