سوئیس میزبان علاقمندان به فرهنگ ادبیات و فرهنگ ایران

به گزارش اخبار ورزشی، نشست های ادبی و ایران شناسی در قالب هفته ادبیات و فرهنگ ایران در سه شهر لوزان، نیون و ژنو در روزهای گذشته ،برگزار گردید.

سوئیس میزبان علاقمندان به فرهنگ ادبیات و فرهنگ ایران

افشین شحنه تبار مدیر انتشارات شمع و مه با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: این نشست ها با همکاری این انتشارات با دو دانشگاه EPFL و Popular university لوزان سوئیس با حضور بیش از 350 نفر از علاقه مندان به ادبیات و فرهنگ ایرانی در چهار شب برگزار گردید.

او اضافه کرد: همچنین پروفسور پاتریک رینگنبرگ محقق و ایران شناس سوئیسی به معرفی تاریخ ایران و نقش سلسله های مختلف در معماری و ادبیات ایرانی پرداخت. همچنین چند مراسم رونمایی برای کتابهای نقش آرایه ها در هنر ایرانی، گنبد های ایرانی، معماری حرم مشهد، معماری پارسی و سفرنامه مشهد که همگی در طول هفت سال توسط انتشارات شمع و مه به چاپ رسیده اند، برگزار گردید.

این ناشر در ادامه اظهار کرد: برگزاری این گونه نشست های تخصصی دانشگاهی از سه سال پیش توسط انتشارات شمع و مه در کشورهای آمریکا، انگلیس، لهستان، فرانسه، هند و سوئیس آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

شحنه تبار در توضیحی گفت: شناخت افراد غیر ایرانی در بیرون از کشور از نویسنده ایرانی راهی جز حضور شهر به شهر و کشور به کشور در کنار خود نویسندگان نیست. ناشناخته ماندن ادبیات ایران در بیرون از مرزها کار را برای ناشران ایرانی بسیار سخت می نماید. این در کنار آن معضل اخذ ویزا برای همراهان و هزینه های بی نهایت سنگین این گونه سفرها نیازمند حمایت صنایع و دولت از ناشران است.

او بیان نمود: قرار است انتشارات شمع و مه تا سرانجام امسال یک برنامه در دانشگاه SOAS لندن و کمبریج در انگلستان و نیز مراسمی برای رونمایی از نسخه هفت جلدی شاهنامه به زبان اسپانیایی به ترجمه دکتر بئاتریس سالاس در دانشگاه های بارسلون اسپانیا و مکزیکو سیتی داشته باشد.

به گفته شحنه تبار، دو کتاب حرم مشهد و نقش آرایه ها در هنر ایرانی با حمایت بانک رفاه کارگران به چاپ رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 21

به "سوئیس میزبان علاقمندان به فرهنگ ادبیات و فرهنگ ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوئیس میزبان علاقمندان به فرهنگ ادبیات و فرهنگ ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید