زیبایی بزرگ؛ لوکیشن هایی برای زیبایی رم │ برنده اسکار 2014 کجا فیلمبرداری شد؟

به گزارش اخبار ورزشی، یکی از فیلم هایی که بین سال های 2013 و 2014 مهم ترین جوایز بین المللی سینمایی را به دست آورد، فیلم زیبایی بزرگ به کارگردانی پائولو سورنتینو بود. یکی از نکات قابل توجه این فیلم لوکیشین های آن است که در شهر رم و سواحل زیبای جزیره جیلیو واقع شده است.

زیبایی بزرگ؛ لوکیشن هایی برای زیبایی رم │ برنده اسکار 2014 کجا فیلمبرداری شد؟

خبرنگاران : فیلم زیبایی بزرگ (La grande bellezza) فیلمی محصول سال 2013 ایتالیا به کارگردانی پائولو سورنتینو است. این فیلم در مراسم اسکار 2014 برنده جایزه آموزشگاه برای بهترین فیلم زبان خارجی شد و جوایز گلدون گلوب و بفتا را در همین مقوله از آن خود کرد. به علاوه، چهار جایزه از جوایز فیلم اروپا، 9 جایزه از جوایز داوید دی دوناتلو و 5 جایزه از جوایز روبان نقره ای را به دست آورد.

سوای، قدرت اعجاب انگیز فیلم نامه، بازیگران توانمند، کارگردانی، فیلم برداری، موسیقی مبتنی بر کر و اپرا و داستان فلسفی زیبایی بزرگ یکی از نکات حائزاهمیت این فیلم لوکیشن های آن است که در بناهای تاریخی شهر رم و سواحل جزیره جیلیو فیلم برداری شده اند. برخی از آثار تاریخی لوکیشن این فیلم در این گزارش معرفی می گردد.

حمام های کاراکالا (Terme di Caracalla)

سورنتینو این حمام های باستانی را برای فیلم برداری یکی از تلخ ترین لحظات این فیلم انتخاب کرد؛ صحنه افتادن زرافه بزرگ و ناپدید شدن یکی از معدود دوستان واقعی جِپ گامباردلا (با بازی تونی سرویلو).

حمام های کاراکالا نامش را از یکی از امپراتوران رم می گیرد که در زمان سلطنتش بین سال های 211 تا 217 میلادی این حمام ها را افتتاح کرد. این حمام ها علاوه براینکه محلی برای نظافت بودند به دلیل داشتن سالن های ژیمناستیک، باغ ها و کتابخانه ها جایی برای برگزاری جلسات مهم اجتماعی هم بودند. امروزه این حما م های بزرگ با برگزاری کنسرت ها بسیار شهرت دارند و به خصوص تابستان ها تئاتر اپرای رم برنامه های ویژه ای را در این حمام ها برگزار می نماید.

ساعت بازدید: هر روز از 9:30 تا 18:30، دوشنبه ها از 9:00 تا 13:00

ورودی: 7 یورو معتبر برای 7 روز بازدید از حما م های کاراکالا، ویلای کویینتیلی و نیایشگاه چیچیلیا ماتلا

پارک آبگاه ها

این پارک بزرگ بخشی از پارک محلی آپیای باستان و محل فیلم برداری یکی از خنده دارترین صحنه های فیلم زیبایی بزرگ است؛ صحنه ای که در آن جِپ گامباردلا به تماشای پرفرمنس بانویی دیوانه می نشیند. این پارک نمونه آشکاری از مهارت مهندسی و ابتکار معماری دوره امپراتوری رم را به نمایش می گذارد. این پارک علاوه بر ویرانه ها و قبرها محلی جذاب برای دوچرخه سواری است. ویلای باستانی و لوکس وینیاچه هم یکی از بناهای این پارک است.

کلیسای سن پیترو در مونتوریو

در صحنه ای از فیلم، جپ به معبد کوچک ارزشمندی قدم می گذارد و خاطره ای از چشم گذاشتن دختربچه ای در نظرش مجسم می گردد. این صحنه در کلیسای سن پیترو در مونتوریو فیلم برداری شد. این بنای تاریخی کلسیایی در شهر رم است که با آثار هنری قابل توجه، نقاشی های دیواری و کلسیای کوچک مجاور بسیار حایز اهمیت است.

ساعت بازدید کلیسای اصلی: هر روز از ساعت 8:30 تا 12، دوشنبه ها و آدینه ها از ساعت 15 تا 16.

ساعت بازدید کلیسای کوچک مجاور: هر روز از ساعت 9:30 تا 12:30 و 14:00 تا 16:00، روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل است.

جزیره جیلیو

این جزیره در منطقه توسکانی ایتالیا واقع شده است. این جزیره با هزارو426 نفر جمعیت و اقلیم مدیترانه ای و سواحل زیبا محلی برای فیلمبرداری صحنه های کنار دریا و بازیابی خاطرات جِپ گامباردلا استفاده شد.

منبع: چمدان
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 191

به "زیبایی بزرگ؛ لوکیشن هایی برای زیبایی رم │ برنده اسکار 2014 کجا فیلمبرداری شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبایی بزرگ؛ لوکیشن هایی برای زیبایی رم │ برنده اسکار 2014 کجا فیلمبرداری شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید