ایرانیان ، با ایران و مردمش تا چه حد آشنایی دارید؟

به گزارش اخبار ورزشی، ایرانیان و مردم ایران، از قدیم تا به امروز در جهان نقش مهمی داشته اند. ما در این مطلب شمارا با تعدادی از ویژگی های ایران و ایرانیان مانند معماری غذا فرهنگ آشنا می کنیم . ادامه مطلبی که در پایین می بینید ، در وب سایت Worldatlas قرار داده شده است. پس در ادامه با خبرنگاران همراه شوید. ایران ٬ کشوری زیبا است که در غرب آسیا قرار داشته و دومین کشور بزرگ در منطقه خاورمیانه می باشد. ایران سرزمینی است که قدمتی طولانی و اهمیت تاریخی بسیار زیادی دارد و به همین علت به عنوان با قدمت ترین تمدن های جهان حساب می گردد. ایران کشوری با تاریخی طولانی ، که در غرب با نام پارس و Persia می شناسندش. علت این که نام ایران در گذشته پارس بوده این است که چون در قدیم آدم هایی با نژادی به نام پارسی در آن زندگی می کردند. نام زبان رسمی ایران نیز پارسی می باشد. زبان های دیگری نیز در ایران استفاده می گردد مانند : آذری ، گیلکی ، کردی و تعدادی زبان دیگر.علت دیگری که باعث شد نام پارس برای ایران انتخاب گردد این بود که امپراطوری ها و سلسله های بسیار قدرتمندی که در آن حکومت می کردند پارسی بودند . چون آنها توانسته بودند قلمرو ایران را بسیار بزرگ تر از چیزی که اکنون است در بیاورند.

ایرانیان ، با ایران و مردمش تا چه حد آشنایی دارید؟

معماری بناها

معماری ایران تاریخی بسیار طولانی دارد ، و طی زمان ها و دوران های مختلف تغییرات زیادی در آن داده شده است. معماری ایرانی از دو قسمت کلی تشکیل شده است ؛ معماری زرتشتی یا معماری قبل از اسلام و معماری اسلامی. از مشهورترین مکان هایی که در آن ها معماری زرتشتی وجود دارد جاهایی مثل پرسپولیس (تخت جمشید) . نقش رستم و شهرهای باستانی پاسارگاد و هترا است و برای معماری اسلامی ایران می توان میدان نقش جهان ، مسجد گوهرشاد و مسجد جمکران را نام برد.

غذا و خوردو خوراک

غذاهای مردم ایران و غذای ایرانی ها خیلی لذیذ هستند و در آن ها می توان آثاری از غذای کشور هایی مانند یونان ، ترکیه ، جمهوری آذربایجان و هند را دید. در غذاهای ایرانیان عمدتا برنج خورشت وجود دارد که با آن از ادویه های مختلفی مثل زعفران ، دارچین و جعفری با نان استفاده می نمایند. معروفترین غذاهای ایرانی عبارت اند از چلو کباب ، کوکو و خورشت های متعدد.

اهمیت فرهنگی

ایران جزوقدیمی ترین تمدن ها است و در فرهنگ مردم جهان نقش زیادی ایفا نموده است. ایرانیان و مردم ایران، قالی ها و فرش های خیلی قشنگی دارند که در جهان بسیار شناخته شده می باشد. می گویند. آغاز و آغاز ابتدایی ترین سیستم بانک خصوصی و استانداردهایی مانند وزن ، پول و مقدار در 2000 سال قبل در ایران توسعه یافت. کوروش بزرگ در 537 سال قبل از میلاد مسیح ، اولین اعلامیه حقوق بشر را نوشت و بعد زمان کوتاهی داریوش بزرگ یک منشور حقوق بشر خیلی پیشرفته نوشت.

مسائل پیش رو

به دلیل مسائلی که بین ایران و غرب است ، بسیاری از مردم جهان فکر می نمایند که ایرانیان از آن ها متنفراند ولی ایرانیان خونگرم و مهربان هستند. بیشتر جمعیت کشور ایران فرهنگ سنتیشان را حفظ نموده و برخی هم فرهنگ های غربی را پذیرفته اند. استفاده تکنولوژی و علم روز همراه با جوان هایی باهوش هاکی از آن است که آنها فرهنگ سنتی خود را حفظ کردن و هم از فرهنگ های خوب غربی استقبال می نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 2062

به "ایرانیان ، با ایران و مردمش تا چه حد آشنایی دارید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانیان ، با ایران و مردمش تا چه حد آشنایی دارید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید