جدال برای قهرمانی بدون صدرنشین!

به گزارش اخبار ورزشی، زمانبندی مسابقات و رکوردهای نهایی وزنه برداران ملی پوش کشورمان در دو بخش (بانوان و آقایان) بعد از اعلام رکوردهای نهایی توسط کادرفنی در رقابت های جهانی 2019 تایلند تعیین شد.

جدال برای قهرمانی بدون صدرنشین!

رضاعباسپور: مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان درسال 2019 از فردا چهارشنبه 27 شهریور رسما در تایلند با حضور اکثر مدعیان المپیکی و شناخته شده وزنه برداری جهان آغاز می گردد. برهمین اساس و پس از حضور کادرفنی تیم ملی وزنه برداری کشورمان در کنگره فنی مسابقات، با اعلام رکوردهای نهایی وزنه برداران حاضر در این دوره از مسابقات لیست نهایی وزنه برداران شرکت کننده در این مسابقات و میزان رکوردهای قطعی آنها برای حضور روی تخته جهانی تعیین شد. بنابر اعلام کمیته برگزاری مسابقات جهانی در بخش زنان، از میان چهار نماینده اعزامی کشورمان فقط سیده الهام حسینی در گروه A وزنه می زند. در بخش مردان نیز هر 10 نماینده ایران در گروه A حضور دارند اما هیچ یک از آنها فعلا روی کاغذ نتوانستند در گروه وزنی خود صدرنشین باشند.

رقابت های جهانی 2019 تایلند از فردا 27 شهریور 98 در شهر پاتایای تایلند آغاز می گردد. این رقابت ها طبق لیست نهایی اعلام شده توسط کمیته برگزاری مسابقات قرار است در بخش مردان با حضور (323 وزنه بردار از 87 کشور جهان) و در بخش بانوان با حضور(283 وزنه بردار از 82 کشور جهان) برگزار گردد. رقابتی که برای تک تک تیم ها و ورزشکاران حاضر در این رویداد ورزشی حکم عبور از یک مرحله گزینشی بازی هایالمپیک 2020 توکیو را دارد. در این دوره از رقابت ها بجز تیم ملی وزنه برداری کشورمان که در بخش مردان با (10 وزنه بردار) با ترکیب کامل در رقابت های جهانی مدعی کسب عنوان قهرمانی است، 6 تیم دیگر یعنی (بلاروس، گرجستان،چین، ژاپن، کره جنوبی و آمریکا) نیز با ترکیب 10 نفره در تایلند حاضر شدند و برای تصاحب یکی از سکوهای قهرمانی جهان برنامه ریزی ویژه ای دارند. به هر ترتیب قبل از آغاز رسمی مسابقات، در انتها کنگره فنی مربیان لیست نهایی وزنه برداران و رکوردهای قطعی آنها در رقابت های قهرمانی جهان اعلام شد. اما در اتفاقی تعجب برانگیز برخلاف ادوار گذشته این مسابقات بخاطر فشردگی و سنگینی این دوره از پیکارها، ملی پوشان کشورمان در بخش مردان هیچ کدام نتوانستند با رکوردهای ورودی اعلام شده صدر نشین اوزان خود باشند. در بخش بانوان نیز فقط یک نفر(سیده الهام حسینی) در گروه A دسته 71 کیلوگرم به روی تخته می رود.

برهمین اساس و طبق لیست نهایی اعلام شده وضعیت رکوردهای ورودی نمایندگان ایران در اوزان خود و در هر دوبخش بانوان و مردان به توضیح زیر است:

گروه D دسته 55 کیلوگر بانوان:

11 وزنه بردار در گروه D شرکت نموده اند. رکورد ورودی پوپک بسامی نماینده ایران در این گروه 166 کیلوگرم است. ملی پوش بانوی کشورمان قطعا در این وزن با توجه به قرار دریافت در گروه (D) شانس کسب هیچ عنوانی در رقابت های جهانی ندارد.

گروه B دسته 71 کیلوگرم بانوان:

12 وزنه بردار در این گروه (B) به رقابت می پردازند. رکورد ورودی ابریشم ارجمندخواه نماینده ایران در این وزن 186 کیلوگرم است. او نیز شانس مدال آوری ندارد و تنها برای حضور و کسب تجربه به مسابقات جهانی اعزام شده است.

گروه A دسته 71 کیلوگرم بانوان :

شانس سیده الهام حسینی آماده ترین وزنه بردار بانوی کشورمان در این دسته وزنی برای کسب مدال قابل قبول تر از باقی هم تیمی های او است. در این گروه (A) 12 وزنه بردار سوای سیده الهام حسینی حضور دارند. الهام حسینی، بانوی ملی پوش کشورمان رکورد با رکورد ورودی 206 کیلوگرم در این رقابت ها حاضر است . بیشترین رکورد ورودی برای الیزابت نی از آمریکا با 244 کیلوگرم است.

گروه C دسته 87 کیلوگرم بانوان:

در این گروه هشت وزنه بردار به رقابت می پردازند. رکورد ورودی پریسا جهانفکریان ملی پوش اعزامی کشورمان به این دوره از رقابت ها 206 کیلوگرم است. جهانفکریان نیز برای کسب تجربه به مسابقات اعزام شده و شانسی برای مدال آوری ندارد.

لازم به ذکر است؛ در بخش مردان اگرچه فعلا روی کاغذ و درلیست نهایی در هیچ یک از اوزان دهگانه صدرنشین نداریم اما با توجه به ضور چند چهره شاخص وبا انگیزه در ترکیب تیم ملی می توان به کسب مدال طلا تا روز انتهای مسابقات امیدوار بود.

چشم انتظار درخشش قشقایی بعد از 43 سال

هشت وزنه برداردر این گروه (55 کیلوگرم) حضور دارند. رکورد ورودی حافظ قشقایی 265 کیلوگرم است. اوم یون چول از کره شمالی با 280 کیلوگرم در این وزن صدر نشین است. قشقایی هم اگر بتواند رکوردهای خوبی را که در رکوردگیری تیم ملی ثبت نموده بود را در تایلند تکرار کند می واند بعد از 43 سال برای ایران در این وزن مدال جهانی دشت کند.

میری و زارعی برای مدال آوری انگیزه دارند

11 وزنه بردار در این دسته وزنی (89 کیلوگرم) حضور دارند. رکورد ورودی علی میری و محمد زارعی 372 کیلوگرم است. بیشترین رکورد ورودی در این دسته وزنی به وزنه بردار ونزوئلا با 373 کیلوگرم تعلق دارد.

کیانوش در محاصره غول های 96 کیلویی

11 وزنه بردار در این گروه (دسته 96 کیلوگرم) برای تصاحب سکوی قهرمانی با یکدیگر به رقابت می پردازند. رکورد ورودی سید ایوب موسوی 392 کیلوگرم و کیانوش رستمی 390 کیلوگرم ثبت شده است. بیشترین رکورد ورودی برای تیان تائو از چین با 400 کیلوگرم است. فارس الباخ از قطر و جاناتان ریواز از کلمبیا نیز با 395 کیلوگرم بعد وزنه بردار چین بالاترین رکورد ورودی را در این وزن به خود اختصاص دادند. رکورد ورودی ایلیا ایلین نیز که بعد از سال ها دوباره کاهش وزن داشته و به این دسته وزنی آمده است، 380 کیلوگرم است. در این رقابت جای سهراب مرادی مدعی شماره یک و رکوردار جهان در دسته 96 کیلوگرم بخاطر آسیب دیدگی خالی است. البته کیانوش رستمی هم که مدعی قهرمانی در این وزن است، بین غول های قدرتمند حاضر در رقابت های جهانی محاصره شده و برای کسب مدالی خوش رنگ چاره ای جز جدال با آنها روی تخته جهانی ندارد.

بیرالوند بدنبال طلایی شدن در تایلند

در این گروه (دسته 102 کیلوگرم) 12 وزنه بردار حضور دارند. رکورد ورودی رضا بیرالوند 392 کیلوگرم. و رضا دهدار 386 کیلوگرم است. بیشترین رکورد ورودی را وزنه برداران ارمنستان و کره جنوبی با 395 کیلوگرم در اختیار دارند.

راستاسخت هاشمی برای قهرمانی در دسته 109 کیلو

بجز علی هاشمی ملی پوش کشورمان، 10 وزنه بردار دیگر نیز درگروه A دسته وزنی 109 کیلوگرم مسابقات جهانی حضور دارند. رکورد وردی علی هاشمی 410 کیلوگرم است. بیشترین رکورد ورودی متعلق به سیمون مارتیروسیان ارمنی مرد شماره یک این دسته وزنی با 420 کیلوگرم است. بعد از او اکبر ژورائف از ازبکستان با 418 کیلوگرم شانس دیگر قهرمانی است. رکورد ورودی دو وزنه بردار قدرتمند روس هم 415 کیلوگرم است. قزعا هاشمی برای مدال آوری و قرار دریافت روی سکوی قهرمانی در این دسته وزنی راستا سخت و دشواری را پیش رو دارد.

تالاخادزه بدنبال رکوردشکنی

سوای علی داودی و محسن دادرس دو ملی پوش فوق سنگین کشورمان دردسته 109+ کیلوگرم، 8 وزنه بردار دیگر نیز در رقابت این گروه حاضر هستند. رکورد ورودی علی داودی 440 کیلوگرم و محسن دادرس 426 کیلوگرم اعلام شده است. داودی قطعا در این مسابقات بدنبال نشان دادن توانمندی های خود خواهد بود و دادرس نیز در اولین حضور جهانی خود درفکر کسب بهترین نتیجه است.

اما لاشا تالاخادزه ستاره بی رقیب این دسته وزنی سوای تثبیت صندلی قهرمانی خود در این دوره از رقابت ها، قطعا با رکورد ورودی 460 گیلوگرم خیال شکستن رکوردهای جهان در هرسه حرکت (یکضرب، دوضرب و مجموع) را دارد. پس از او گور میناسیان از ارمنستان با 450 کیلوگرم قرار گرفته است. روبین الکسانیان با 445 کیلوگرم در رده بعدی قرار گرفته است.

زمانبندی رقابت ملی پوشان وزنه برداری ایران در هر دوبخش بانوان و مردان در رقابت های جهانی تایلند به توضیح زیر است:(ساعت مسابقات به وقت ایران است.)

چهارشنبه 27 شهریور

گروه A دسته 55 کیلوگرم: حافظ قشقایی ساعت 15 و 25 دقیقه عصر

پنجشنبه 28 شهریور

گروه D دسته 55 کیلوگرم: پوپک بسامی ساعت 5 و 30 دقیقه صبح

دوشنبه اول مهر

گروه B دسته 71 کیلوگرم: ابریشم ارجمندخواه ساعت 9:30 صبح

گروه A دسته 71 کیلوگرم: الهام حسینی ساعت 15:25 عصر

گروه A دسته 89 کیلوگرم: علی میری و محمد زارعی ساعت 18 عصر

سه شنبه دوم مهر

گروه A دسته 96 کیلوگرم: کیانوش رستمی و ایوب موسوی ساعت 15 و 25 دقیقه عصر

گروه C دسته 87 کیلوگرم: پریسا جهانفکریان ساعت 19 عصر

چهارشنبه سوم مهر

گروه A دسته 102 کیلوگرم: رضا بیرالوند و رضا دهدار ساعت 18 عصر

پنج شنبه چهارم مهر

گروه A دسته 109 کیلوگرم: علی هاشمی ساعت 15و 25 دقیقه عصر

آدینه پنجم مهر

گروه A دسته 109+ کیلوگرم : علی داودی و محسن دادرس ساعت 13و 25 دقیقه عصر

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 303

به "جدال برای قهرمانی بدون صدرنشین!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدال برای قهرمانی بدون صدرنشین!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید