توسعه بازار ایران با جذب گردشگران خارجی

به گزارش اخبار ورزشی، فم تور چین با حضور 9 توراپراتور چینی، ده ها فعال گردشگر داخلی، انجمن صنفی، تشکل های خصوصی و دولتی در هتل لاله تهران برگزار گردید.

توسعه بازار ایران با جذب گردشگران خارجی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، جمعی از توراپراتورهای کشور چین با دعوت نماینده گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از کشور چین به ایران آمده اند و عصر چهارشنبه- 24 بهمن 97- با حضور در هتل لاله با تعدادی از فعالان گردشگر داخلی کشورمان دیدار و گفت وگو کردند.

در این نشست هم اندیشی رامین افشاری، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ضمن خوش آمدگویی به توراپراتورهای چینی اظهار کرد: امیدوارم در این چند روزی که در کشورمان حضور دارید از جاذبه های گردشگری لذت ببرید و با خاطره خوش و به یادماندنی ایران را به مقصد کشورتان ترک کنید.

او در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی و تشریح وظایف کانون جهانگردی و اتومبیلرانی پرداخت و اضافه کرد: توسعه بازار ایران و جذب گردشگران خارجی یکی از وظایفی است که سازمان میراث فرهنگی به کانون محول نموده است.

افشاری با اشاره به اینکه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در نمایشگاه های کشورهای مختلف شرکت و پاویون ایران را برگزار می نماید، گفت: ایران و چین ارتباطات خوبی با یکدیگر دارند و هردو کشور از فرهنگ غنی برخوردار هستند. تاکنون گردشگرانی از ایران به چین و از چین به ایران آمده اند و تقریبا با فرهنگ یکدیگر آشنایی دارند.

او تاکید نمود: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مطالعات گسترده ای درباره کشور چین و گردشگران چینی انجام داده است و نسبت به بازار این کشور آشنایی دارد. بنابراین ما با برگزاری فم تورهای مختلف قصد جذب گردشگران خارجی بخصوص گردشگران فعال چینی به ایران را داریم تا از این طریق بازار ایران را توسعه و تعداد گردشگران را افزایش دهیم.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی یادآور شد: اردیبهشت ماه سال 97 با تعدادی از گردشگران و توراپراتورهای چینی جلسه ای در دفتر کانون برگزارکردیم و خوشبختانه به تفاهم نامه های درباره جذب گردشگر و توسعه بازارهای هردو کشور رسیدیم. در این جلسه این پرسش پیش آمد که چگونه بازار کشورمان را توسعه دهیم؟ اکثر دوستان چینی پاسخ دادند که لازمه افزایش گردشگر معرفی بیشتر ایران به جهان است.

افشاری ایران را یکی از بی نظیرترین کشورهای دارای جاذبه های گردشگری در جهان دانست و اضافه کرد: دولت های چین و ایران با یکدیگر ارتباطات خوبی دارند و می توان این مساله را یکی از شانس های بزرگ این دو کشور جهت توسعه بازار و افزایش جذب گردشگر توصیف و ارزیابی کرد.

در ادامه این نشست، عبادرضا اسلامی مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز اظهار کرد: امیدوارم با برگزاری چنین فم تورهایی تعداد گردشگران خارجی بخصوص گردشگران چینی به ایران افزایش پیدا کند.

او با بیان اینکه ایرانی ها بهترین میزبان برای گردشگران بحساب می آیند، گفت: اینکه گفته می گردد ایران جای امنی برای گردشگران نیست حرف کاملا غیرمعقول و ناصحیحی است. از مدیران و مسئولان ارشد کشوری تا انجمن های صنفی دولتی و غیردولتی به فکر حفظ امنیت گردشگران هستند و تاکنون هم در امنیت کامل توراپراتورها توانسته اند از جای جای ایران دیدن نمایند.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از توراپراتورهای چینی خواست تا فریب رسانه های خارجی مبنی بر اینکه در کشور ایران برای گردشگران امنیت وجود ندارد را نخورند.

در ادامه یکی از فعالان گردشگر ایرانی گفت: از سال 2001 با بازار چین و فرهنگ چینی ها آشنایی دارم و از عادات و رسوم خاص آنان با خبر هستم. هرگاه که گردشگران چینی به ایران می آیند به هتلداران و تورلیدرها توصیه های اکیدی درباره نحوه برخورد می کنم.

او اضافه کرد: اگر می خواهیم بازار ایران از نظر گردشگری تقویت و توسعه دهیم ابتدا باید از سلایق آنان نیز با خبر باشیم. خوشبختانه کشور عزیزمان می تواند تورهای فرهنگی، موسیقی و حتی عشایر را برای گردشگران خارجی به اجرا بگذارد چراکه جاذبه های گردشگری ایران صرفا در جاذبه های کلاسیک خلاصه نمی شوند.

در ادامه این فم تور یکی از توراپراتورهای چینی اظهار کرد: از سال 2008 میلادی سفرهای زیادی به ایران داشتم و دارم و تعدادی از شهرهای ایران را بازدید نموده ام. از آن زمان تاکنون بیش از 11 سال می گذرد، اما تغییری در مهمان نوازی ایرانی ها رخ نداده است و همچنان مانند سابق با گردشگران گرم و صمیمی برخورد می نمایند.

او گفت: ما تمام تجربیات خودمان را از ایران به چین برده ایم و از مناطق و جاذبه های گردشگری ایران به چینی ها گفته ایم و همواره کشورتان را برای سفر به هموطنان خودمان توصیه می کنیم. اما یکسری مسائل باعث شده اند تا اکثریت چینی ها ایران را برای سفر انتخاب ننمایند.

این توراپراتور چینی در این باره شرح داد: متاسفانه اکثر چینی ها ایران را نمی شناسند چون تبلیغات خوبی از سوی شما در کشورمان صورت نگرفته است در این سال های متمادی که در چین زندگی می کنم تاکنون حتی یک تبلیغ درباره ایران هم ندیده ایم و همواره حسرت این موضوع را می خورم.

او توضیح داد: تعداد زیادی از خارجی ها و چینی ها با گذراندن دوره های زبان فارسی در ایران تورلیدر شده اند و این مساله باعث شده تا این افراد نتوانند فرهنگ و جاذبه های گردشگری کشورتان آن طوری که ضروری است به گردشگران ارائه دهند چراکه چند کلمه و جمله فارسی حرف زدن دلیل بر تعریف انتقال درست از فرهنگ ایران نمی گردد.

او با تاکید بر اینکه همه کشورها جز ایران دارای قوانین توراپراتور هستند، گفت: گرانی هتل ها در ایران یکی از دلایلی است که باعث شده گردشگران چینی انتخاب اولشان ایران نباشد گویا در کشورتان مافیای هتلداری حکم فرماست و اصلا مرجع معینی برای معین نرخ هتل ها وجود ندارد چراکه هر زمان با هتل ها درباره اقامت صحبت کردیم گفتند رقم معین نیست.

این توراپراتور چینی ادامه داد: ما تمام کوشش خودمان را برای انتقال تجربیات از ایران به کشورمان انجام می دهیم و علاقه زیادی به توسعه گردشگری و بازار ایران داریم، اما حقیقت این است که یک یا چند نفر قادر به معرفی کامل ایران به چینی ها نیستند.

او اضافه کرد: همانطور که گفتم سازمان میراث فرهنگی ایران باید به فکر تبلیغات در کشور پر جمعیتی مانند چین باشد شما می توانید مانند کشورهای سنگاپور و سریلانکا در کشورمان تبلیغات گسترده ای برای جذب گردشگر انجام دهید چراکه بعد از این تبلیغات روزانه بیش از 4 هواپیما از خاک چین به کشورهای سنگاپور و سریلانکا پرواز می نمایند و تعدادی زیادی از گردشگران چینی به آنجا می روند.

در ادامه این نشست، یکی دیگر از توراپراتورهای چینی تاکید نمود: علاوه بر ضعف تبلیغات در چین متاسفانه هیچ اطلاعاتی از اینکه چه تعداد آثار در سازمان یونسکو از ایران به ثبت رسیده است وجود ندارد. سابقه و قدمت ایران دو برابر چین است در حالیکه کشور سنگاپور نصف جاذبه های گردشگری شما را ندارد و همه چیز آن مصنوعی و ساخته دست انسان هاست، اما با همکاری دولتمردان، افزایش فم تورها و حضور فعال گردشگران توانست تعداد زیادی از گردشگران چینی را به خود جذب کند.

او گفت: از سال 1990 میلادی از با جاذبه های ایران آشنا شدم و باید بگویم که ایرانی ها واقعا انسان های مهربان و مهمان نوازی هستند. تمام هم و غم ما این است که بازار ایران را به وسیله جذب گردشگر چینی توسعه دهیم و چینی های زیادی را راهی کشورتان کنیم.

این توراپراتور چین اضافه کرد: وقتی می خواستم به ایران بیایم خیلی ها می گفتند به این کشور نرو چون امنیت ندارد بعضی هم فکر می کردند که ایران کشوری عربی است. اما از زمانی که وارد این کشور شدم لحظه به لحظه در شبکه های اجتماعی از کشورتان و جاذبه های گردشگری عکس گذاشتم و جالب اینجاست که دوباره بسیاری از دوستانم پیغام می گذاشتند که برایت اتفاقی نیفتاده؟ جایت امن است؟ و من به آنان می گفتم، می بینید که همه چیز عالی است.

او اذعان کرد: قدمت تاریخی ایران از چین بیشتر است و من امیدوارم روزی این کشور به قلب گردشگری جهان تبدیل گردد چراکه با چنین سابقه و پیشینه ای حیف خواهد بود که کشورتان به این صندلی نرسد. من تازه متوجه شدم که چرم ایران حتی بهتر از ترکیه است؛ اما متاسفانه به دلیل ضعف تبلیغات نتوانسته اید توانمندی های خودتان را به جهان بخصوص چین که مردمانش عاشق خرید کردن هستند معرفی کنید.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، در سرانجام این نشست فعالان گردشگری ایران، تشکل ها و انجمن های صنفی دولتی و غیردولتی با همتایان خودشان از چین بر توسعه بازار ایران و افزایش جذب گردشگر گفت وگو و تاکید نمودند.

فم تور چین (تور آشناسازی) برای توراپراتورهای چینی به مدت 6 روز در ایران ادامه دارد و بعد از بازدید از جاذبه های گردشگری تهران قرار است در روزهای آینده از نقاط تاریخی و فرهنگی ایران دیدن نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 65

به "توسعه بازار ایران با جذب گردشگران خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه بازار ایران با جذب گردشگران خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید