بازدید 120 هزار توریست از قلعه فلک الافلاک خرم آباد

به گزارش اخبار ورزشی، مدیرکل میراث فرهنگی و #گردشگری استان #لرستان، گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز 120 هزار مسافر نوروزی از قلعه فلک الافلاک خرم آباد بازدید کردند.

بازدید 120 هزار توریست از قلعه فلک الافلاک خرم آباد

به گزارش دنیای سفر سیدامین قاسمی با اشاره به افزایش بازدیدهای مسافران نوروزی از اماکن تاریخی لرستان، اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا ششم فروردین 120 هزار مسافر نوروزی از مجموعه تاریخی و فرهنگی قلعه فلک الافلاک بازدید کردند.

وی با اشاره به فراهم شدن تمهیدات لازم برای تسهیل بازدیدهای مسافران نوروزی از اماکن گردشگری لرستان، گفت: گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور از این مجموعه تاریخی و فرهنگی بازدید می کنند و تمهیدات لازم به منظور خرید بلیت از طریق گیت های الکترونیک برای گردشگران در این بنای تاریخی فراهم شده است.

قاسمی با اشاره به استقرار بازارچه صنایع دستی در این مجموعه تاریخی و فرهنگی، اضافه کرد: 30 غرفه ثابت عرضه صنایع دستی در یازده رشته مختلف در بازارچه باغ گلستان با عنوان سوغات برپا هستند که روزانه گردشگران زیادی از آنها بازدید و خرید می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به اینکه قلعه فلک الافلاک به جهت آمار بازدیدهای مسافران نوروزی جزء پنج اثر تاریخی کشور است، ادامه داد: وسعت تقریبی این بنا حدود 5300 متر مربع شامل هشت برج، دو صحن و 300 جان پناه بوده که ارتفاع بلندترین دیوار تا سطح تپه 23 متر و از سنگ، آجر، خشت، ملاط، گچ و آهک ساخته شده است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1921

به "بازدید 120 هزار توریست از قلعه فلک الافلاک خرم آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید 120 هزار توریست از قلعه فلک الافلاک خرم آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید