آتیلا پسیانی به صحنه باز می شود؟

به گزارش اخبار ورزشی، آتیلا پسیانی در تمامی این سال ها، با استمرار حضور خود در صحنه تئاتر، پرده سینما و قاب تلویزیون، به چهره محبوبی تبدیل شد که دور ماندن از حاشیه، روند و اندازه این محبوبیت را طولانی تر و بیشتر نمود.

آتیلا پسیانی به صحنه باز می شود؟

به گزارش ایرنا، آتیلا پسیانی، چهره شناخته شده چند دهه اخیر سینما، تلویزیون و تئاتر کشور است. بازیگری که بیش از 45 سال از عمر خود را صرف فعالیت های حرفه ای کرد و خیلی زود توانست ظرفیت های فراوان خود در بازیگری را برای نویسندگان و کارگردانان نمایان کند.

پسیانی در نیمه دوم دهه 50 و نیمه ابتدایی دهه 60، به چهره مورد وثوق بسیاری از جریان های فکری حاضر در هنر کشور تبدیل شد و به همین علت، از همان زمان تا به امروز، همواره در صحنه حاضر بوده است. کارنامه او امروز شامل بیش از 40 نمایش، حدود 80 فیلم سینمایی و بیش از 70 سریال و مجموعه است که سب شده تا این بازیگر به عنوان یکی از فعال ترین هنرمندان کشور طی 5 دهه اخیر محسوب گردد. البته که پسیانی در تمام این سال ها، در سمت هایی، چون دستیار کارگردان، انتخاب بازیگر، بازیگردان، برنامه ریز، گویندگی و دستیار صحنه و لباس نیز فعالیت هایی داشته است.

وجود این خصیصه سبب شده تا وی، به مانند همان سال های ابتدایی حضور خود در عرصه هنر کشور، همچنان مورد توجه کارگردانان جریان های فکری مختلف باشد. در کارنامه این بازیگر، سبک های فکری متفاوتی وجود دارد که از بهرام بیضایی تا رسول ملاقلی پور و ابراهیم حاتمی کیا را شامل می گردد.

پسیانی بعلاوه همواره از همکاری با جوان ها استقبال نموده است. البته که این گستردگی، در محتوا و گونه نیز خود را نشان می دهد و ثابت می نماید که این بازیگر، همچنان که خود را به مدیوم خاصی محدود نکرد، بلکه از تعدد ژانر نیز استقبال نموده و با اصل قرار دادن فیلمنامه، کار های ماندگار بسیاری را در تئاتر، سینما و تلویزیون به جا گذاشته است.

پسیانی، درگیری درخوری با نقش پیدا می نماید و در مواجهه با آن، گارد سرسختانه ای نمی گیرد. به همین علت، عمده نقش هایی که ایفا نموده، با صمیمیت و راحتی خاصی همراه بوده است که سبب شده تا مخاطب، به آن نزدیک گردد یکی از خصایص کاری پسیانی، موازی کاری های هنرمندانه و توازنی است که وی میان فعالیت در سینما، تئاتر و تلویزیون داشته است.

این بازیگر هیچ گاه، یکی از این عرصه ها را به نفع هنر دیگر خالی نکرد و تقریبا در هر دوره ای، فعالیت های هم زمانی را در سینما، تئاتر و تلویزیون تجربه نموده است. آفتی که بابت استیلای یکی از این مدیوم ها، دامن بسیاری از بازیگران را گرفت، با هوشمندی پسیانی، از وی دور شد و وی در تمامی این سال ها، هیچ گاه از ساحت این 3 هنر اصیل دور نماند.

این گستردگی فعالیت سبب شده تا پسیانی به چهره نزدیک تقریبا تمام جریان های هنری تبدیل گردد. این قابلیت موجب شد تا پسیانی در تمامی این سال ها، علاوه بر همکاری با بسیاری از این چهره ها، زمینه تسهیل امور اجرایی آن پروژه ها را نیز فراهم آورد. اتفاق هایی که در قالب پادرمیانی، مشاوره و... خود را نشان داد تا این چهره که چندان علاقه ای به رسانه ای شدن کارهایش ندارد، در روند فراوری بسیاری از پروژه ها، در نقش ناجی ظاهر شده و سیگنال های مثبتی را به فضای هنری کشور ارسال کند.

بر مبنای همین محبوبیت است که وقتی تصویری نو از این بازیگر منتشر شد، موجی از نگرانی در فضای هنری و البته جامعه به وجود آمد. تماشا شمایلی متفاوت از مردی که در تمام این سال ها، فقط کار کرد و هیچ حاشیه ای نداشت، دل بسیاری از دوستداران هنر و فرهنگ این ملت را به درد آورد. بازیگری که طی حدود 5 دهه، خود را وقف هنر این سرزمین کرد و با وجود پرکاری، هیچ گاه حاشیه ای را رقم نزد. این شکل فعالیت، خود رکوردی است که در رزومه کمتر بازیگری دیده می گردد.

آتیلا پسیانی امروز بر قله ای از معروفیت و محبوبیت واقع شده است. استقبالی که از او در هجدهمین مراسم شب کارگردان خانه تئاتر به عمل آمد نشان داد که وی همچنان از محبوبیت بسیاری در میان هنرمندان برخوردار است و این، افتخاری است که در تمامی این سال ها، برای کمتر بازیگری در سپهر فرهنگی این مملکت رقم خورده است. او در آن شب، آمد، مثل همواره بدون هیاهو، آرام نشست، موقرانه به روی سن رفت و با آن صدای گرم و پرطرفدارش، کمی برای حضار سخن گفت و در سرانجام، طبق عادت همیشگی اش، دو دستش را به نشانه تشکر به هم چسباند و پائین آمد.

او اگرچه از روی پله های سن پائین آمد، اما در قلوب هوادارانش و هنرمندان این سرزمین، بیشتر اوج گرفت و حالا دیگر قلب های بیشتری برای او می تپد؛ قلب ها برای هنرمندی می تپد که در هر دوره ای ماند، کار کرد و برایمان خاطره ساخت. او در آن شب، مثل همواره اش، باشکوه بود؛ هنرمندی در قاف که سال هاست در تاریخ ماندگار شده.

صحنه، قاب و پرده، منتظر توست؛ زود برگرد.

منبع: فرارو
انتشار: 13 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 2112

به "آتیلا پسیانی به صحنه باز می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتیلا پسیانی به صحنه باز می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید