اندیشکده استرالیایی:دهها هزار اویغور در کارخانه های برندهای دنیا در چین تحت کار اجباری هستند

به گزارش اخبار ورزشی، یک اندیشکده استرالیایی در گزارشی مطرح نمود، در چین ده ها هزار تن از اویغورها مجبور به کار در کارخانه های متعلق به 83 برند شناخته شده بین المللی در شرایطی مشابه با کار اجباری شده اند.

اندیشکده استرالیایی:دهها هزار اویغور در کارخانه های برندهای دنیا در چین تحت کار اجباری هستند

جهت دریافت خدمات اجرای گلدان در پشت بام با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، موسسه موسوم به موسسه سیاستگذاری راهبردی استرالیا (ASPI) در گزارشی با استناد به یک سری اسناد دولتی و گزارش های رسانه های محلی یک شبکه متشکل از دست کم 27 کارخانه را در 9 استان چین شناسایی نموده که بیش از 80 هزار اویغور متعلق به استان سین کیانگ برای کار به آنها منتقل شده اند.

در گزارش این اندیشکده آمده است: این اویغورها تحت شرایطی که بسیار مشابه با شرایط کار اجباری است مشغول به کار در کارخانه های مربوط به زنجیره تامین دست کم 83 برند معروف جهانی فعال در حوزه های تکنولوژی، البسه و خودرو نظیر شرکتهای اپل، ب.ام.و، گپ، هوآوی، نایکی، سامسونگ، سونی و فولکس واگن هستند.

در گزارش موسسه ASPI عنوان شد، انتقال این نیروی کار اویغور در راستای یک برنامه تحت حمایت دولت چین اجرا شده است.

این گزارش بیان کرد، این کارگران یک زندگی سخت و تفکیک شده را دارند که در آن انجام اعمال مذهبیشان ممنوع بوده و ملزم به شرکت در کلاسهای ویژه زبان چینی هستند.

این موسسه همچنین توضیح داد، این اویغورها حامل ردیابهای الکترونیکی بوده و با محدودیت در بازگشت به سین کیانگ روبرو هستند.

وزارت امور خارجه چین امروز گفت، گزارش ها در مورد اینکه دولت این کشور حقوق اویغورها را نقض نموده نادرست هستند.

ژائو لیجیان، سخنگوی این وزارتخانه در یک نشست خبری بیان کرد: این گزارش از نیروهای ضد چین در آمریکا که کوشش می نمایند تدابیر مبارزه با تروریسم چین در سین کیانگ را بدنام سازند پیروی می نماید.

دولت آمریکا برآورد نموده بالغ بر یک میلیون مسلمان قوم اویغور توسط مقامهای چین طی سالهای اخیر در کمپهای موسوم به آموزش فنی حرفه ای تحت بازداشت دسته جمعی قرار گرفته اند.

ژائو خاطر نشان کرد: افرادی که آموزشها را در مراکز فنی حرفه ای گذرانده اند همگی فارغ التحصیل شده و با یاری دولت ما به استخدام در آمده اند.

در گزارش موسسه ASPI با استناد به بعضی فهرستهای مربوط به تامین نماینده ها و اطلاعات مربوط به خود این کارخانه ها آمده است، این 83 برند معروف جهانی یا به صورت مستقیم با کارخانه های چین همکاری دارند و یا دریافت نماینده مواد از این کارخانه ها هستند.

در ادامه این گزارش با استناد به یک گزارش متعلق به یک رسانه محلی آمده است: یکی از این کارخانه ها به نام O-Film Technology Co Ltd تولیدنماینده دوربین برای تلفنهای همراه آی فون شرکت اپل بوده و در سال 2017 در راستای برنامه های دولت چین برای قوم اویغور 700 نیروی کار اویغور دریافت نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 671

به "اندیشکده استرالیایی:دهها هزار اویغور در کارخانه های برندهای دنیا در چین تحت کار اجباری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندیشکده استرالیایی:دهها هزار اویغور در کارخانه های برندهای دنیا در چین تحت کار اجباری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید