گفت وگوی اردوغان با نخست وزیر ایتالیا درباره لیبی

به گزارش اخبار ورزشی، رئیس جمهور ترکیه و نخست وزیر ایتالیا روز شنبه تلفنی درباره آخرین تحولات لیبی گفت وگو کردند.

گفت وگوی اردوغان با نخست وزیر ایتالیا درباره لیبی

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز شنبه تلفنی با جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا گفت وگو کرد.

دفتر ارتباطات ترکیه در بیانیه ای عنوان نمود که اردوغان و کونته درباره تحولات منطقه ای به خصوص درباره لیبی گفت وگو کردند.

سران دو کشور توافق کردند که گفت وگوها با هدف یافتن راه چاره سیاسی در لیبی را حفظ نمایند.

ترکیه و ایتالیا دو کشوری هستند که از دولت وفاق ملی لیبی به نخست وزیر فائز السراج حمایت می نمایند.

صرفنظر از مصر که با داشتن 1300 کیلومتر مرز خاکی مشترک با لیبی این کشور را عمق راهبردی خود در آفریقا می داند، ترکیه هم به دنبال احیای روزهای اوج امپراطوری عثمانی این بار در شمال آفریقا است. عرصه لیبی بازیگران دیگری هم دارد. روسیه با نیروهای شرکت واگنر، ایتالیا با حمایت نظامی مستقیم از دولت وفاق ملی، فرانسه با استقرار نیروهای خود در مرزهای لیبی و الجزایر و آمریکا یا حمایت مستقیم از دولت مصر بازیگران دیگر این میدان هستند.

لیبی پس از 9 سال از سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور، همچنان روی آرامش را ندیده و صف آرایی ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر ژنرال سابقاً فراری این کشور در زمان قذافی (مستقر در شرق لیبی) و دولت وفاق ملی (مستقر در غرب لیبی) به نقطه سرنوشت سازی رسیده و دو قدرت نظامی عظیم دنیای اسلام یعنی مصر و ترکیه برای حمایت از هر دو طرف به مرحله یک رویارویی نیابتی تمام عیار رسیده اند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 926

به "گفت وگوی اردوغان با نخست وزیر ایتالیا درباره لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی اردوغان با نخست وزیر ایتالیا درباره لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید