اپل دسترسی کاربران iOS به مرورگر سرویس استریم بازی استادیا را مسدود کرد

به گزارش اخبار ورزشی، راه میانبر اپلیکیشن ورزشگاه برای دسترسی کاربران آی اواس به وب سایت اپلیکیشن استادیا افشا شده و اپل آن را از اپ استور حذف نموده است.

اپل دسترسی کاربران iOS به مرورگر سرویس استریم بازی استادیا را مسدود کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از زومیت، اپل در اقدامی جدید علیه سرویس های بازی ابری، دسترسی کاربران به وب سایت سرویس استریم بازی استادیا (Stadia) را متوقف کرد. مدتی پیش اپلیکیشنی به نام استادیم (Stadium) در اپ استور عرضه شد که دسترسی کاربران آی اواس به وب سایت پلتفرم استریم بازی استادیا را فراهم می نماید؛ ولی درحالی که تنها یک ماه از تأیید فعالیت ورزشگاه در اپ استور می گذرد، اپل آن را مسدود نموده است.

اپل سختگیری زیادی بر توسعه دهندگان اپلیکیشن های اپ استور اعمال می نماید و حتی ورود سرویس هایی مانند Stadia، GeForce Now و Xbox Game Pass به اپ استور را سخت نموده است؛ به گونه ای که احتمالا آن ها را نیز از پلتفرمش بردارد.

اعتراض های توسعه دهندگان علیه سیاست های اپل شدت گرفته و به حدی رسیده است که مدتی پیش، یکی از مدیران سابق این شرکت ادعا کرد کوپرتینویی ها از سیاست های اپ استور به عنوان سلاحی علیه رقبا استفاده می نمایند. در ماه های اخیر، اپلیکیشن های زیادی به دلیل مغایرت فعالیت شان با سیاست های اپ استور از این پلتفرم اپلیکیشن محور حذف شده اند.

ماه گذشتهزک ناکس (توسعه دهنده استادیا) راه میانبری برای دسترسی به وب سرویس بازی استادیا در آیفون و آیپد ایجاد و اپلیکیشن مرورگر موسوم به ورزشگاه را در اپ استور عرضه کرد. کاربران آی او اس پس از نصب اپلیکیشن طراحی شده توسط ناکس می توانستند در سیستم عامل اپل به صفحه وب استادیا دسترسی پیدا نمایند. ورزشگاه تبلیغات ندارد؛ اما با درنظرگرفتن واسطه گر بودن نرم افزار می توان احتمال داد که از نظر امنیتی مطمئن نباشد و به همین دلیل، اپل آن را از پلتفرمش حذف نموده است.

ناکس توانست با طراحی مرورگر به دست خودش، امکان دسترسی کاربران استادیا به وب اپلیکیشن را فراهم کند؛ درحالی که اپل فعالیت استادیا در اپ استور را به شرطی تأیید نموده بود که کاربران آن را از همین پلتفرم دانلود و استفاده نمایند. پس از افشاشدن راه میانبر کاربران برای دسترسی به سرویس بازی، اپل اپلیکیشن ورزشگاه را از اپ استور حذف کرد.

پیش از حذف ورزشگاه، اپل به ناکس درباره اقدام اخیرش هشدار داد و دلیل آن را استفاده غیر مجاز از WebKit API خاطرنشان کرد. به گفته اپل، مرورگر عرضه شده قوانین مربوط به تعامل با دستگاه های مجهز به بلوتوث (مانند کنترلرها) اپل را نقض می نماید.

سخنگوی اپل در شرح حذف سرویس بازی از اپ استور به رسانه 9to5Google گفت:

ورزشگاه به روشی غیر مجاز از API-های عمومی استفاده می نماید که با سیاست های اپل مغایرت دارد. درواقع این اپلیکیشن با استفاده از وب کیت توانسته است امکان اتصال به بلوتوث را در وب سایت فراهم کند. این موضوع از نظر اپل غیر مجاز است و امنیت سیستم را تهدید می نماید.

سخنگوی اپل همچنین با اشاره به بخش مربوطه در دستورالعمل های آنالیز اپ استور و توافق نامه مجوز برنامه توسعه دهنده اپل، گفت اپلیکیشن ها باید به روشی از رابط های برنامه نویسی کاربردی استفاده نمایند که اپل برای آن ها در نظر گرفته است. درصورت عدم استفاده مجاز از آن ها، اپل می تواند اپلیکیشن توسعه دهنده را حذف کند.

شرکت کوپرتینیویی یک روز پس از اطلاع رسانی به توسعه دهنده استادیم، این اپلیکیشن را از اپ استور حذف کرد. احتمالا کاربرانی که اپلیکیشن را قبلا نصب کردند، می توانند از آن استفاده نمایند؛ اما جای تعجبی نیست که اپل تا چند هفته آینده، عملکرد آن را در دستگاه هایش متوقف کند. اگر این کار از سوی اپل انجام نشود، به روزرسانی های بعدی استادیا در عملکرد کنونی اپلیکیشن ورزشگاه مشکل ایجاد می نماید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1144

به "اپل دسترسی کاربران iOS به مرورگر سرویس استریم بازی استادیا را مسدود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل دسترسی کاربران iOS به مرورگر سرویس استریم بازی استادیا را مسدود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید