قابلیت تازه ردیابی لحظه ای در گوگل مپز

به گزارش اخبار ورزشی، از الان موقعیت مکانی دوستانتان را می توانید ردیابی کنید

گوگل اخیرا با بروزرسانی راهنمای محلی سرویس نقشه هایش و افزودن بخش های جوایز و سطوح کاربری، قدمی رو به جلو برداشته است و حالا گوگل مپز (Google Maps) با قابلیت های نو ارائه شده است. یکی از جالبترین و کاربردی ترین قابلیتهایی که به این اپلیکیشن افزوده شده، امکان ردیابی لحظه ای موقعیت مکانی افراد است.

قابلیت تازه ردیابی لحظه ای در گوگل مپز

این قابلیت کاربردی در شرایطی که از دیر رسیدن دوستتان نگران شده اید و یا طرف مقابلتان را نمیتوانید پیدا کنید، گوگل مپز با ردیابی موقعیت مکانی آن شخص، کمکتان خواهد نمود تا همدیگر را پیدا کنید. حتی شما با استفاده از آن می توانید سطح دسترسی را معین کنید، بطوریکه میتوانید بگویید موقعیت مکانی شما را برای چه کسانی و تا چه مسافتی به اشتراک بگذارد. در ادامه برای شناخت بیشتر با این بروزرسانی گوگل همراه خبرنگاران باشید.

امکان به اشتراک گذاری موقعیت مکانی لحظه ای از 15 دقیقه تا سه روز وجود دارد. بعلاوه می توان این زمان را معین نشده قرار داد و در این شرایط اشتراک گذاری موقعیت مکانی تا زمانی که کاربر به صورت دستی این ویژگی را غیرفعال کند، ادامه خواهد داشت.

امکان مشاهده ی موقعیت مکانی به اشتراک گذاری شده به وسیله یک کاربر فقط برای افرادی که لینک منحصربه فرد مخصوص را دارند فراهم است. به این ترتیب برای دادن دسترسی به هر فرد باید یک لینک جداگانه برای وی ایجاد کنید. بعلاوه امکان غیرفعال کردن هر یک از این لینک ها در هر زمانی به وسیله شخص سازنده وجود دارد.

چگونه از قابلیت اشتراک گذاری موقعیت مکانی لحظه ای گوگل مپز استفاده کنیم؟

ویژگی تازه مورد بحث برای نسخه اندروید و آی او اس اپلیکیشن گوگل مپز ارائه شده است و برای دسترسی به آن باید منوی کشویی داخل این اپ را باز کنید.

سپس شما باید با سیاست های مربوط به موقعیت مکانی موافقت کنید. در گام بعد سرویس موقعیت یابی دستگاهتان روشن خواهد شد و یک لینک مخصوص برای دسترسی به آن در اختیارتان قرار می گیرد.

در این مرحله کاربر می تواند لینک تولیدشده در گام قبل را به وسیله تمامی راه های ارتباطی و اپلیکیشن های پیغام رسانی و شبکه های اجتماعی برای دوستان خود ارسال کند. شخص دریافت کننده می تواند با کلیک روی لینک یادشده، موقعیت مکانی لحظه ای شما را روی سرویس نقشه های گوگل مشاهده کند. بعلاوه لینک های اشتراک گذاری شده را می توان در حساب کاربری گوگل مپز افراد دریافت کننده، مشاهده کرد.

در جریان به اشتراک گذاری لحظه ای موقعیت مکانی، زمان تقریبی پیش بینی شده برای رسیدن شما به مقصد به وسیله اپلیکیشن مپز گوگل به شخص دریافت کننده لینک نشان داده خواهد شد و پس از رسیدن به مقصد، این امکان به حالت غیر فعال درخواهد آمد.

قابلیت تازه اضافه شده به سرویس گوگل مپز در شرایط مختلف می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد؛ به عنوان مثال زمانی که با دوستان خود برنامه ریزی نموده اید تا یکدیگر را در یک مکان خاص دیدار کنید و می خواهید از موقعیت مکانی دقیق یکدیگر آگاهی داشته باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1845

به "قابلیت تازه ردیابی لحظه ای در گوگل مپز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت تازه ردیابی لحظه ای در گوگل مپز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید