کشتی روی میز مناظره ، علیرضا دبیر :برای تعلیق نشدن، از فدراسیون کنار بروند

به گزارش اخبار ورزشی، انتخابات فدراسیون کشتی هر روز وارد فاز جدیدی می گردد. بعد از اینکه هفته گذشته عباس جدیدی و حمید بنی تمیم روبروی هم نشستند، این بار به نوبت به دبیر و حیدری رسید، تا فدراسیون خادم را نقد نمایند.

کشتی روی میز مناظره ، علیرضا دبیر :برای تعلیق نشدن، از فدراسیون کنار بروند

در آستانه برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی کاندیداهای ریاست فدراسیون برنامه های خودشان را ارائه می نمایند. علیرضا دبیر که از زمان ورودش به عرصه انتخابات سکوت نموده بود، حالا با حضور در تلویزیون رو در روی علیرضا حیدری یکی دیگر از کاندیداها نهاده شد تا درباره برنامه های آینده کشتی مناظره نمایند. علیرضا دبیر بعد از خداحافظی از دوران قهرمانی کمتر در رسانه ها حاضر می شد، ابتدا به مسائل امروز کشتی اشاره نمود و به نقد عملکرد فدراسیون پرداخت.

او در مهمترین قسمت صحبت های خود از تهدید به تعلیق کشتی توسط فدراسیون نشین ها به شدت انتقاد کرد: دوستانی که داخل فدراسیون هستند، می گویند طوری صحبت نکنید که کشتی تعلیق گردد. من می گویم برای این که کشتی تعلیق نگردد، شما از فدراسیون خارج شوید. 7 سال است که در فدراسیون حضور دارید. علیرضا حیدری، امیر خادم و عباس جدیدی مدال های مهمی را برای این کشور به دست آوردند و نباید در حق آن ها جفا گردد و یک نفر که در فدراسیون است بتواند راحت با هیات ها دیدار کند. البته من با 24، 25 رییس هیات دیدار کردم و از آنها تشکر می کنم. با این حال معتقدم وزارت ورزش باید کاری کند که عدالت رعایت گردد. الان فضا به نفع یکی، 2 کاندیدای خاص است.

او در ادامه به نقد برنامه های فدراسوین کشتی پرداخت و از کمبودها و نداشته های کشتی در سال های اخیر گفت: فدراسیون کشتی در چند سال اخیر به قول دوستان چند صد میلیارد تومان درآمد داشته، اما مهم این است که درآمد پایدار چقدر بوده است. من که به اندازه یکی، 2 نامزد دیگر اطلاعات کافی ندارم، اما آنطور که می دانم 1.5 میلیارد درآمد پایدار دارند. طبق حسابرسی که روی آن بحث داریم، سالیانه 23، 24 میلیارد درآمد وجود داشته که آن هم با دلار 3 هزار تومانی بوده است. 2 ماه آخر به دلار 10، 12 هزار تومانی برخورد کردند که به مشکل خوردند. او با بیان این که در آمد 4 الی 5 میلیاردی برای کشتی بسیار کم است، ادامه داد: ما باید از برند کشتی درآمدزایی کنیم، نه اینکه از هر کسی یک میلیارد بگیریم تا کارمان راه بیفتد. دوستان در فدراسیون بانکی را به عنوان اسپانسر آورده اند. آنطور که من می دانم این بانک 4، 5 میلیارد سالیانه به فدراسیون می دهد و یک خانه کشتی هم در حال ساخت است. از نظر من این مبلغ خیلی کم است. اگر من جلو آمدم، قطعا اسپانسرهایی را با خودم دارم. در چند سال اخیر پول هم آمد و رفت، اما نتوانستیم نتایج مدنظر را بگیریم. یکی از موارد که اولویت هم دارد، درآمدزایی است. دیدم وزیر ورزش صحبت نموده بود و گفته بود کسانی بیایند قبول مسئولیت نمایند که می توانند درآمدزایی نمایند.

او با انتفاد از بی توجه به کشتی با ارائه آماری گفت: زمانی که ما کشتی می گرفتیم، در جمعیت 60 میلیونی 700، 800 هزار کشتی گیر داشتیم. امروز در جمعیت 80 میلیونی طبق آمار 100 هزار نفر کشتی گیر داریم. این کاهش نگران نماینده است. علیرضا دبیر همچنین با اشاره به وضعیت نابسامان لیگ برتر کشتی از شرایط وخیم موجود انتقاد کرد: لیگ کشتی یاری به اقتصاد جاری کشتی است. در لیگ همه از جمله کشتی گیر، داور، بدنساز و... نفع می برند. قرار نیست لیگ هزینه کشتی گیران ما را هم بدهد. آمریکا که چند سال قهرمان دنیا است، اعلام نموده هر کسی دوبنده تیم ملی را بپوشد، بورسیه تحصیلی می گیرد. قبلا 3 کشتی گیر از جمله باروز و تیلور در وزن 74 کیلوگرم بودند، اما وقتی بورسیه تحصیلی آنها را نگه داشت، سال جاری در 3 وزن قهرمان دنیا شدند. تصمیم اشتباه در ایران این بود که لیگ جمع شد. نسل ما در لیگ خودش را نشان داد و با قهرمان های بزرگ دنیا کشتی گرفت. نه تنها کشتی گیر و مربی نفع می برند، بلکه فدراسیون هم می تواند از این فرصت استفاده کند.

دارنده مدال طلای المپیک 2000 سیدنی با بیان این که نیروی انشانی در کشتی مورد توجه قرار نمی گیرد، ادامه داد: کشتی سرمایه انسانی دارد و اینطور نیست هر کسی تیم خودش را بیاورد. من 15 سال است کشتی را کنار گذاشتم، اما در این مدت یک بار شماره تلفن فدراسیون کشتی روی گوشی من نیفتاده است. قرار نیست همه سرمربی شوند، اما شما می توانید همه را وارد بازی کنید. باید همه را تکریم کنید.

علیرضا دبیر در پاسخ به این سوال که اگر رئیس فدراسیون کشتی شد، به عنوان سرمربی هم فعالیت می نماید، به نقد این تصمیم هم پرداخت: کسی که می خواهد به عنوان رئیس فدراسیون کشتی را بگیرد، باید چارچوبش معین باشد. اینکه شورای فنی یا رییس فدراسیون بخواهند در کار فنی دخالت نمایند، خوب نیست. باید به سرمربی اختیار داد. من در این سال ها فقط یک بار درباره مدیریت کشتی صحبت کردم. رییس فدراسیون فقط یک کارش انتخاب سرمربی است، سرمربی هم خودش کارهای زیادی دارد. 2 ساعت تمرین است، اما در 22 ساعت دیگر باید حواسش به کشتی گیران باشد. اگر سرمربی بخواهد کار مدیریتی کند، پس کشتی گیران چه می شوند؟

او با نقد نگاهی که به شورای فنی وجود دارد، گفت: من مخالف حذف شورای فنی هستم. در چند سال اخیر آدم های بزرگی در شورای فنی بودند، اما واقعا چقدر تاثیرگذار بودند؟ اختیار نداشتند، اما کتک تصمیمات را در رسانه ها می خوردند. دبیر در ادامه با انتقاد از استعفای رسول خادم از اتحادیه دنیای، از هزینه های صورت گرفته برای دریافت این کرسی گفت: کشتی چند ضلع دارد که یکی از آنها کسب کرسی است. هر ضلعی که لنگ بماند، بقیه هم لنگ می مانند. اگر آمریکا و روسیه بالا هستند علتش این است که در همه ضلع ها خوب هستند. فدراسیون کشتی هزینه های زیادی برای کسب کرسی کرد، اما آن را به راحتی از دست داد. این کرسی برای یک شخص خاص نیست، بقیه هم چوبش را خوردند. کرسی بین المللی برای یک کشور است. کسب کرسی مهم است، اما از آن مهمتر حفظ آن است.

-

حیدری: حضور فرمایشی شورای فنی درست نیست

سرمربی باید به خرد جمعی احترام بگذارد

دیگر کاندیدای ریاست فدراسیون کشتی هم به اتفاقات اخیر اشاره نمود و از کمبودها انتقاد کرد. علیرضا حیدری با اشاره به بحث درآمدزایی در کشتی گفت: ما یک بودجه از کمیته المپیک و یک بودجه از وزارت ورزش داریم. خودمان هم باید درآمدزایی داشته باشیم. امروزه در بحران هستیم. باید هزینه هایمان را مدیریت کنیم. بحث من روی کنترل هزینه، منابع انسانی، فنی و... است. در سال های اخیر روی بخش های پایه ما خیلی کار نشده بود و الان احتیاج به کار دارد.

حیدری همچنین ادامه داد: همواره می گویند مدیران دولتی مدیر هزینه هستند، البته اگر همان بودجه دولتی را هم به درستی هزینه نمایند، دستشان را می بوسیم. ما در بخش خصوصی یاد گرفتیم، چه طور روی پای خودمان بایستیم. دلار 14 هزار تومانی را دیدیم و پشت در اتاق خیلی ها ایستادیم اما کم نیاوردیم و بحران را پشت سر گذاشتیم.

قهرمان سابق کشتی دنیا همچنین گفت: ما امروز آمدیم تا تعاملی در جامعه کشتی ایجاد کنیم که فضای خوبی برای پیشرفت این رشته به وجود بیاید. آن نیروهایی که از کشتی ما جدا شدند و جذب سیاست و بازار کار شدند، به دلیل رویکرد غلطی بود که فدراسیون در نظر گرفت. من هم خواستم در کشتی باشم، حتی بدون دعوت! امروز احساس می کنم پتانسیل این را دارم که بتوانم رییس فدراسیون باشم. ما ائتلاف روی انتخابات و فدراسیون نمی کنیم، بلکه ائتلاف روی کار می کنیم.

او همچنین با اشاره به برنامه هایش برای کادرفنی تیم های ملی ادامه داد: از ظرفیت های موجود در کادرفنی استفاده می کنم. اگر کسی در چارچوب باشد و در خردجمعی قرار بگیرد کارش را ادامه می دهد. همه باید برنامه بیاورند و طبق برنامه پیش بروند. یکی از وظیفه های سرمربی تیم ملی این است که کاپیتان تیم را معین کند تا به تدریج کارهای فنی را یاد بگیرد. درباره هم باید بگویم که حذف شورای فنی درست نیست، اما حضور فرمایشی آنها هم درست نیست. ما باید خط و مرزی برای اعضای شورا معین کنیم تا تداخلی با نیروهای فنی ما نداشته باشند.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 21 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 98

به "کشتی روی میز مناظره ، علیرضا دبیر :برای تعلیق نشدن، از فدراسیون کنار بروند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی روی میز مناظره ، علیرضا دبیر :برای تعلیق نشدن، از فدراسیون کنار بروند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید