چاقی، فاکتور پرخطر و تاثیرگذار بر شدت بیماری کرونا

به گزارش اخبار ورزشی، رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت چاقی را از فاکتور های پرخطر اصلی و تاثیرگذار بر شدت بیماری کووید 19 یا مرگ ناشی از آن دانست.

چاقی، فاکتور پرخطر و تاثیرگذار بر شدت بیماری کرونا

حسین عرفانی، متخصص عفونی و رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: در حال حاضر با شیوع بیماری کرونا در کشور، رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، اهمیت ویژه ای برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری دارد براین اساس همه افراد باید تمام دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

او ادامه داد: امروزه همه افراد در معرض خطر ابتلا و عوارض ناشی از بیماری کووید 19 قرار دارند. بعضی از مردم به دلیل کاهش قدرت سیستم ایمنی بدنشان، استعداد بیشتری در جهت ابتلا به بیماری کرونا و عوارض ناشی آن دارند.

رئیس اداره مراقبت از بیماری های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: متاسفانه افراد چاق از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار هستند به همین دلیل چاقی و بیماری های زمینه ای از فاکتور های پرخطر اصلی و تاثیرگذار بر شدت بیماری کووید 19 یا مرگ ناشی از آن محسوب می شوند.

عرفانی گفت: افرادی که شاخص توده بدنی (BMI) آنها بالای 35 است، اضافه وزن دارند، بنابراین باید در زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا مراقبت بیشتری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 966

به "چاقی، فاکتور پرخطر و تاثیرگذار بر شدت بیماری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاقی، فاکتور پرخطر و تاثیرگذار بر شدت بیماری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید