تصاویر، این کمپر بازار را متحول می نماید

به گزارش اخبار ورزشی، کمپر یونیکمپ آرتی سی ال که بر پایه خودروهای کیا ساخته شده تحول جدیدی در بازار کم رونق خودروهای جمع و جور آمریکایی ایجاد خواهد نمود.

تصاویر، این کمپر بازار را متحول می نماید

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نیو اطلس، با توجه به اینکه بازار خودروهای کمپر تفریحی جمع و جور آمریکایی به سرعت مسیر دایناسورها را در جهت انقراض طی می نماید، خودروهای ون کمپر پاپ آپ کوچک و ارزان مانند Free Bird و Cascade Camper به زودی دیگر وجود نخواهند داشت.

کالچه کاستیومز (Caleche Customs) فروشگاه تبدیل خودرو در منطقه لاس وگاس با ارائه یونیکمپ یونیوان آر تی سی ال (Unicamp Univan RT CL) با طراحی کره ای، مینی ون کمپر کیا کارناوال، پر کردن جای خالی ون های جمع و جور در بازار آمریکا یاری می نماید.

کالچه قبلا کوشش های خود را برای در زمینه تبدیل خودروها صرفا بر روی وسایل نقلیه مرسدس بنز متمرکز نموده بود و هر دو ون کمپر اسپرینتر (Sprinter) و متریس (Metris)را ارائه می کرد. اما پس از آن مرسدس به موج خودروسازانی پیوست که فراوری ون های جمع و جور خود را متوقف کردند و قصد داشتند ون متریس سایز میانه را از بازار آمریکای شمالی در سال 2023 خارج نمایند. نیسان نیز با لغو فراوری NV200 کوچک (و NV3500 سایز بزرگ) این روند را آغاز کرد. به همین ترتیب بود که بازار وانت های کوچک آمریکا از بین رفت.

اگر قرار باشد بازار ون کمپر کوچک و ارزان ای در بازار آمریکای شمالی در کوتاه مدت وجود داشته باشد، در بخش مینی ون ها و خودروهای تبدیل شده ون کمپرهایی مانند Oasis Sienna همچنان فراوری خواهند شد. کالچه کاستیومز برای ارائه ون کمپر کوچک نو خود به یک مدل مینی ون متفاوت روی آورده است، اما به جای ساختن طرح خود، در پی محصولات آزمایش شده و واقعی از سایر بازارهای جهانی است که از کمپانی اصلی کیا در کره جنوبی آغاز شده است.

یونیکمپ در سال 2011 تاسیس شد و چندین ون کمپر در بازار کره را بر اساس مدل های داخلی هیوندای و کیا ارائه می دهد. این شرکت نوترین یونیوان آر تی سی ال خود را پس از رونمایی از نسل چهارم کیا کارناوال کره ای در سال 2020 معرفی کرد.

کارناوال در بازار آمریکا پیکربندی هایی با هفت و هشت صندلی را ارائه می دهد که فضای زیادی را برای کل خانواده فراهم می نماید. در واقع، در حالی که از نظر فنی به عنوان یک مینی ون واجد شرایط است، کارناوال 516 سانتی متری طولانی تر از هر یک از ون های کمپر کامپکت یا سایز میانه است که فضای کافی را برای کمپینگ درون خودرو فراهم می نماید. تنها چیزی که احتیاج است یک سقف بلندتر است.

کالچه این گزینه سقف بلند را با تشکیل شرکت تابعه یونیکمپ در آمریکا به آن سوی اقیانوس آرام می آورد. سقف پاپ آپ Univan RT CL فضای داخلی کارناوال را به سمت بالا توسعه می دهد و کمپر سبک را به مجموعه مینی ون های سقف بلند همه کاره اضافه می نماید. این سقف که با یک پوسته پلاستیکی بادوام و سازگار با آب و هوا ساخته شده است، در هنگام بسته شدن کمی بالاتر و نمایان تر از بعضی طرح های سقف پاپ آپ قرار می گیرد. قسمت سقف باز چادر مانند شامل یک تشک 102 در216 سانتی متر است که برای خواب دو نفر طراحی شده است.

یونیکمپ اخیراً اولین پاپ تاپ کارناوال خود را نصب نموده است و اکنون سقف خواب را با قیمت مقدماتی 16000 دلار (حدود 816 میلیون تومان) آمریکا عرضه می نماید. قیمت خود کارناوال بین 33.100 تا 46.200 دلار (حدود یک میلیارد و 683 میلیون تا 2 میلیارد و 346 میلیون تومان) بسته به تریم و بدون احتساب هزینه مقصد 1365 دلاری (69 میلیون تومان) است، در مجموع قیمت این خودرو با احتساب قیمت سقف و تریم و هزینه مقصد به بالای 50.000 دلار (بیش از دوملیارد و 550 میلیون تومان) می رسد.

گزینه های (آپشن های) صندلی این کمپر به این ترتیب است ردیف دوم کشویی قابل جابجایی و ردیف سوم تاشو در ارتفاع کف به تطبیق پذیری کلی تختخواب می افزایند. یونیکمپ بعلاوه در میان گزینه های خود یک بسته ون کمپر چهارخوابه کاملتر با آشپزخانه درب عقب در فضای باز و تخت دوم اضافه نموده است. این بسته که4000 دلار بیشتر از گزینه معمولی قیمت دارد، دارای گزینه های بیشتری از کمپرهای کامپکت کنونی است، از فناوری ساخت کمپر در آلمان سرچشمه می گیرد.

کمپر کارناوال اما دارای گزینه چهار چرخ متحرک نیست. از همین رو موتور 3.5 لیتری V6 این کمپر، تمام 290 اسب بخار موجود را به تنهایی به چرخ های جلو انتقال می دهد.

بیشتر بخوانید:

  • تصاویر | خانه ای سیار برای مسافرت و زندگی | این سرا چهار فصل است
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pmbaxsports.ir شناسه مطلب: 2110

به "تصاویر، این کمپر بازار را متحول می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر، این کمپر بازار را متحول می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید