بلیط هواپیما به مارسی شهر قایق ها و دوچرخه ها

به گزارش اخبار ورزشی، اگر بخواهیم کشور فرانسه را به ایران تشبیه کنیم و پاریسِ پایتخت را نیز با تهران یکی بپنداریم، سهم مارسی، شهری مانند اصفهان یا شیراز خواهد بود که ضربان فرهنگی کشور را در اختیار خود دارند و شهر فرنگی از دیدنی ها را در میان گرفته اند. مارسی فرانسه از دیرباز محبوب عام و خاص بوده است و از چارلز دیکنز و دومای نویسنده گرفته تا مسافران عادی که با کشتی و قطار یا با خرید بلیط ارزان هواپیما به این شهر بندری سفر نموده اند خاطراتی ماندگار از سفر به مارسی با خود سوغات آورده اند.

بلیط هواپیما به مارسی شهر قایق ها و دوچرخه ها

بلیط هواپیما به مارسی شهر هنر و ورزش

شهر مارسی بر خلاف پاریس که بیشتر روشنفکر پسند است و اغلب جهانگرد های فرهنگ دوست بلیط ارزان هواپیما برای ملاقاتش می خرند، تنها به ادب و هنر خلاصه نمی شود و جاذبه های مشهوری برای جلب جهانگرد های ورزشکار و ورزش دوست در خود جای داده است. به عنوان نمونه با اینکه این شهر بندری شهرت و معروفیت پاریس پایتخت را یدک نمی کشد، اما مسافرانی که بلیط هواپیما ارزان تهران مارسی را می خرند، می توانند در این شهر با تیم فوتبال مارسی ملاقات نمایند که هنوز تنها باشگاه فوتبالی است که از کشور فرانسه پیروز به کسب عنوان قهرمانی در رقابت های جام باشگاه های اروپا شده است.

بلیط هواپیما به مارسی شهر دیدنی های بی نظیر

آنتونی پرگرین یکی از خبرنگاران تلگراف است که بیش از 20سال است که در فرانسه اقامت دارد و برای سفر به مارسی و پاریس زیاد بلیط هواپیما می خرد؛ او بسیاری از کشورهای اروپایی را دیده و یک جهانگرد حرفه ای محسوب می شود. نگاه او به مارسی در نوع خود جالب و بدیع است: مارسی یکی از قدیمی ترین شهرهای فرانسه است و تاریخ آن به 2600 سال قبل از میلاد مسیح باز می شود. شهر بندری که مهاجران زیادی را در طول تاریخ به خود جذب نموده است، امروزه یک شهر جهانگردی به شمار می رود. یکی از مهم ترین نقاط دیدنی مارسی، خود شهر مارسی است؛ جایی که مردم شهر زندگی و کار می نمایند، انباشته از فرهنگ و هنر است. مهاجران از ملیت های مختلف در این شهر گرد هم آمده اند و همین باعث شده هنر در این شهر به تجمیع برسد. اگر به مارسی آمدید، حتما با قایق های این شهر یک سفر دریایی کوچک را تجربه کنید. شما می توانید صخره های سنگ آهک و گریک را از نزدیک مشاهده کنید و مدتی در آب به زیبایی های این شهر بندری نگاه کنید. در تابستان یکی از بهترین تفریحات رفتن به بازارهای محلی است. جهانگردی که بلیط ارزان هواپیما برای مارسی می خرد، در این شهر بندری بازارهای صنایع دستی و خوراکی های لذیذی پیدا می نماید که در هیچ کجای جهان نظیرش را ندیده است.

بلیط هواپیما به مارسی شهری که قبل از مرگ باید دید

سم جوردیسون یکی از نویسندگان گاردین است. او نویسنده کتاب 103کاری که قبل از مرگ نباید انجام دهید است و در بخش جهانگردی روزنامه گاردین مشغول به فعالیت است. تصویر او از مارسی شگفت انگیز است:در سال2013 که مارسی پایتخت فرهنگی اروپا نامیده شد، در بین تمام شهرهای جهان به نظرم بهترین مقصد مارسی آمد. 750مایل فاصله لندن تا مارسی را با قطار سریع السیر حدود شش ساعت طی کردم و خیلی زودتر از آن چیزی که فکر می کردم، به شهری بندری رسیدم. مارسی شهری است که باید خودتان آن را کشف کنید؛ آب و هوای مدیترانه ای اش به کنار، شما در تمام شهر بازی نور و سایه را می بینید، هنر مردم مارسی در تمام دیوارهای این شهر موج می زند. از لحظه ای که وارد شهر مارسی می شوید، انگار به گالری نقاشی های پل سزان (یکی از تاثیرگذارترین نقاشان مدرن فرانسوی) پا گذاشته اید و به خوبی درک می کنید که او در مارسی چه منابع الهام بخشی در اختیار داشته. اگر به شهر مارسی سفر می کنید وقت گذرانی در کافه های خیابان کورس میرابو، خوردن شکلات و روغن زیتون محلی را از دست ندهید. قدم زدن در خیابان های مونت ویکتوریا همان طور که برای پیکاسو و سزان هیجان انگیز بود برای شما هم لذت بخش خواهد بود. مارسی بازارهای زیبای محلی هم دارد؛ اگر خریدی ندارید باز هم توصیه می کنیم این بازارها را از دست ندهید؛ جایی که میوه ها، کفش و لباس های سنتی در کنار هم خرید و فروش می شود. کنسرت های فضای باز، نمایشگاه ها، رویدادهای هنری، گشت در ساحل زیبا، آثار تاریخی و موزه های غنی این شهر هر جهانگردی را مجذوب خود می نماید؛ پس برای سفر به مارسی بلیط هواپیما بخرید زیرا این شهر شما را ناامید نخواهد کرد.

بلیط هواپیما به مارسی شهر قایق و ماهیگیران

دیدن ماهیگیران هنگام غروب و صبح وقتی ماهی های خود را در کناره بندر قدیم به فروش می گذارند، از صحنه های بدیع و فراموش نشدنی بندر مارسی است. بندر قدیم در مرکز شهر و کنار دریا، قلب مارسی است. سالن های تئاتر و رستوران ها و کافه ها در کنار مسافران و کشتی ها و قایق ها و آثاری مثل ساختمان شهرداری، کلیسای جامع و قصر فارو، همه در بندر قدیم جمع اند. از این بندر نیز می توان با قایق به جزیره کوچکی در وسط دریا رفت و سری به قلعه بی نظیر ایف زد. قلعه ایف، زندان قدیم شهر، همان زندانی است که در کتاب معروف کنت مونت کریستو نوشته الکساندر دوما از آن نام برده شده است و بسیار خاطره انگیز و دیدنی ست. چشم انداز و منظره بندر قدیم و شهر در هنگام بازگشت از قلعه نیز از زیباترین نماهای بندر مارسی است.

بلیط هواپیما به بندری چندین و چند ملیتی

بندر مارسی، از بزرگترین شهرهای فرانسه و در عین حال شهری چند ملیتی است، شهر الجزایری ها، یونانی ها، روس ها، ایتالیایی ها و اسپانیایی هاست؛ همین باعث شده جاذبه های جهانگردی مارسی واقعا جذاب باشند. مارسی در سال 600 پس از میلاد مسیح توسط یونانی ها کشف شد و نام این سرزمین هم از واژه یونانی ماسالیا اقتباس شده است. قسمت قدیمی بندر مارسی Vieux Port نام دارد و در قلب شهر واقع شده است.

در هسته اصلی شهر خیابان بلندی همانند پاریس، دو میدان اصلی شهر یعنی میدان طاق بستان (یا نماد پیروزی های ناپلئون بنا پارت) را به میدان کنکورد (با نماد ابلیسک تاریخی اش) متصل می نماید و از این نظر قدم زدن در این منطقه بیشتر خاطرات قدم زدن در خیابان های پاریس را به یاد می آورد.

مارسی مثل خیلی از شهرهای فرانسه نه خیلی گران است و نه خیلی ارزان. هزینه اقامت در یک هتل متوسط بین 100 تا 200 یورو برای هر شب در می آید و ورودی موزه ها و قلعه هم به طور متوسط 8 تا 10 یورو است.

مارسی شهر دوچرخه و دوچرخه سواری

مارسی دارای مسیرهایی برای دوچرخه سواری است، در سفر به این شهر می توانید دوچرخه کرایه کنید و به گشت و گذار در مرکز شهر بپردازید و راحت به تماشای جاذبه های جهانگردی مارسی بروید. با اینکه فرانسه یکی از کانون های دوچرخه سواری حرفه ای میباشد؛ اما شمار کسانی هم که به طور تفریحی و گردشی دوچرخه سواری می نمایند، بسیار زیاد است. نگاهی به تاریخ ورزش شهر مارسی نشان می دهد که از یک قرن پیش، افراد علاقه مندی با دوچرخه به مارسی سفر نموده اند.

بلیط هواپیما به بندری که همواره برای سفر خوب است

مارسی همواره خوب است و هیچ وقت را در سال پیدا نمی کنید که برای خریدن بلیط هواپیما مارسی زمان مناسبی نباشد! این شهر هرگز سوت و کور نمی شود. در زمستان هوا به اندازه کافی ملایم است که بتوانید لباس آستین کوتاه بپوشید یا در تراس ناهارتان را میل کنید. در حالی که بهار و پاییز مارسی برای وقت گذرانی در فضای آزاد مناسب تر است و شما می توانید از هوای معتدل این شهر بندری برای قدم زدن کنار ساحل بهره ببرید اما در فصل تابستان، مارسی شلوغ تر از همواره است. در این فصل بسیاری از جهانگردان جهان برای تماشای زیبایی های این شهر بندری به فرانسه می آیند. مارسی در مرداد ماه به دلیل برگزاری جشن روز باستیل یا جشن ملی فرانسه بسیار دیدنی است، این جشن که غالبا دو هفته طول می کشد سراسر شهر را غرق در هیجان و سرگرمی می نماید. پس اگر قصد خرید بلیط ارزان هواپیما برای مارسی دارید، خرید بلیط هواپیما برای مارسی در ماه مرداد را از دست ندهید!

مسافری که بلیط هواپیما برای مارسی می خرد، همه چیز را برای داشتن یک سفر فوق العاده، در کنار هم تجربه می نماید؛ موزه ها، کلیساها، گالری ها، ساحل زیبا، سالن اپرا و باله و تفریحات آبی، همه و همه در این شهر جمع شده اند. پس اگر بلیط هواپیما تهران مارسی را خریده ای حتما پیش از سفر برنامه خود را برای بازدید از دیدنی های این شهر آماده کنید تا برای دیدن تمام جاذبه های مارسی وقت کافی داشته باشید.

بلیط هواپیما به فرودگاه مارسی

فرانسوی ها تصمیم گرفتند تا در سال 1989 میلادی دستی بر سر و روی فرودگاه مارسی بکشند و ضمن حفظ هویت اصلی این فرودگاه قدیمی امکانات زیربنایی و رفاهی آن را افزایش دهند. نتیجه کوشش ها برای توسعه این فرودگاه نیز افزایش ظرفیت پذیرش مسافران از 4 میلیون به 15 میلیون نفر بود، 15 میلیون نفری که امروز هر کدامشان بلیط هواپیما ارزان برای مارسی بخرد و به فرودگاه مارسی پرواز کند می تواند از ورای سازه های شیشه ای این فرودگاه زیبا مناظر سرسبز مدیترانه را در زیر درخشش آفتاب طلایی خورشید مشاهده کند.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به فرانسه به وبسایت خبرنگاران مراجعه کنید.

گردآوری: تحریریه بلیط هواپیما خبرنگاران

منابع:

nomadicmatt.com

asemansafety.ir

6o7.hamshahrilinks.org

eneshat.com

honartech.ir

به احتمال زیاد شما مطالب زیر را هم دوست خواهید داشت:

✅ بلیط هواپیما به فرانسه ، برای دیدن کلیک کنید.

منبع: سفرستان
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 826

به "بلیط هواپیما به مارسی شهر قایق ها و دوچرخه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما به مارسی شهر قایق ها و دوچرخه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید