تصاویر دیدنی دومین جاذبه گردشگری هند ، باغچه سنگی اسرارآمیز، شگفت انگیز ترین پارک دنیا

به گزارش اخبار ورزشی، باغچه سنگی چاندیگار در هندوستان به مساحت 16 هکتار، پارکی بسیار دیدنی با چندین میدان، آبشار و هزاران مخلوق عجیب و غریبی است که از مواد قابل بازیافت ساخته شده.

تصاویر دیدنی دومین جاذبه گردشگری هند ، باغچه سنگی اسرارآمیز، شگفت انگیز ترین پارک دنیا

به گزارش خبرنگاران، این پارک یکی از شگفت انگیزترین مکان های جهانست اما عجیب تر از منظره ها پارک، داستان ساخت این محوطه بسیار زیبا به وسیله نیک چاند است و اینکه چگونه او در طول چهار دهه، ساخت این باغ را از همه مخفی نموده بود.

باغ سنگی بعد از تاج محل دومین جاذبه گردشگری این کشور به شمار می آید

سال 1958 نیک چاند به عنوان نگهبان برای دولت محلی خدمت می کرد. آن موقع دریاچه مصنوعی سوخنا، به تازگی شروع به ساخت شده بود و از این رو، نیک تصمیم به ساخت قایق و کرجی گرفت تا وقتی دریاچه تمام شد، آنها را کرایه بدهد اما با وارد شدن قایق های پدالی به هندوستان، کار و بار نیک از سکه افتاد و به دستور مقامات مسؤول، استفاده از این نوع قایق دیگر ممنوع شد.

نیک چاند بیشتر از 40 سال کوشش کرد تا به آرزوی همیشگی خود برسد

نیک که کار دومش را از دست داده بود، حالا وقت بسیاری داشت تا به فعالیت های مورد علاقه اش بپردازد و شروع به جمع آوری خرده سنگ هایی به اشکال گوناگون از تپه شیوالیک، سوخنا چو، پاتیلا رااو و دریاچه قاگار کند.

در باغ اسرار آمیز انواع و اقسام مجسمه ها در شکل های مختلف به چشم می خورد

درست زمانی که نیک مشغول جمع کردن مجموعه مورد علاقه اش بود، به کاربوزیر معمار سوییسی پیشنهاد داده شد تا شهر چاندیگار را با استفاده از علم معماری طراحی کند و حتی برای این کار، روستای کوچک اطراف این شهر را هم ویران کردند و به این ترتیب، ساخت اولین شهر مهندسی ساز هند شروع شد. با این کار، نیک دیگر نمی توانست کلکسیون مورد علاقه اش را کامل کند.

سال 1965 نیک به فکر افتاد تا سرزمین رویاهای خود را بسازد و برای این کار شروع به جمع آوری آنچه که از روستاهای ویران شده به جای مانده بود، کرد. او تمام آنچه را که می خواست، از ویرانه ها به دست آورد و حالا نوبت آن بود که نقشه اش را اجرا کند اما در این بین یک مشکل وجود داشت و آن اینکه نیک بعد از این همه کوششی که نموده بود، اگر جای مناسبی پیدا نمی کرد که شهر آرزوهایش را بسازد، آن وقت باید چه کار می کرد؟

برخی از مجسمه های باغ سنگی رنگارنگ هستند

برای همین در پی مکانی مناسب گشت و بالاخره منطقه ای در جنگلی که در دامنه شهر بود پیدا کرد و با خود اندیشید اینجا همان جایی است که امپراتوری جادویی ام را بنا می کنم!

از آنجایی که انجام چنین کاری در آن موقع غیر قانونی بود، نیک می ترسید که مبادا ساخت شهر آرزوهایش به بهای از دست دادن شغلش اولش هم تمام گردد. برای همین کار روزانه نیک که تمام می شد، او به بهانه ای از شهر خارج شده و به سمت مخفیگاهش می رفت. روزها یکی پس از دیگری می گذشت و باغچه سنگی نیک هر روز کامل و کامل تر می شد.

باغچه سنگی اسرار آمیز بعد از تاج محل دومین جاذبه گردشگری در هند است

شیشه و بطری های شکسته، تکه های آجر و سنگ هایی که او از گوشه و کنار جمع نموده بود را روی هم می گذاشت تا جهانی خود را بسازد؛ جهانیی که پر از مخلوقاتی حیرت آور بود. 40 سال گذشته بود و نیک در تمام این سال ها به هیچ کس نگفته بود که در حال اجرا چه کاری است. کار نیک تقریبا به سرانجام رسیده بود که او تصمیم گرفت آنچه را که خلق نموده به شارما، سرپرست معماران چاندیگار نشان دهد.

عنوان

هر چند شارما همان موقع این قدرت را داشت که باغ رویاهای نیک را خراب کند اما آن قدر تحت تاثیر خلاقیت او نهاده شد که از این کار صرف نظر کرد و حتی نیک را تشویق به ادامه این کار کرد و به او اطمینان داد تا زمانی که مقامات مسؤول را متقاعد ننموده که باغچه سنگی یک شاهکار است، این راز را برملا نخواهد کرد.

علاوه بر مجسمه انسان ها ، اشکال گوناگونی از حیوانات مختلف هم در باغ نیک چاند به چشم می خورد

تقریبا یک سال طول کشید تا شارما مقامات هندوستان را متقاعد کرد و بالاخره آنچه که شایسته باغ سنگی بود، رخ داد تا جایی که دولت هند به نیک چاند ده هکتار دیگر زمین داد تا او بتواند باغش را هر چه زیباتر و گسترده تر بسازد.

بعد از کامل شدن باغچه سنگی در سال 1976، این مکان تماشای به روی عموم باز شد و بالاخره نیک به آرزوی خود رسید اما او همچنان به کار خود ادامه داد و بعد از اینکه مجوز رسمی توسعه باغچه را دریافت کرد، با کار گذاشتن سطل زباله هایی جلوی بیمارستان ها، هتل ها و دیگر اماکنی که فراوری زباله های قابل بازیافت در آنجا بالا بود، به ساخت مجسمه های خود ادامه داد. او تا همین چند سال پیش هم این کار را دنبال می کرد.

مجسمه خانم های سنگی یکی از زیباترین مجسمه های باغ سنگی است. مجسمه هایی که از تکه های سنگ و سرامیک ساخته شده است

امروزه هزاران نفر از سراسر جهان برای تماشا باغچه سنگی نیک به هندوستان سفر می نمایند و این باغچه که با ایده ای خلاقانه شکل گرفت، حالا در جایی کنار تاج محل و معابد قدیمی هندی به بخشی از جاذبه های گردشگری هند تبدیل شده است.

بعد از توسعه باغ چاند او مجسمه های دیگری را هم به باغ افزود

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1402 بروزرسانی: 29 مرداد 1402 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 2155

به "تصاویر دیدنی دومین جاذبه گردشگری هند ، باغچه سنگی اسرارآمیز، شگفت انگیز ترین پارک دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر دیدنی دومین جاذبه گردشگری هند ، باغچه سنگی اسرارآمیز، شگفت انگیز ترین پارک دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید