در حوزه مدیریت نسبت به معیارهای جهانی عقب هستیم

به گزارش اخبار ورزشی، معتمدی با تاکید بر اهمیت حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم گفت: در حوزه مدیریت نسبت به معیارهای جهانی عقب هستیم.

در حوزه مدیریت نسبت به معیارهای جهانی عقب هستیم

به گزارش خبرنگار ، احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر در مراسم امضای تفاهم نامه طرح مشترک مدرسه کسب کار بین این دانشگاه و مسئولان اتاق بازرگانی تهران که در ساختمان این دانشگاه برگزار گردید، اظهار کرد: تاسیس طرح مدرسه مشترک کسب و کار چند هدف اصلی را دنبال می نماید که یکی از آن ها تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم است.

او ادامه داد: یکی از ویژگی های دانشگاه های نسل سوم ارتباط آن با صنعت و تمام افرادی است که آمادگی آموزش دادن به هر کسی را دارد و این موضوع به معنای آن نیست که ضوابطی وجود نداشته باشد بلکه هر کسی که خلاقیت و پتانسیل این ارتباط را دار، می تواند به این دانشگاه ورود کند.

معتمدی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیر کبیر اقدامات زیادی برای تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم انجام داده است، گفت: از جمله این اقدامات می توان به بازنگری در عملکرد و برنامه های دانشگاه اشاره نمود که اعمال این تغییرات کار دشواری بود و از این مرحله عبور کردیم و یک قدم برای تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم نزدیک تر هستیم.

او اظهار کرد: یکی از برنامه هایی که پیش رو داریم یاری به کارآفرینی دانشجویان است؛ ایجاد پارک علم و فناوری حرکتی به سمت دانشگاه های نسل سوم و کار آفرینی محسوب می گردد؛ یکی از اقدامات مهم ما مهارت افزایی است که در سطوح مختلف انجام می گردد و شاید بالاترین سطح آن ایجاد مدارس کسب و کار باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر توضیح داد: ورودی های کلاس مدرسه مشترک کسب و کار افراد معمولی نیستند و امیدوار هستیم با اقدامات صورت گرفته بتوانیم عملکرد مناسبی را در این دانشگاه ببینیم؛ یکی از مهم ترین اقدامات مدیریت موضوع و طراحی ساختار خاصی است که بتواند به اجرای طرح مدرسه کسب و کار یاری کند.

تعامل با دانشگاه های جهان برای تسریع در مدرسه کسب و کار

او ادامه داد: برای هم راستا شدن با احتیاج های کشور شورای راهبردی طراحی شد تا از عملکرد مناسب طرح اطمینان پیدا کنیم همچنین در نظر داریم از دانشگاه ها و واحد های مشابه در سراسر جهان استفاده کنیم؛ در حال حاضر در بعضی موارد دانش کافی در کشور ما وجود ندارد و تعامل با بعضی دانشگاه های مطرح جهان می تواند به تسریع رشد مدرسه کسب و کار یاری کند.

معتمدی یادآوری کرد: حدود 12 قرارداد با چند دانشگاه معتبر و فعال از سراسر جهان، به خصوص در حوزه مدیریت، داریم و امیدوار هستیم فعالیت هایی شبیه به مدرسه کسب و کار در سایر دانشگاه های سطح کشور تکرار گردد؛ با برنامه ریزی های صورت گرفته در ترم دوم سال تحصیلی آینده شاهد شروع این فعالیت باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 193

به "در حوزه مدیریت نسبت به معیارهای جهانی عقب هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در حوزه مدیریت نسبت به معیارهای جهانی عقب هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید