بیانیه خبرنگاران ورزشی و مسائل عدیده آنان

به گزارش اخبار ورزشی، به گزارش خبرنگاران ، حبیب چرندابی - هجدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال در حالی به اتمام رسید که اصحاب رسانه در استادیوم های تبریز مسائل زیادی برای انجام وظایف خود داشتند.

بیانیه خبرنگاران ورزشی و مسائل عدیده آنان

خبرنگاران، گزارشگران، تصویربرداران و عکاسان حوزه ورزش در انجام رسالت خطیر اطلاع رسانی خود، متاسفانه همیشه با یک سری از مسائل فراوانی روبه رو هستند که شاید در دیدار تراکتورسازی و فولاد این موضوع بیشتر به چشم خورد.

دردناک تر از این موضوع این است که متاسفانه هیچ مسئولی برای پاسخ به این موارد و رسیدگی به مسائل خبرنگاران، پیدا نمی گردد.

اصحاب رسانه آذربایجان شرقی که می خواهند به وسیله جاده اختصاصی از اتوبان شهید کسایی تبریز وارد استادیوم شوند با سدی با نام حراست فیزیکی اداره کل ورزش و جوانان رو به رو می شوند که خواهان کارت ترددی هستند که مطابق با پلاک خودرو، در حالی که اکثر اصحاب رسانه بدون خودروی شخصی بوده و عمدتا با آژانس یا سایر وسایل نقلیه تاکسی های آنلاین به سمت استادیوم می روند و کارت خبرنگاری یا عکاسی سازمان لیگ هم گویا هیچ اعتباری ندارد.

اصحاب رسانه که با خودروی شخصی و کارت تردد مطابق با پلاک خودرو وارد استادیوم می شوند هم، کم مشکل ندارند و کماکان بعد از 9 سال از برگزاری مسابقات در استادیوم یادگار امام (ره) هنوز نمی دانند وسایل نقلیه خود را کجا پارک نمایند و هربار دچار تغییرات بدون اطلاع قبلی می شوند.

عکاسان، خبرنگاران و تصویربرداران برای اینکه وارد استادیوم شوند همیشه دچار مشکل هستند و هر بار تصمیمی پشت درهای بسته گرفته می گردد و بدون نظرخواهی یا حداقل اطلاع رسانی خبرنگاران اعمال می گردد که نتیجه جز سرگردانی و مشکل برای رسانه ها ایجاد نمی کند.

نکته که نباید فراموش گردد این است که خبرنگاران باید از دری وارد شوند که تماشاگران هم از آن وارد می شوند و حداقل 15 دقیقه پشت در مانده و حتی بازرسی بدنی و وسایل رسانه ها تنها در تبریز انجام می گردد که تنها خواسته خبرنگاران تکریم و احترام است تا رسالت آن ها خدشه دار نگردد.

بالاخره اهالی رسانه وقتی وارد صندلی خبرنگاران می شوند ولی مسائلشان هنوز تازه آغاز می گردد، اینترنت صندلی خبرنگاران کُند بوده و در برخی از مواقع هم وصل نمی گردد. افراد غیر خبرنگار بیش از 30 درصد صندلی را در تصرف خود درآورده اند و خبرنگاران برای نشستن در صندلیشان هم مشکل دارند .

تماشاگران می توانند با گوشی های خود عکس بگیرند ولی نیروی انتظامی به خبرنگاران اجازه عکاسی و تصویربرداری از صندلی خبرنگاران نمی گردد و خبرنگاران باید در قفس صندلی خبرنگاران باقی مانده و حق هیچ کاری را ندارند.

بعد از اتمام بازی خبرنگاران باید مسیر طولانی و در خلاف جهت خروج تماشاگران را طی نمایند و بعد از گذر از چندین درب و بعد از معطلی بیش از 20 دقیقه ای بالاخره با درگیری و کلی توهین به سمت اتاق کنفرانس و میکسدزون برسند.

به طبع این انتظار می رود تا استاندار آذربایجان شرقی، فرماندار شهر تبریز، رئیس اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، باشگاه تراکتورسازی تبریز و درنهایت رئیس هیات فوتبال این استان برای حل مسائل خبرنگاران ورزشی چاره ای بایندیشند تا این قشر زحمت کش و بی ادعا، با کمترین امکانات بتوانند برای ارتقا ورزش این استان همراه با ورزشکاران و مسئولان، کوشش نمایند.

400 - 11

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 28

به "بیانیه خبرنگاران ورزشی و مسائل عدیده آنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه خبرنگاران ورزشی و مسائل عدیده آنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید