چین خواهان در نظر دریافت پیشنهاد کره شمالی برای توقف برنامه هسته ای شد

به گزارش اخبار ورزشی، نماینده دائم چین در سازمان ملل خواهان در نظر گرفته شدن پیشنهاد اخیر کره شمالی برای توقف برنامه هسته ای این کشور در ازای توقف مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی شد.

چین خواهان در نظر دریافت پیشنهاد کره شمالی برای توقف برنامه هسته ای شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، لیو جیه یی نماینده دائم چین در سازمان ملل در سخنانی خواهان در نظرگرفتن پیشنهاد کره شمالی برای متوقف کردن برنامه هسته ای در مقابل توقف تمرینات نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی شده است.

وی تاکید نمود: هر پیشنهادی، فرقی نمی نماید از سوی چه کسی مطرح گردد، اگر برای دستیابی به یک راه چاره مسالمت آمیزی که منجر به خلع سلاح و برقراری ثبات و صلح در شبه جزیره کره گردد، باید به دقت مورد آنالیز قرار گیرد.

این مقام چینی در ادامه توضیح داد: تحریمها و تمرینات نظامی، موجب کاهش تنش ها با کره شمالی نخواهد شد. این اقدامات موجب تشدید تنش می گردد.

ری سو یونگ وزیر خارجه کره شمالی پیش از این تاکید نموده است که کشورش آزمایش های هسته ای را متوقف می نماید، اگر آمریکا و کره جنوبی انجام تمرینات نظامی مشترک را متوقف نمایند.

وی در ادامه توضیح داد: تمرینات جنگ هسته ای را در شبه جزیره کره متوقف کنید، آنگاه ما نیز آزمایش های هسته ای را متوقف خواهیم کرد.

وزیر خارجه کره شمالی گفت: آزمایش های هسته ای کره شمالی تنها با هدف دفاع از خود در برابر تهدید هسته ای آمریکا است. وی نسبت به هرگونه تشدید فشارهای مالی و نظامی آمریکا هشدار داده است.

کره شمالی 6 ژانویه چهارمین آزمایش هسته ای خود را انجام داده و در ماه فوریه نیز یک ماهواره را با استفاده از موشک بالستیک به فضا پرتاب نموده است.

کره شمالی اعلام نموده است که توسعه برنامه موشکی و ارسال ماهواره به فضا حق حاکمیتی این کشور است و این برنامه ها را ادامه خواهد داد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در واکنش به آزمایش هسته ای ماه ژانویه کره شمالی تحریم های جدیدی را علیه این کشور اعمال نموده است. آمریکا نیز اخیرا تحریم هایی جدید علیه کره شمالی اعمال نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 611

به "چین خواهان در نظر دریافت پیشنهاد کره شمالی برای توقف برنامه هسته ای شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خواهان در نظر دریافت پیشنهاد کره شمالی برای توقف برنامه هسته ای شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید