باشگاه ایرانی، ضعیف ترین تیم لیگ قهرمانان آسیا شد!

به گزارش اخبار ورزشی، مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2020 به شکل متمرکز در کشور قطر با حضور تیم های شرق آسیا و استرالیا در حال برگزاری است و نهایتا برترین تیم باید مقابل نماینده غرب آسیا یعنی پرسپولیس ایران بازی کند. مرحله گروهی این مسابقات در بین تیم های شرقی به اتمام رسیده است و 8 تیم نهایی این منطقه تعیین شده اند.

باشگاه ایرانی، ضعیف ترین تیم لیگ قهرمانان آسیا شد!

از نکات قابل توجه این مسابقات این است که با اتمام مرحله گروهی مسابقات شرق آسیا تیم فوتبال شهرخودرو عنوان ضعیف ترین تیم لیگ قهرمانان آسیا 2020 را به خود اختصاص داده است. در شرایطی شهر خودرو در گروهش به خاطر کرونایی شدن تیم الهلال و کنار گذاشتن این تیم 4 بازی در این مسابقات انجام داد و در تمام این 4 ملاقات باخت، هیچ گلی به ثمر نرساند و 6 گل دریافت کرد تا در بین تمام تیم های منطقه غرب ضعیف ترین عملکرد را به خودش اختصاص دهد.

در انتها مرحله گروهی تیم های شرق آسیا تیم تیم پرث گلوری نماینده کشور استرالیا با یک امتیاز از 6 بازی و 5 گل زده و 11 گل خورده به عنوان ضعیف ترین تیم شرق شناخته شد. با این تفاسیر این تیم شرایط بهتری نسبت به نماینده کشورمان دارد و عنوان ضعیف ترین تیم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2020 به تیم شهرخودرو، نماینده شهر مشهد از فوتبال کشورمان تعلق می گیرد.

البته که باید شرایط این تیم پیش از اعزام به قطر برای شرکت در لیگ قهرمانان را نیز در نظر گرفت. مهدی رحمتی در انتخابی ناگهانی و تعجب آور به عنوان سرمربی تیم شهر خودرو انتخاب شد و چنین مسابقات بین المللی برای یک مربی که اولین روز های خود را روی نیمکت یک تیم تجربه می نماید میدان سختی خواهد بود و باید این موضوع از مسئولان باشگاه سوال گردد که چرا رحمتی را در آن بازه زمانی که نماینده ایران قرار است در رقابتی آسیایی حضور پیدا کند انتخاب کردند.

تیم شهرخودرو به علت مسائل اقتصادی که داشت ستاره های تیم خود را از دست داد و هر کدام از آن ها به یکی از تیم های معتبر کشورمان انتقال یافتند. رحمتی برای این مسابقات حتی نتوانست از بازیکنان جوان و جدید که جذب نموده اند استفاده کند و دست او کاملا برای هر کاری بسته بود.

عملکرد ضعیف نمایندگان کشورمان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا می تواند در میزان سهم فوتبال کشومان برای این رقابت ها در یکی، 2 سال آینده تاثیر منفی بگذارد و باعث کاهش آن گردد.

این موضوع باید مورد توجه مسئولان عالی رتبه فوتبال کشورمان قرار گیرد، چرا در زمانی که نمایندگان فوتبال کشورمان باید خودشان را برای شرکت در مسابقات آسیایی تقویت نمایند دائما با مسائل مختلفی رو به رو می شوند و نمی توانند عملکرد مناسبی از خود نشان دهند. یکی از مسائلی که سال جاری با آن روبه رو بودیم، نبود ثبات و ایجاد تغییرات زیاد از مدیریت و کادر فنی تا بازیکنان بوده است.

حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا در 29 آذر ماه قطعا یکی از مهمترین رویداد های فوتبال کشورمان در سال 2020 خواهد بود و اگر با قهرمانی نماینده کشورمان همراه باشد می تواند بار دیگر نام فوتبال ایران را در بین تیم های آسیایی مطرح کند، اتفاقی که سال های زیادی رخ نداده است.

امید به آن روزی که تمام نمایندگان کشورمان بتوانند حضور قدرتمندی در مسابقات آسیایی داشته باشند و دیگر شاهد چنین آمار ضعیفی از تیم های ایرانی نباشیم تا سهمیه تعداد نمایندگانمان کاهش نیابد.

منبع: فرارو
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 1289

به "باشگاه ایرانی، ضعیف ترین تیم لیگ قهرمانان آسیا شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باشگاه ایرانی، ضعیف ترین تیم لیگ قهرمانان آسیا شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید