چین 700 نیروی نظامی برای یاری به ماموریت سازمان ملل به سودان جنوبی می فرستد

به گزارش اخبار ورزشی، خبرنگاران: چین امروز پنج شنبه اعلام نمود که 700 نیروی نظامی را برای پیوستن به نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل در سودان جنوبی اعزام خواهد نمود.

چین 700 نیروی نظامی برای یاری به ماموریت سازمان ملل به سودان جنوبی می فرستد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که درگیری های سودان جنوبی سرمایه گذاری های نفتی چین در این کشور را تهدید می نماید پکن تصمیم گرفته است تا 700 نیروی نظامی خود را برای یاری به ماموریت سازمان ملل در این کشور آفریقایی اعزام کند.

سخنگوی وزارت دفاع چین تاکید نمود که نیروهای نظامی این کشور قرار است به سازمان ملل در حمایت از شهروندان غیر نظامی و کارکنان یاری رسان در سودان جنوبی یاری نمایند.

سخنگوی وزارت دفاع چین اضافه نمود: مکان و زمان استقرار نیروهای چینی همچنان در حال مذاکره و رایزنی است. مقام های رسمی سازمان ملل نیز پیش از این اظهار داشتند که این نخستین بار است که چین در یک ماموریت حفظ صلح سازمان ملل مشارکت نموده است. سال گذشته نیز چین یک واحد کوچک تر را برای پیوستن به ماموریت سازمان ملل در اقتصادی اعزام نموده بود.

وزارت خارجه چین نیز اظهار داشت که این کشور بیش از 1800 نیروی پاسدار صلح در آفریقا دارد. چین یک نقش فعال غیر عادی در سودان جنوبی ایفا نموده است. حدود 5 درصد نفت خام وارداتی چین از سودان جنوبی تامین می گردد. شرکت ملی نفت چین 40 درصد سهام پروژه توسعه میادین نفتی سودان جنوبی را در اختیار دارد.

درگیری های 9 ماه گذشته در سودان جنوبی سرمایه گذاری های نفتی پکن را تهدید می نماید. مقام های چینی با دیپلمات های غربی همکاری نموده اند تا به میانجیگران آفریقایی برای متوقف کردن درگیری در این کشور یاری نمایند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 403

به "چین 700 نیروی نظامی برای یاری به ماموریت سازمان ملل به سودان جنوبی می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین 700 نیروی نظامی برای یاری به ماموریت سازمان ملل به سودان جنوبی می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید