کاهش 11درصدی تصادفات فوتی در 6ماه نخست سال

به گزارش اخبار ورزشی، فرمانده انتظامی استان قم گفت: در 6 ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته در تصادفات فوتی با 11درصد کاهش روبرو بودیم اما 140 کشته در طول این 6 ماه زیاد است و بایستی چاره ای اندیشیده گردد.

کاهش 11درصدی تصادفات فوتی در 6ماه نخست سال

به گزارش خبرنگاران، از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی در همایش آموزش فرهنگ ترافیک سنین پایه، که در شهرک ترافیک قم برگزار گردید، اظهار کرد: وضعیت تصادفات در کل کشور، وضعیت مناسبی نیست، یکی از دغدغه های همه مسئولان کشور بحث کاهش تصادفات بویژه تصادفات فوتی در سراسر کشور است.

وی اضافه نمود: کشته شدن 16 هزار نفر در سال در جاده های درون و برون شهری نشان دهنده این است که هنوز به نقطه مطلوب در امر کاهش تصادفات است، دست نیافته ایم.

سردار آقاخانی ادامه داد: پتانسیل عظیم دانش آموزان و نونهالان بعنوان همیاران پلیس در قم حدود 300 برابر کارکنان هدایت و رانندگی استان قم است و این یعنی توانی بالقوه که بایستی به نحو مطلوب از آن استفاده کرد.

فرمانده انتظامی استان افزود: استفاده از همیاران پلیس تاثیرات مناسبی در کاهش تصادفات داشته و نقش آفرینی آنان در فرهنگ ترافیک و هدایت و رانندگی نقش پررنگی است ولی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است.

سردار آقاخانی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: در 6 ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته در تصادفات فوتی با 11درصد کاهش روبرو بودیم اما 140 کشته در طول این 6 ماه زیاد است و بایستی چاره ای اندیشیده گردد.

فرمانده انتظامی استان مطرح نمود: در تصادفات جرحی حدود 10 درصد افزایش داشتیم بنابراین می طلبد همیارانی که در جمع خانواده ها و خودروها بعنوان سرنشین هستند، به والدین یا راننده ها تذکر دهند و تخلفات آن ها را گوشزد نمایند تا خدایی نانموده اتفاق ناگواری رخ ندهد.

سردار آقاخانی اظهار کرد: اگر خدایی نانموده فردی در تصادفات رانندگی جان خودش را از دست بدهد خانواده اش آسیب می بیند و جبران هم ندارد، بنابراین ما باید در توسعه فرهنگ ترافیک و رعایت مقررات هدایت و رانندگی سرمایه گذاری نموده و آن را توسعه دهیم، یکی از عناصر قابل استفاده ظرفیت همیاران پلیس است.

فرمانده انتظامی استان گفت: مسئولان آموزش و پرورش استان همکاری و اقدامات موثری در این زمینه صورت داده اند، سازمان های دیگر نیز سهیم هستند از جمله شهرداری و این زمینه ها در قم وجود دارد، نفوذ کار عملی در حوزه هدایت و رانندگی بیشتر از کار تئوری است.

سردار آقاخانی تاکید نمود: بایستی آموزش ها به روز بوده تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد، کار آموزش و پرورش تاثیر مستقیمی در ماموریت های نیروی انتظامی دارد، امیدواریم روز به روز بر هوشمندی و اقتدار پلیس اضافه نموده گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 368

به "کاهش 11درصدی تصادفات فوتی در 6ماه نخست سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 11درصدی تصادفات فوتی در 6ماه نخست سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید