نسخه سانسور شده گزارش مولر اواسط آوریل منتشر می گردد

به گزارش اخبار ورزشی، وزیر دادگستری آمریکا بیان کرد که میخواهد نسخه سانسور شده گزارش مولر درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 را اواسط آوریل به صورت عمومی منتشر کند.

نسخه سانسور شده گزارش مولر اواسط آوریل منتشر می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، ویلیام بار وزیر دادگستری آمریکا میخواهد یک نسخه سانسور شده از گزارش رابرت مولر بازرس ویژه تحقیقات پیرامون مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا را اواسط آوریل منتشر کند.

ویلیام بار طی نامه ای به نمایندگان کنگره این موضوع را مطرح نموده است و گفته است که به زودی همه می توانند این گزارش را بخوانند و به محتوای آن دسترسی داشته باشند.

وزیر دادگستری آمریکا بامداد دوشنبه گذشته خلاصه ای از گزارش 400 صفحه ای مولر درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 این کشور را طی نامه ای به اطلاع کنگره رساند.

در خلاصه گزارش مولر که از سوی وزیر دادگستری آمریکا ارائه شد، آمده است که هیچ مدرک متقنی که ترامپ مانع تحقیقات و اجرای عدالت شده، یافت نشده است.

همچنین مولر بدون مجرم دانستن ترامپ در ارتباط با روسیه، تاکید نموده که مدرک کافی برای اعلام جرم علیه وی وجود ندارد.

این در حالی است که همگان انتظار داشتند رابرت مولر بازرس ویژه تحقیقات موارد قاطعی را علیه وی اعلام کند.

در حالیکه نمایندگان دموکرات کنگره خواهان انتشار گزارش کامل مولر هستند جمهوریخواهان با چنین اقدامی مخالف هستند.

داگ کالینز عضو ارشد کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز آدینه گفت که انتشار کامل گزارش مولر نقض قوانین است. وی تاکید نمود که ویلیام بار باید نسخه سانسور شده این گزارش را به صورت علنی منتشر کند.

اما جری ندلر رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان میگوید که وزیر دادگستری باید گزارش مولر را بدون هرگونه سانسور و ویرایش به کنگره ارسال کند.

ترامپ بعد از انتشار این خلاصه، در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: هیچ تبانی نبود. هیچ ممانعتی (از اجرای تحقیقات) نبود. تبرئه کامل (از اتهامات). آمریکا را بزرگ نگاه دارید.

تحقیقات مولر که از حدود دو سال پیش شروع شده بود، حدود 25 میلیون دلار خرج روی دست دولت آمریکا گذاشته و در جریان آن 19 وکیل، 40 مامور ویژه و تحلیلگر اف بی آی حضور داشتند. مولر همچنین در جریان تحقیقات خود حدود 2800 احضاریه، 500 حکم بازرسی و 13 درخواست ارائه مدرک از دولت های خارجی صادر نموده بود. از 500 نفر نیز مصاحبه حضوری به عمل آمد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 85

به "نسخه سانسور شده گزارش مولر اواسط آوریل منتشر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه سانسور شده گزارش مولر اواسط آوریل منتشر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید