چین: آمریکا از انرژی هسته ای به عنوان ابزار ژئوپلتیکی استفاده می نماید

به گزارش اخبار ورزشی، وزارت خارجه چین از راهبرد جدید آمریکا در زمینه انرژی هسته ای انتقاد و بیان کرد که واشنگتن از انرژی هسته ای به عنوان ابزار ژئوپلتیکی استفاده می نماید.

چین: آمریکا از انرژی هسته ای به عنوان ابزار ژئوپلتیکی استفاده می نماید

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جنگ شائونگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز آدینه در واکنش به راهبرد وزارت انرژی آمریکا درباره ضرورت خارج کردن روسیه و چین از بازار بین المللی انرژی هسته ای گفت که آمریکا کوشش می نماید تا از همکاری بین المللی در زمینه انرژی هسته ای به عنوان ابزاری ژئوپلتیکی استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری تاس، وی در ادامه سخنانش گفت: ما از این گزارش آگاه شده ایم. در این گزارش آمده است که بر خلاف آمریکا، روسیه و چین ضرورت های عدم اشاعه را رعایت ننموده اند که این ادعا کاملا ناصحیح است. آمریکا دستاویزهای متفاوتی را برای برهم زدن همکاری عادی میان کشورها در زمینه انرژی هسته ای استفاده می نماید.

وی اضافه نمود: مقامات آمریکایی آشکارا گفته اند که آنها از همکاری در انرژی هسته ای به عنوان ابزار ژئوپلتیک استفاده خواهند کرد.

شائونگ در ادامه گفت: چین به صورت رسمی چنین سیاسی کاری (در مورد همکاری در زمینه انرژی هسته ای) را رد می نماید و هرگز با چنین اتهاماتی موافق نیست. چین با آگاهی داشتن از مسئولیت های خود به توسعه انرژی هسته ای پرداخته و در همکاری بین المللی پایدار در این زمینه مشارکت خواهد نمود.

چندی پیش، وزارت انرژی آمریکا راهبرد خود را منتشر نموده که طی آن مدعی شده یکی از اصلی ترین وظایفش اخراج روسیه و چین از بازارهای بین المللی انرژی و فناوری هسته ای است.

همچنین، واشنگتن از قصد خود برای ایجاد مانع در همکاری مسکو و پکن با کشورهای شرق اروپا و آفریقایی در این زمینه خبر داده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 867

به "چین: آمریکا از انرژی هسته ای به عنوان ابزار ژئوپلتیکی استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آمریکا از انرژی هسته ای به عنوان ابزار ژئوپلتیکی استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید