هک گسترده اکانت توییتر افراد مشهور؛ از بیل گیتس و اوباما تا ایلان ماسک

به گزارش اخبار ورزشی، شب گذشته در جریان یکی از بزرگترین هک های تاریخ شبکه های اجتماعی، اکانت رسمی تعدادی زیادی از افراد مشهور و چند کمپانی بزرگ در توییتر هک شدند و ظاهرا تمام این کارها در راستای یک کلاهبرداری برای دریافت مبالغ هنگفت بیتکوین بوده است. روی هم رفته مقدار زیادی بیتکوین به ارزش حدود 120 هزار دلار به حساب موردنظر واریز شده است.

هک گسترده اکانت توییتر افراد مشهور؛ از بیل گیتس و اوباما تا ایلان ماسک

به نظر می رسد شب گذشته در ساعت 30 دقیقه بامداد به وقت ایران انتشار پست های موردنظر در این اکانت ها شروع شده و این فرایند حدود 2 ساعت طول کشیده است. توییتر پس از گذشت بیش از یک ساعت از شروع این اتفاق، در حساب رسمی خود هک این اکانت ها را تایید کرد.

همچنین در یک اقدام بی سابقه، توییتر برای مدت کوتاهی قابلیت توییت کردن اکانت های تایید شده را غیرفعال کرد. به نظر می رسد این اولین باری است که توییتر در تاریخ فعالیت خود چنین کاری انجام می دهد. حدود دو ساعت بعد از این کار، توییتر گفت که بیشتر اکانت های تایید شده حالا می توانند به فعالیت خود ادامه دهند ولی شاید برای لحظاتی دچار مشکل شوند.

جک دورسی، مدیرعامل توییتر، در مورد این هک گسترده نوشته: روز سختی برای ما در توییتر بود. از این که چنین اتفاقی رخ داده احساس خیلی بدی داریم. مدیر محصول توییتر هم با انتشار یک بیانیه گفت: تحقیقات ما در این اتفاق همچنان ادامه دارد و به زودی مطالب بیشتری در مورد جزییات آن منتشر می کنیم.

طبق اعلام توییتر، این هکرها با بهره گیری از مهندسی اجتماعی برخی از کارکنان این شرکت را هدف قرار داده اند و توانسته اند به ابزار داخلی این شرکت دسترسی پیدا کنند. البته در مورد جزییات این ابزارها و نحوه هک کارکنان این شرکت اطلاعات بیشتری مطرح نشده است.

توییتی که با حساب کاربری ایلان ماسک منتشر شده بود وعده می داد هر کس هر تعداد بیت کوینی که به این حساب بفرستد، دو برابر آن را دریافت خواهد کرد. در اکانت توییتر بیل گیتس هم توییت مشابهی منتشر شد و هر دو اکانت بعد از پاک شدن این توییت ها به سرعت توییت های جدیدی را پست می کردند. در ادامه می توانید بخشی از توییت های منتشر شده را مشاهده کنید.

کمی بعد از این اتفاق، اکانت های شرکت های اپل و اوبر، باراک اوباما، جف بزوس، جو بایدن، کانیه وست و مایک بلومبرگ هم هک شدند و شروع به انتشار توییت های مشابهی کردند.در انتهای این توییت ها یک آدرس کیف پول بیت کوین هم قرار گرفته بود تا کاربران بتوانند به راحتی بیت کوین واریز کنند.

در توییتی که در حساب آقای گیتس ظاهر شد آمده بود: همه از من می خواهند درآمدهایم را ببخشم و حالا وقتش رسیده. شما هزار دلار بفرستید، من برایتان دو هزار دلار می فرستم. به غیر از افراد مشهور، حساب کاربری شرکت هایی مانند اپل، اوبر، Cash App هم هک شدند و در این میان باید به هک اکانت افراد مشهور در حوزه رمزارزها هم اشاره کنیم.

همانطور که گفتیم، برخی کاربران فریب خورده اند و مقادیری بیت کوین به حساب موردنظر واریز کرده اند که با توجه به ماهیت عمومی بودن بلاکچین، می توانیم بگوییم که به این حساب مقداری بیتکوین به ارزش حدود 120 هزار دلار واریز شده است.

این احتمال هم وجود دارد که هدف اصلی این هک گسترده سرقت اطلاعات حساس مانند پیام های خصوصی این افراد بوده باشد و شاید از این کلاهبرداری بیتکوینی برای پنهان کردن هدف اصلی خود استفاده کرده اند. در هر صورت چنین هک گسترده ای نقدها زیادی را متوجه توییتر می کند و شاید دولت و مجلس آمریکا هم در زمینه امنیت توییتر تحقیقاتی را شروع کنند. باید خاطرنشان کنیم این اولین باری نیست اکانت توییتر افراد مشهور هک می شود و مثلا سال گذشته اکانت مدیرعامل توییتر برای دومین بار هک شد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 993

به "هک گسترده اکانت توییتر افراد مشهور؛ از بیل گیتس و اوباما تا ایلان ماسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هک گسترده اکانت توییتر افراد مشهور؛ از بیل گیتس و اوباما تا ایلان ماسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید