5 طرح پتروشیمی منتظر تایید فاینانس چین از سوی بانک مرکزی

به گزارش اخبار ورزشی، خبرنگاران:معاون وزیر نفت با اعلام اینکه 5طرح پتروشیمی منتظر تایید فاینانس با چین از سوی بانک مرکزی است، گفت: اولویت نخست شرکت ملی صنایع پتروشیمی در یک سال گذشته بدون انجام سرمایه گذاری خاص در مجتمع ها، رساندن مقدار فراوری به ظرفیت اسمی بوده است.

5 طرح پتروشیمی منتظر تایید فاینانس چین از سوی بانک مرکزی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، عباس شعری مقدم با بیان اینکه اکنون ظرفیت مجتمع های پتروشیمی 60 میلیون تن است، اما تنها 40 میلیون تن محصول فراوری می نمایند اضافه نمود: بنابراین بدون آنکه سرمایه گذاری خاصی صورت بگیرد، می توان حجم فراوریات را تا 20 میلیون تن افزایش داد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اولویت دوم خود را در یک سال اخیر تکمیل 15 طرح از 62 طرح باقی مانده از برنامه های چهارم و پنجم که پیشرفت بالای 60 درصد دارند گفت و اضافه نمود: از 15 طرح اولویت دارِ مذکور، تا سرانجام سال جاری پتروشیمی های کاویان 2، لرستان، مهاباد، تخت جمشید و اوره آ مونیاک مرودشت به بهره برداری کانل می رسند. همچنین در کوشش هستیم تا مسائل تأمین منابع اقتصادی تعدادی از طرح های مستقر در فاز دوم عسلویه را به وسیله صندوق توسعه ملی و راستا فاینانس چین حل کنیم .

احداث زیرساخت ها توسط دولت زمینه ساز سرمایه گذاری بخش خصوصی

شعری مقدم اضافه نمود: علاوه بر 62 طرح باقی مانده، 36 طرح جدید تعریف شده است که در مجموع 60 میلیون تن به ظرفیت فراوری کشور اضافه نموده می گردد که البته برای جذب سرمایه گذار برای احداث این طرح ها احتیاج به سرمایه گذاری دولت برای احداث زیرساخت ها است که در این رابطه در حال مذاکره با دولت و مجلس هستیم.

شعری مقدم از قطعی شدن فاینانس 5 طرح از راستا چین اطلاع داد و اضافه نمود: امیدواریم این طرح ها هرچه زود تر با تائید فاینانس توسط بانک مرکزی فعال شوند .

صندوق توسعه پتروشیمی راه چاره جدید تامین اقتصادی طرح های پتروشیمی

وی در زمینه تامین اقتصادی طرح های پتروشیمی، گفت: از آنجا که بعضی از سهامداران طرح های پتروشیمی با مشکل تأمین منابع ریالی روبرو می باشند ، لذا برای این گروه هم در نظر داریم با احداث صندوق توسعه پتروشیمی که به یاری سازمان بورس وتنی چند از اقتصاد دانان بنام کشور پیشنهاد شده است، مسائل شان را حل کنیم.

وی درباره سازوکار صندوق توسعه ملی، اضافه نمود: در این صندوق ، بانک ها و سرمایه گذاران و مردم می توانند به وسیله خرید سهام، در طرح های جدید پتروشیمی سرمایه گذاری نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 384

به "5 طرح پتروشیمی منتظر تایید فاینانس چین از سوی بانک مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 طرح پتروشیمی منتظر تایید فاینانس چین از سوی بانک مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید